AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #1 Skrevet 13. februar 2022 Sønnen min testet pos på corona i går, testet fordi han har vært nærkontakt. Han er ikke noe dårlig, så helt uten symptomer. ifølge reglene nå kan han dra på skolen i morgen. han har vært mye borte fra skolen pga forkjølelse og omgangssyke i januar, så føler han virkelig burde komme seg på skolen. Merker han trekker seg litt unna venner ol siden han har vært så mye hjemme i det siste. men jeg syns det er vanskelig å sende han på skolen selvom det er lov. hva ville dere gjort? Anonymkode: 48325...947 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #2 Skrevet 13. februar 2022 Uten symptomer ville jeg sendt på skolen. Du trengte strengt tatt ikke teste ham i går. De endret reglene klokken 12. Anonymkode: 7f18c...c23 6
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #3 Skrevet 13. februar 2022 Er det mye smitte I klassen/skolen? Om det er det, så hadde jeg nok sendt han på skolen. Så lenge formen er ok. Anonymkode: 4f195...47f
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #4 Skrevet 13. februar 2022 Jeg ville fulgt gjeldende regler, og sendt barnet på skolen. Hensikten er jo å få ned fraværet, det er mange barn som har vært fryktelig mye borte de siste par årene. Anonymkode: ba151...b80
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #5 Skrevet 13. februar 2022 Uten symptomer ville jeg sendt nå, siden det er de føringene som er lagt fra myndighetene. Min eldste har symptomer med feber, så venter til han har vært feberfri 24 timer først. Anonymkode: 0e4ac...40f 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #6 Skrevet 13. februar 2022 Ville sendt på skolen så lenge han er i god form. Men spør om han har hodepine eller magevondt før du sender han av gårde. Gjorde det med min og han kastet opp pga magevondt i forbindelse med korona. Han sa ingenting fordi han veit at litt magevondt ikke er grunn nok til å være hjemme. Fikk litt dårlig samvittighet og tar litt mer hensyn nå merker jeg. Anonymkode: 5b197...b51
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #7 Skrevet 13. februar 2022 Min testet positiv fredag, vært i god form siden i går, kommer ikke til å sende før tirsdag - for sikkerhetsskyld. Anonymkode: e2b46...67b 5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #8 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Er det mye smitte I klassen/skolen? Om det er det, så hadde jeg nok sendt han på skolen. Så lenge formen er ok. Anonymkode: 4f195...47f Ja er non der smitten kommer fra, tipper egentlig alle har hatt det. Men siden sønnen min har vært mye borte pga andre sykdommer, så har ikke han fått det før nå. Så sånn sett føles det ok. Anonymkode: 48325...947
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #9 Skrevet 13. februar 2022 Ville sendt på skolen. Jeg har hatt korona nå og er ferdig med isolasjon i dag, og mitt barn skal på skolen i morgen uten å testes da han ikke har symptomer. Det er jo sånn reglene er nå. Det er litt vanskelig å omstille seg når det har vært så strengt, men tenk på at det er helt sikkert flere der som har korona uten at de vet det uansett. Det er over alt nå. Anonymkode: 0fb8e...661 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #10 Skrevet 13. februar 2022 Jeg hadde ikke symptomer, men ble fryktelig sliten når isolasjonen var over. Så hadde holdt barnet hjemme hvis de klager på at de er sliten, da man kanskje ikke tenker på det som et symptom. Har hørt flere si de er helt utslitt i mange dager etterpå. Anonymkode: 57ccd...d63 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #11 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Ville sendt på skolen. Jeg har hatt korona nå og er ferdig med isolasjon i dag, og mitt barn skal på skolen i morgen uten å testes da han ikke har symptomer. Det er jo sånn reglene er nå. Det er litt vanskelig å omstille seg når det har vært så strengt, men tenk på at det er helt sikkert flere der som har korona uten at de vet det uansett. Det er over alt nå. Anonymkode: 0fb8e...661 Ja det er veldig vanskelig å omstille seg, man føler man gjør noe skikkelig galt. Anonymkode: 48325...947
