AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #1 Skrevet 12. februar 2022 Hei! jeg har en 15uker gammel tispe som plutselig kan begynne å pese noe voldsomt når vi er på besøk hos min mor. De har en labrador, men den er relativt rolig. Ikke spesielt interessert i valpen min. Men det jeg merker er at tispa mi peser noe voldsomt når vi er der, hun gjør det ellers aldri. Så jeg antar det er et tegn på stress. Jeg pleier å la ho få være for seg selv, leke i hagen for å få ut litt energi og knaske på noe godt. Men det vedvarer.. Jeg har også lagt merke til at hvis hun hører en hund bjeffe så blir ho redd. Og da er det gjerne selv hvis hunden er i hagen sin på andre siden av vegen vi er på. Jeg har ho 90% av tiden og vi har aldri opplevd noen angrep eller lignende fra andre hunden. Likevel så er hun helt tydelig utrygg eller utilpass i disse situasjonene. Har noen noe tips til hva jeg kan gjøre for å hjelpe ho? Jeg er litt rådvill. Anonymkode: d7d18...c90
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #2 Skrevet 13. februar 2022 Du burde absolutt komme deg på et valpekurs. Anonymkode: eb745...44b 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 13. februar 2022 #3 Skrevet 13. februar 2022 Valpen din trenger sosialisering, valpekurs er tingen 🙂
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #4 Skrevet 13. februar 2022 Verden er stor og farlig for en som er 16 uker. Min turte ikke å gå på tur en gang🤣 Anonymkode: a3a57...955
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #5 Skrevet 13. februar 2022 ts her. hvaa hvis jeg sier at vi allerede er halvveis igjennom et valpekurs? 🙄 2 dager i uka med 5 andre valper. Trenger ordentlige tips til hvordan jeg kan hjelpe 👍🏻 hjelper litt om det kan komme av at sånne små er litt skvetne av seg🙉 da gir det en bedre forståelse for hva som skjer. Anonymkode: d7d18...c90
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2022 #6 Skrevet 13. februar 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): ts her. hvaa hvis jeg sier at vi allerede er halvveis igjennom et valpekurs? 🙄 2 dager i uka med 5 andre valper. Trenger ordentlige tips til hvordan jeg kan hjelpe 👍🏻 hjelper litt om det kan komme av at sånne små er litt skvetne av seg🙉 da gir det en bedre forståelse for hva som skjer. Anonymkode: d7d18...c90 Hva sier instruktøren? Det er jo den beste personen å spørre siden h*n kan observere og lese hunden. Vi svarer jo kun ut i fra hva du skriver. Anonymkode: eb745...44b
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #7 Skrevet 14. februar 2022 Miljøtrening, la den få noe godt å kose seg med. Den er nok usikker på omgivelsene. Anonymkode: 2894c...6ae
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #8 Skrevet 19. februar 2022 Treneren oppfatter hunden som en robust, men litt rampete type. Jeg får min dose hund i ho, sier treneren. Og mener at pesingen osv kan være overstimulering, hvor hun da sliter med å få «landet». At hun blir redd andres bjeffing har forsvunnet etter at jeg satte på lyd av andre hunder bjeffe i stua x3 om dagen i noen dager nå. hun ble aldri redd når jeg satte det på her hjemme, men reagerte litt. Jeg skrudde volumet opp sakte med tiden. Nå er det null reaksjon med andre hunders bjeffing. - ts Anonymkode: d7d18...c90 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå