AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #1 Del Skrevet 12. februar 2022 Hei damer. Jeg har lest litt her inne og bitt meg merke i at det verste som en mann kan være, er å være gjerrig. Ok, så gjerrig er uflatterende egenskap. Greit nok. Men så er spørsmålet. Hvor mye penger forventer dere at han spytter i for å ikke være gjerrig? Eller, hva definerer dere som gjerrig? Anonymkode: 17876...1b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #2 Del Skrevet 12. februar 2022 Det handler ikke om penger. Det handler om å være generøs. På en generell basis. Generøs med empati, kvalitetstid, humor og varme. Kunne planlegge en ordentlig date. Innsats er verdt så mye mer enn penger. Penger tjener jeg selv. Anonymkode: 26997...0c2 24 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #3 Del Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det handler ikke om penger. Det handler om å være generøs. På en generell basis. Generøs med empati, kvalitetstid, humor og varme. Kunne planlegge en ordentlig date. Innsats er verdt så mye mer enn penger. Penger tjener jeg selv. Anonymkode: 26997...0c2 Kan du gi eksempler på å være gjerrig vs å ikke være det+ Anonymkode: 17876...1b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #4 Del Skrevet 12. februar 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor mye penger forventer dere at han spytter i for å ikke være gjerrig? Eller, hva definerer dere som gjerrig? Anonymkode: 17876...1b4 Det handler jo om hva slags økonomi man har og i hvilken livssituasjon man er i. Anonymkode: 3592b...b16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 12. februar 2022 #5 Del Skrevet 12. februar 2022 En ikke vil bruke ekstra penger på å gjøre noe koslig sammen eller unne seg luksuser selv om han har råd til det. En som mener vi burde bare drikke vann og ihvertfall ikke titte på dessermenyen viss man er ute å spiser, især vis man deler regninga. En som alltid innsisterer på 50/50 selv når det er snakk om bare noen matvarer. En som prøver å snylte. Mange eksempler å komme på. Alt i alt en type mann som knuger overdrevent på kronene uten at det er en god økonomisk grunn til det. Jeg er absolutt ikke en kvinne som forventet å få mye påspandert. Men vil jo være med noen som tar seg råd til å leve og oppleve! 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #6 Del Skrevet 12. februar 2022 er man en ordentlig drittsekk når det kommer til økonomiske forhold, så er man kanskje en forbanna drittsekk når det kommer til andre aspekter også. Anonymkode: 6e9af...985 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #7 Del Skrevet 12. februar 2022 Veldig kjedelig med folk som sier «Du skylder meg 54 kr» Anonymkode: 77b18...5fe 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #8 Del Skrevet 12. februar 2022 Mitt inntrykk er at vi henger litt igjen i gamle tanker om mannen som forsørger. Det forventes mer av mannen. Hvis en mann forsørger en jente og spytter inn adskillig mer til felleskapet enn henne så virker det som om mange tenker at det er helt greit. Men er det motsatt så er han en snylter. Gjerrig osv. Anonymkode: c598e...97c 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #9 Del Skrevet 12. februar 2022 Var sammen med en som regnet ut at jeg hadde drukket 30% av melkekartongen så da skyldte jeg ham kr 2,80... Anonymkode: 4a334...bca 11 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #10 Del Skrevet 12. februar 2022 Anonymbruker*** skrev (8 minutter siden): En ikke vil bruke ekstra penger på å gjøre noe koslig sammen eller unne seg luksuser selv om han har råd til det. En som mener vi burde bare drikke vann og ihvertfall ikke titte på dessermenyen viss man er ute å spiser, især vis man deler regninga. En som alltid innsisterer på 50/50 selv når det er snakk om bare noen matvarer. En som prøver å snylte. Mange eksempler