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #12 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min testet positiv fredag, vært i god form siden i går, kommer ikke til å sende før tirsdag - for sikkerhetsskyld. Anonymkode: e2b46...67b Hvorfor? Hadde du tenkt det samme om han hadde en forkjølelse i 2019? Anonymkode: be875...e35 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #13 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ville sendt på skolen. Jeg har hatt korona nå og er ferdig med isolasjon i dag, og mitt barn skal på skolen i morgen uten å testes da han ikke har symptomer. Det er jo sånn reglene er nå. Det er litt vanskelig å omstille seg når det har vært så strengt, men tenk på at det er helt sikkert flere der som har korona uten at de vet det uansett. Det er over alt nå. Anonymkode: 0fb8e...661 Ja men det er lov å tenke litt selv og! Anonymkode: 13cee...f9e 1
GammelKaktus Skrevet 13. februar 2022 #14 Skrevet 13. februar 2022 Nå har de jo endret reglene så de ber de oss jo nærmest om å sende barna på skolen med smitte. Så lenge han ikke har dårlig allmenntilstand så hadde jeg sendt han av gårde. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #15 Skrevet 13. februar 2022 Kjenner det knyter seg i magen som ansatt i skole/barnehage nå..... Men du er i din fulle rett i å sende ham! Så det kan du bare gjøre hvis han virker frisk. Anonymkode: f62a5...22f 5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #16 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg ville fulgt gjeldende regler, og sendt barnet på skolen. Hensikten er jo å få ned fraværet, det er mange barn som har vært fryktelig mye borte de siste par årene. Anonymkode: ba151...b80 Ved å sørge for at lærerne blir syke, får symptomer og holder seg hjemme i stedet. God plan! Anonymkode: ff0db...d58 4
Marimba Skrevet 13. februar 2022 #17 Skrevet 13. februar 2022 Har læreren hatt korona enda? Hvis ja, send på skolen. Hvis nei, hold hjemme. Sånn hadde hvertfall jeg tenkt. Min treåring testet positivt nå, og hun blir hjemme i morgen og hvertfall en dag til uavhengig av form. Vi trenger voksne i barnehagen, ellers blir det bare reduserte åpningstider og stengte avdelinger, og det er ikke mye hjelp. 6 1
Gjest Optimo Skrevet 13. februar 2022 #18 Skrevet 13. februar 2022 Jeg hadde hatt veldig lav terskel for å holde hjemme i morgen.
Kruset Skrevet 13. februar 2022 #19 Skrevet 13. februar 2022 37 minutter siden, AnonymBruker said: Ved å sørge for at lærerne blir syke, får symptomer og holder seg hjemme i stedet. God plan! Anonymkode: ff0db...d58 Tja, vi lærere skal jeg før eller siden bli smittet vi også, nå som alle skal det uansett. Jeg håper at spesielt de elevene mine som har mye fravær dukker opp, om de er i form til det. Men jeg har jo altså fått tre vaksinedoser, og er så beskyttet som jeg kan, det er også stort sett mine kolleger. 3
rosemarin Skrevet 13. februar 2022 #20 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg hadde ikke symptomer, men ble fryktelig sliten når isolasjonen var over. Så hadde holdt barnet hjemme hvis de klager på at de er sliten, da man kanskje ikke tenker på det som et symptom. Har hørt flere si de er helt utslitt i mange dager etterpå. Anonymkode: 57ccd...d63 Bare en side-kommentar til dette. Ble litt fascinert når jeg leste dette, hadde omtrent ikke symptomer jeg heller, følte meg ikke syk eller hadde noen forkjølelsessymptomer. God allmenntilstand. Men føler likevel nå etter de fire dagene at jeg blir så sliten og rar i hodet og brystet når jeg gjør noe. Så tydelig at det påvirker kroppen på en eller annen måte selv om man ikke blir «syk»
Anbefalte innlegg