Gå til innhold

Lunsj til barn


Thomasine

Anbefalte innlegg

Skal ha en lunsj til helgen med flere barn i alderen 1/2 til 8 år. Noen voksne også...;)

Hva ville falle i smak for de små?

Vil ikke ha pølser i lompe eller hamburger.

Tenkte litt på pitapizza ( hvor barna legger på selvvalgt fyll på hver sin pita).

...og så er det blankt... :forvirret:

Men hva med noe kaldt?

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm...

Ingen som har forslag å komme med på hva barn liker å spise til lunsj... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke:  :sikle:

Har du en enkel oppskrift?

Jeg bruker egentlig å lage litt etter hvilken meltype jeg har i skapet, men har en oppskrift liggende hjemme. Jeg kan legge den ut i kveld. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker egentlig å lage litt etter hvilken meltype jeg har i skapet, men har en oppskrift liggende hjemme. Jeg kan legge den ut i kveld. :sjenert:

Takk, veldig gjerne!!

Da venter jeg til i kveld.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PIZZASNURRER

2 kg hvetemel

16 ss smeltet smør

10 ss sukker

100 gr gjær

12 dl melk

1 ts salt

1 bx herm. skinke

1 liten hvitost

Oregano

Denne deigen skal ikke heves før den kjevles ut. Så kjevle ut med en gang. Riv ost og finhakk skinken og bre dette utover deigen, og strø over oregano til slutt. Rull sammen til en pølse, og del den opp i 2-3 cm tykke pizzasnurrer. Disse skal så heves i 2 timer.

Stekes på nest nederste rille på 225 gr. til de er så vidt gyldne.

Dette er det egentlig utgangspunktet til Pizzasnurrer. Jeg har brukt å bytte ut litt hvetemel med kli, og har noen ganger smurt på Tine Kremost med krydder, eller brukt et glass Dolmio Pastasaus og smurt over før jeg har på ost og skinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PIZZASNURRER

2 kg hvetemel

16 ss smeltet smør

10 ss sukker

100 gr gjær

12 dl melk

1 ts salt

1 bx herm. skinke

1 liten hvitost

Oregano

Denne deigen skal ikke heves før den kjevles ut. Så kjevle ut med en gang. Riv ost og finhakk skinken og bre dette utover deigen, og strø over oregano til slutt.  Rull sammen til en pølse, og del den opp i 2-3 cm tykke pizzasnurrer. Disse skal så heves i 2 timer.

Stekes på nest nederste rille på 225 gr. til de er så vidt gyldne.

Dette er det egentlig utgangspunktet til Pizzasnurrer. Jeg har brukt å bytte ut litt hvetemel med kli, og har noen ganger smurt på Tine Kremost med krydder, eller brukt et glass Dolmio Pastasaus og smurt over før jeg har på ost og skinke.

Takk! :)

De skal prøves ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...