å komme på. Alt i alt en type mann som knuger overdrevent på kronene uten at det er en god økonomisk grunn til det. Jeg er absolutt ikke en kvinne som forventet å få mye påspandert. Men vil jo være med noen som tar seg råd til å leve og oppleve! Hvorfor drikke noe annet enn vann egentlig? Det er jo både usunt og unødvendig pengebruk. Syns det er spesielt å skulle ha dessert etter at man er ute og spiser...Tenker dessert er noe man har på barneselskap Anonymkode: 17876...1b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadaomatte Skrevet 12. februar 2022 #11 Del Skrevet 12. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor drikke noe annet enn vann egentlig? Det er jo både usunt og unødvendig pengebruk. Syns det er spesielt å skulle ha dessert etter at man er ute og spiser...Tenker dessert er noe man har på barneselskap Anonymkode: 17876...1b4 😂😂😂 fordi en har lyst til å drikke noe annet enn vann kanskje? Fordi man har lyst på dessert? Snakke ned noen som vil ha det? Blir for dumt. Hadde dette vært en diskusjon jeg hadde kommet oppi, så hadde det blitt med den deiten. Endret 12. februar 2022 av Jadaomatte 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flipit Skrevet 12. februar 2022 #12 Del Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor drikke noe annet enn vann egentlig? Det er jo både usunt og unødvendig pengebruk. Syns det er spesielt å skulle ha dessert etter at man er ute og spiser...Tenker dessert er noe man har på barneselskap Anonymkode: 17876...1b4 Du er sikkert morsom å ha med på fest 😂 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadaomatte Skrevet 12. februar 2022 #13 Del Skrevet 12. februar 2022 Flipit skrev (2 minutter siden): Du er sikkert morsom å ha med på fest 😂 «Hvorfor gå på fest når man kan drikke øl hjemme, sparer på både skosåler og finjakken og evnt taxi og bytur?» 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #14 Del Skrevet 12. februar 2022 Det gjør ikke meg noe om han lever sparsomt fordi lommeboka tilsier det - er ingen gold digger og synes til og med det er ubehagelig å få gaver eller hvis han spanderer. På den annen side er jeg ikke kjempe fan å bli utnyttet heller. Jeg tilbyr meg som oftest å betale ved felles innkjøp eller hvis vi er på café og den andre ikke er tidlig ute med å si at de gjerne vil invitere. Noen ganger gjør jeg dette selv også, altså inviterer på forhånd (fordi jeg da har lyst), men opplever sjeldent at date/forhold/venner gjør dette. For da å unngå at det oppstår noen klein situasjon, så tar jeg regninga. Er ikke fan av å dele regninga 50/50. Synes det er så merkelig. Hvis den andre parten faktisk betaler, vippser jeg automatisk halve summen tilbake etterpå, da vedkommende ikke eksplisitt sa til meg at de gjerne spanderte. Vil ikke blir spandert på som premie på en slags taushetskonkurranse. Kommer stadig borti menn som synes dette er en veldig praktisk løsning. Det irriterer meg, men har aldri vært eneste dumpegrunn. Skulle bare ønske at folk forsto at man gjerne kunne invitere tilbake i ny og ne, når jeg har tatt regninga 5 ganger på rad, være seg små innkjøp, takeaway, kaffe... Stort og smått. Det ET turn-off når det blir så ensidig... Anonymkode: 0b3e8...4d3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #15 Del Skrevet 12. februar 2022 46 minutter siden, AnonymBruker said: Veldig kjedelig med folk som sier «Du skylder meg 54 kr» Anonymkode: 77b18...5fe Like kjedelig som folk som småsnylter hele tiden. Pengene flyter stort sett bare én retning. Anonymkode: 564d2...ef3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjonkelrolf Skrevet 12. februar 2022 #16 Del Skrevet 12. februar 2022 Det er forskjell på å være gjerrig, smålig og å snylte, det er faktisk tre forskjellige ting. Gjerrig = ikke bruke unødvendig mye penger på diverse tull, få mest mulig ut av de pengene man har. Gjerrighet og sjenerøsitet er ikke gjensidig utelukkende. Gjerrighet går også på at man ikke vil være til byrde for andre. Må heller ikke forveksles med "smålig" Snyltete = lar andre betale for seg uten å gi noe tilbake. Smålig = overdreven petimeter på alt som har med penger å gjøre. Her kommer tingen med å inndrive ubetydelige beløp, som noen her gir eksempler på. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #17 Del Skrevet 12. februar 2022 Jeg hadde kjøpt en konsertbillett til en fyr. Kosta 600 kr tror jeg. Han spanderte èn drink på meg den kvelden. Jeg sa ingenting men det ble notert. Anonymkode: ce767...32b 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #18 Del Skrevet 12. februar 2022 Jeg datet en mann en kortere periode. Vi tjente begge godt (litt over gjennomsnittet). Han gnålte alltid over hvor dyrt alt var. I hver eneste butikk, på hver eneste restaurant. Kom også med litt "humoristiske" kommentarer om at jeg ikke måtte dusje for lenge da jeg overnattet for varmtvann var jo dyrt. I forbindelse med et kurs jeg skulle delta på i utlandet spanderte jeg fly og hotell på begge. Jeg hadde betalt maten (lunsj og middag) de to første dagene. Siste dag sa jeg da kelneren kom med regningen på lunsjen, som var ca 80 kr (det jeg spiste), og så sa jeg: "Tar du denne eller?". Hvorpå svaret hans var: "Ja, hvis du tar middagen". Da hadde jeg fått nok og det var ikke gøy lenger med en så til de grader gjerrig fyr. Anonymkode: a2dda...8e1 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #19 Del Skrevet 12. februar 2022 Jeg var sammen med en gjerrig kar. Han var supernøye med at alt skulle vippses asap om han skulle betale for noe. Selv hadde han både leilighet, hytte og masse penger investert i aksjer, så det var ikke pga dårlig økonomi. Det blir noe annet, da bør man jo leve sparsomt. Jeg fikk nok da vi dro på ferie sammen og han tok med seg 6 vannflasker fra springen med vann, for å spare penger. Og han nektet å bruke mer enn 10 eur på mat pr dag pga han ville investere så mye som mulig i aksjer. Så for meg ble det sykelig, følte meg ikke verdsatt i det hele tatt.. Jeg liker å kose meg på ferie. Men han skulle blande seg i at han syntes jeg kjøpte for dyr vin, unnet meg smoothie ved bassenget etc. Og det var for MINE penger, som jeg hadde spart til tur. Jeg tenker at i et forhold så er det hyggelig å gjøre ting for hverandre, og ikke være så nøye på krona alltid. Og det trenger ikke være dyre ting heller, men å være raus. F.eks si at i dag lager jeg middag til oss/tar deg med ut og spise eller hva det skulle være. Er enig med de som sier at gjerrighet er en uting, det er så lite sjarmerende.. Jeg er langt fra noen gold digger og ikke mine venninner heller, men vi setter SÅ pris på en mann som er raus! Og da mener vi ikke dyre vesker eller middager på Tjuvholmen. Jeg regner jo med at menn ikke syns det er så søtt med gjerrige damer heller? Anonymkode: 47faa...ef9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #20 Del Skrevet 12. februar 2022 34 minutter siden, sjonkelrolf said: Det er forskjell på å være gjerrig, smålig og å snylte, det er faktisk tre forskjellige ting. Gjerrig = ikke bruke unødvendig mye penger på diverse tull, få mest mulig ut av de pengene man har. Gjerrighet og sjenerøsitet er ikke gjensidig utelukkende. Gjerrighet går også på at man ikke vil være til byrde for andre. Må heller ikke forveksles med "smålig" Snyltete = lar andre betale for seg uten å gi noe tilbake. Smålig = overdreven petimeter på alt som har med penger å gjøre. Her kommer tingen med å inndrive ubetydelige beløp, som noen her gir eksempler på. Det du kaller gjerrig vil jeg kalle sparsommelig. Gjerrighet vil jeg si går lenger enn kun sparsommelig. Gjerrighet er mer negativt ladet. Anonymkode: 3592b...b16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå