Gå til innhold

Vanskelig å lese henne

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dater en dame, alt har gått veldig bra. Vi har vært på i 8 mnd, ingen har noen rush med å ta det veldig mye lengre akkurat nå. Men:  Jeg har lenge vært den som starter samtaler, og kommer med forslag på ting vi kan gjøre. Hun er alltid engasjer og ofte med på tingene(så lenge hun ikke har planer.)

Men i det siste har jeg testet om hun tar kontakt. Det går gjerne to dager før jeg driter meg ut - å sender henne melding igjen. Men i disse to dagene så er det stille. 

Er hun bare for godt vant til at jeg skriver? Skal sies at vi ikke snakker 24/7 - så hun bør ikke være lei 😂

Anonymkode: 09cb3...efd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker ikke som interessen er gjensidig. 

Anonymkode: 1527b...f26

Skrevet

Noen er bare redde før å ta initiativet.

Kan godt være at hun er redd for og ta kontakt fordi hun er redd for å mase

• Liker 2
Skrevet

Er kvinne og er og tar aldri initiativ lenger. Opplevd at flere har testet meg med å bli stille og jeg blir stille og begynner å forberede meg på at det er over og treffe andre, så sprekker de og kontakter meg igjen hvor de hadde håpet på kontakt i mellomtiden 😅 Dette er både med menn jeg er forelsket i og menn jeg ønsker skal ta hintet. Men - en forskjell er at jeg tydelig viser interesse med de jeg liker så de bør ikke være i tvil et sekund selv om jeg ikke tar initiativ. Så hvis hun virker veldig keen når dere er sammen hadde jeg tatt det med ro :) 

Anonymkode: ab161...5ac

Skrevet

Jeg ville tenkt at forholdet har mistet piffen. Å ikke ta kontakt er jo en måte for konfrontasjonsskye personen å kutte ut på. Da sårer du liksom ikke noen og håper alt går i glemmeboken.

Anonymkode: 16e44...2c2

Skrevet

Det er jo sånn vi blir anbefalt av KG å oppføre oss i datingen.

Ikke send melding, ikke send initiativ, ikke gi han så mye som lillefingerern. la han krype.

Men etter 8 mnd, så kan dere kanskje ta å snakke om det?  

Anonymkode: 7d70c...937

Skrevet

Er så lei alle disse idiotiske spillene man holder på med ved dating.. jeg har sluttet med dette tullet og finner meg ikke lenger i at andre spiller med meg heller. Jeg sier det som det er; jeg liker deg, hvis det er skummelt så er det bare å stikke, hvis ikke så har vi en greie. Og da skal det ikke være behov for å analysere og lure på om man kan sende den meldingen eller ei. Jeg slet meg fullstendig ut emosjonelt på det tullet tidligere. Sende eller ikke sende, hvor lenge vente med å svare, hva mener han med dette svaret, virker jeg needy eller ikke needy, skal han ta kontakt først eller jeg .., 😫 Så plutselig fant jeg en som var enig med meg; han sa klart ifra; ingen spill takk, og jeg har ikke trengt å bekymre meg for en eneste melding siden. Mitt råd; si ifra. Si du blir usikker, si hvordan du vil at kommunikasjonen skal være. Det har tross alt gått 8 måneder!!! Lykke til ❤️

Anonymkode: 655d4...4a9

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Er kvinne og er og tar aldri initiativ lenger. Opplevd at flere har testet meg med å bli stille og jeg blir stille og begynner å forberede meg på at det er over og treffe andre, så sprekker de og kontakter meg igjen hvor de hadde håpet på kontakt i mellomtiden 😅 Dette er både med menn jeg er forelsket i og menn jeg ønsker skal ta hintet. Men - en forskjell er at jeg tydelig viser interesse med de jeg liker så de bør ikke være i tvil et sekund selv om jeg ikke tar initiativ. Så hvis hun virker veldig keen når dere er sammen hadde jeg tatt det med ro :) 

Ja men da kan du for pokker ikke syte heller, en som er virkelig interessert tar initiativ om det er kvinne eller mann om man er psykisk frisk. Er man ikke det så er det heller ikke noe grunnlag for noe forhold der er min mening. Ikke vise interesse? Er nesten alltid et tegn på at interessen ikke er der. Alt annet er å lage seg "bortforklaringer" og falskt håp. Som mann går jeg aldri inn i noe slikt, da er jeg borte raskt. Det å ikke vise initiativ om man er interessert ? Ja det sier meg at du er tiltaksløs og ikke et emne jeg ser som en god partner. Her må begge være aktive og legge ned en innsats om det skal bli et varig seriøst forhold. Hun jeg er sammen med nå viser i ord og handlinger at hun er interessert og tar masse initiativ. Det gir en god og trygg relasjon.

Mangler dette? Da mangler grunnlaget for et langvarig forhold!

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er så lei alle disse idiotiske spillene man holder på med ved dating.. jeg har sluttet med dette tullet og finner meg ikke lenger i at andre spiller med meg heller. Jeg sier det som det er; jeg liker deg, hvis det er skummelt så er det bare å stikke, hvis ikke så har vi en greie. Og da skal det ikke være behov for å analysere og lure på om man kan sende den meldingen eller ei. Jeg slet meg fullstendig ut emosjonelt på det tullet tidligere. Sende eller ikke sende, hvor lenge vente med å svare, hva mener han med dette svaret, virker jeg needy eller ikke needy, skal han ta kontakt først eller jeg .., 😫 Så plutselig fant jeg en som var enig med meg; han sa klart ifra; ingen spill takk, og jeg har ikke trengt å bekymre meg for en eneste melding siden. Mitt råd; si ifra. Si du blir usikker, si hvordan du vil at kommunikasjonen skal være. Det har tross alt gått 8 måneder!!! Lykke til ❤️

Anonymkode: 655d4...4a9

aaaah fasiten :) Tenker akkurat det samme, når jeg datet så tok jeg det ikke opp en gang! Forventet bare at dette skulle være på plass fra dag en nærmest. Ord driter jeg i! Mange sier bare "alt er greit" uansett om det er det eller ikke. Handling sier alt. Har vi en "greie" så vis det i handling, eller forsvinn :)  Den holdninger har jeg nå, og jeg firer ikke en millimeter på det en gang. Om ikke forsvinner jeg fort. Spill er noe jeg ikke godtar, og det viser for min del modenheten til en partner. Null spille en trygg god partner, skal man spille er det et gedigent rødt flagg og viser bare usikkerheten. Gå og vær usikker med andre er mitt motto da.

Skrevet
4 minutter siden, Antiviruset said:

Ja men da kan du for pokker ikke syte heller, en som er virkelig interessert tar initiativ om det er kvinne eller mann om man er psykisk frisk. Er man ikke det så er det heller ikke noe grunnlag for noe forhold der er min mening. Ikke vise interesse? Er nesten alltid et tegn på at interessen ikke er der. Alt annet er å lage seg "bortforklaringer" og falskt håp. Som mann går jeg aldri inn i noe slikt, da er jeg borte raskt. Det å ikke vise initiativ om man er interessert ? Ja det sier meg at du er tiltaksløs og ikke et emne jeg ser som en god partner. Her må begge være aktive og legge ned en innsats om det skal bli et varig seriøst forhold. Hun jeg er sammen med nå viser i ord og handlinger at hun er interessert og tar masse initiativ. Det gir en god og trygg relasjon.

Mangler dette? Da mangler grunnlaget for et langvarig forhold!

Tar initiativ om jeg er forelsket i og trygg på at mannen liker meg tilbake. Kun da. Som regel har jeg tatt initiativ og de har sagt ja men handling er ikke deretter og de unngår meg. Så jeg venter på at mannen tar initiativ, for da vet jeg han faktisk er interessert og ikke kommer til å holde meg for narr. Tipper damen til ts er redd for det samme 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tar initiativ om jeg er forelsket i og trygg på at mannen liker meg tilbake. Kun da. Som regel har jeg tatt initiativ og de har sagt ja men handling er ikke deretter og de unngår meg. Så jeg venter på at mannen tar initiativ, for da vet jeg han faktisk er interessert og ikke kommer til å holde meg for narr. Tipper damen til ts er redd for det samme 

Hun vet godt hva jeg vil..

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun vet godt hva jeg vil..

Da venter du lenger før du sprekker neste gang. Har en følelse av at hun liker deg men er usikker på hvor mye, kanskje ikke nok. 

• Nyttig 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Da venter du lenger før du sprekker neste gang. Har en følelse av at hun liker deg men er usikker på hvor mye, kanskje ikke nok. 

Enig i denne. Hvis hun er usikker (og du er ok med å gi henne mer tid) kan du enten fortsette som nå (virker ikke som hun misliker hyppigheten i kontakt fra deg?) eller vente noen dager ekstra for å gi henne muligheten til å ta initiativ. Det kan jo også gi henne muligheten til å kjenne på at hun savner deg, og gjøre at hun raskere finner ut hva hun vil. Men det kan også skje at hun da blir usikker og lurer på om du holder på å miste interessen, så du må nesten bare vurdere dette underveis tenker jeg. Eventuelt snakke med henne om det.

Jeg dater en mann som var åpen om sin usikkerhet da jeg bekjente mine følelser. Han er redd og har ingen forholdserfaring. Jeg bestemte meg for å være tålmodig, og overlot etter hvert til ham å ta initiativ til neste treff. Samtidig som jeg var tydelig (tror jeg) på at jeg ønsket ham rundt meg. Vi har brukt lang tid, men det har vært positivt at han har fått styre tempoet. Og jeg får bekreftelse på at han ønsker å være med meg. Tror at han lett kunne trukket seg mer tilbake hvis jeg ikke var tålmodig i den perioden. Min er nok ekstrem på det med frykten, jeg synes ikke din kvinne virker like komplisert og "saktegående" på dette.

Anonymkode: 4e454...6fd

Skrevet

Ikke ta en konklusjon basert på det.

Det kan selvsagt være at hun ikke er så interessert. Men det finnes også andre svar.

Noen av oss er bare dårlige på å ta kontakt. Noen av oss tenker ikke over det. Det at hun er gira på å være med på ting, ville jeg heller lagt mer vekt på en annet. Om det endrer seg, og hun begynner å avlyse, utsette ol. da ville jeg tolket det som om hun ikke lengre føler for å finne tid til deg.

Anonymkode: 2a43b...8f3

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...