Gjest Knutern201 Skrevet 12. februar 2022 #1 Skrevet 12. februar 2022 Gjerne se de andre trådene mine før dere svarer da mye av historien min ligger der. Jeg ble akkurat påminnet at jeg har en del i gjeld. Jeg tok opp kredittkort når jeg var 18 siden familien min nesten ikke hadde penger, pappa var uten jobb, mamma er ufør og søstra mi trengte klær og mat. jeg går på aap og har veldig lite penger, i tillegg til at jeg nå står i risiko for å miste aap siden jeg ikke har fått til å møte opp til kursene. Jeg er veldig deprimert og sliter med kraftig angst, vet det ikke er en unnskyldning men det er begrensa for hva jeg får til akkurat nå. Jeg har ikke penger til å betale ned gjeld akkurat nå, ikke en gang minstelønn. Har søkt jobber, men siden jeg aldri fullførte vgs, så blir jeg aldri førstevalget. Skal fullføre vgs til høsten men det er lenge til, jeg er snart 21 år. Har også time til psykiater om to måneder, men da jeg sliter med selvskading føler jeg at dette er alt for lenge tid. Noen tips? Føler livet mitt faller sammen akkurat nå. Alle kompisene mine på 16-18 har jobber og spart opp egenkapital og driver å snakker om fremtidene sine, mens jeg ikke en gang er sikker på om jeg kan sikre meg en grei økonomisk fremtid.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #2 Skrevet 12. februar 2022 Det er store bekymringer du sitter på når du er så ung. Jeg hadde veldig mange av de samme problemene som deg da jeg var på din alder. Det er heldigvis løsbart! Ikke tenk så mye på hva andre gjør og har, men se på hvordan du kan jobbe deg frisk igjen. Personlig fikk jeg et opphold på en psykiatrisk avdeling for en periode for å hente meg inn deretter dro jeg i Forsvaret som hjalp meg med å sette alle kreditorer på vent før jeg tok vekterkurs der. Jobbet hele tiden til jeg fikk betalt ned all gjelden min mens jeg tok vgs etter 23/5-regelen. Av måten du skriver på tipper jeg du har masse ressurser og et godt hode, du vil helt sikkert greie å fullføre vgs. Det er det viktigste at du kan greie å få til, samtidig som en deltidsjobb. Søk på jobber der det er greit med hull i CVen så du ikke blir så demotivert av å søke jobber du ikke får. Det er tungt å komme seg ut av langvarig depresjon, men fortsett å be om hjelp! Mas på fastlegen, fortell om selvskadingen og at du trenger hjelp NÅ! Det er så viktig at du får hjelp så du ikke kommer inn i et dårlig mønster. Og ta imot all hjelp du kan få i en periode til du greier å reise deg. Ønsker deg masse lykke til ❤️ Anonymkode: 3a416...0c7
Gjest Knutern201 Skrevet 12. februar 2022 #3 Skrevet 12. februar 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Det er store bekymringer du sitter på når du er så ung. Jeg hadde veldig mange av de samme problemene som deg da jeg var på din alder. Det er heldigvis løsbart! Ikke tenk så mye på hva andre gjør og har, men se på hvordan du kan jobbe deg frisk igjen. Personlig fikk jeg et opphold på en psykiatrisk avdeling for en periode for å hente meg inn deretter dro jeg i Forsvaret som hjalp meg med å sette alle kreditorer på vent før jeg tok vekterkurs der. Jobbet hele tiden til jeg fikk betalt ned all gjelden min mens jeg tok vgs etter 23/5-regelen. Av måten du skriver på tipper jeg du har masse ressurser og et godt hode, du vil helt sikkert greie å fullføre vgs. Det er det viktigste at du kan greie å få til, samtidig som en deltidsjobb. Søk på jobber der det er greit med hull i CVen så du ikke blir så demotivert av å søke jobber du ikke får. Det er tungt å komme seg ut av langvarig depresjon, men fortsett å be om hjelp! Mas på fastlegen, fortell om selvskadingen og at du trenger hjelp NÅ! Det er så viktig at du får hjelp så du ikke kommer inn i et dårlig mønster. Og ta imot all hjelp du kan få i en periode til du greier å reise deg. Ønsker deg masse lykke til ❤️ Anonymkode: 3a416...0c7 Takk for tips, jeg setter så stor pris på det. Skal ringe legen å mase om ny time til psykiater på mandag. Driver å søker på jobber, men bor i en sykt liten by hvor kontakter betyr mye, noe jeg ikke har. Skal fortsette å søke uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå