Gå til innhold

Psyk legevakt oslo

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som jeg skjønner har de utdannet personal der. Bor utenfor bygrensen, noen som vet om man kan dra for det? 
Legevakta her har bare allmennleger

Anonymkode: 852be...9a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan dra til legevakten på stedet man er, selv om de muligens vil oppfordre til å benytte legevakten der du bor.

Anonymkode: deedc...9a1

Skrevet

Men det er også alternativer, som ambulerende akutt-team. Her jeg bor skjønner de på legevakta fort tegninga og tilkaller/henviser til AAT.

Skrevet

Takk. Søker på nettet, men finner ikke noe AAT her. På vei inn i en depresjon igjen, og makter det bare ikke. Klarer ikke å akseptere at livet mitt skal være sånn. Trenger hjelp siden jeg tydeligvis ikke klarer å hjelpe meg selv og hodet mitt er sykt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Takk. Søker på nettet, men finner ikke noe AAT her. På vei inn i en depresjon igjen, og makter det bare ikke. Klarer ikke å akseptere at livet mitt skal være sånn. Trenger hjelp siden jeg tydeligvis ikke klarer å hjelpe meg selv og hodet mitt er sykt.

Hva tenkte du at 1 samtale med legevakten skal gjøre godt for deg egentlig? 

Hvis du bare er litt deprimert så bør du søke privat psykolog. Hvis du er mer alvorlig syk med masse diagnoser så får du gå poliklinisk på dps. Det er ikke meningen man skal bruke legevakten som samtaleterapi. 

Anonymkode: f289b...8c3

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Som jeg skjønner har de utdannet personal der. Bor utenfor bygrensen, noen som vet om man kan dra for det? 
Legevakta her har bare allmennleger

Du må nok benytte deg av hjelpetelefoner

Anonymkode: 607e3...a2e

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du bare er litt deprimert så bør du søke privat psykolog. Hvis du er mer alvorlig syk med masse diagnoser så får du gå poliklinisk på dps. Det er ikke meningen man skal bruke legevakten som samtaleterapi. 

TS sier ikke "litt deprimert", og det er på ingen måte sånn at DPS kun er for de med "masse diagnoser".

Ring heller legevakten en gang for mye, enn en gang for lite.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har priv psyk og medisiner. Men synes det er greit å be om akutt hjelp når alt raser og man er utslitt og helst bare vil bli borte. Ikke synd på meg, men hjelp trenger j dessverre.

Skrevet

Legevakten er når noe er akutt. Da kan du gå til en vanlig legevakt også, de henviser/sender videre om det er nødvendig, feks til DPS.

Har du generelt depresjon som holder på å bli verre er det fastlegen som er riktig å kontakte først da, du kan be om hastetime hos fastlegen så du slipper å vente i ukesvis. 

Anonymkode: aba96...fe4

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Med en telefon til legevakten vil du raskt finne ut hvilke tilbud de har der du bor. Men husk at legevakten er ment for akutte tilfeller. Hvis det kan vente til mandag og hastetime hos fastlege så er det den rette løsningen.

Hjelpetelefoner for psykiatri er etter egen erfaring bare en vits, men jeg har ringt de når jeg nok heller skulle dratt til legevakten (det har vært krise, og har flere ganger endt som innlagt uansett). Kanskje du har bedre hell, søk opp mental helse for eks.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har priv psyk og medisiner. Men synes det er greit å be om akutt hjelp når alt raser og man er utslitt og helst bare vil bli borte. Ikke synd på meg, men hjelp trenger j dessverre.

Neste gang du er hos psykologen din kan du ta opp denne problemstillingen: hva kan du gjøre og hvem kan du kontakte når du har det slik du har det akkurat nå :)

Skrevet

Takk for svar!

• Hjerte 1
Skrevet

Hvordan går det med deg ts? Du kan alltid ringe legevakten så får du en vurdering og de kan sette deg opp til ett team innen få dager. Vondt å ha det slik jeg oppfatter at du har det nå. ❤

Anonymkode: ef204...125

Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er nok ikke sikkert. Mulig det kommer an på hva det gjelder, men jeg hadde samtaler der 2 ganger i uken etter først og ha kommet akutt, imens jeg ventet på plass på dps. De har jo psykiatere og psykologer der som vurderer om en samtale gjør godt. Det kan det sikkert i noen tilfeller. 

Skrevet

Ring legevakt TS! ❤️

Anonymkode: 383c8...6cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...