Gå til innhold

Sander og Lillesøster :) Noen fine forslag til oss ? jeg er helt blank på jentenavn, hadde et favoritt navn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Merkelig hvor mange lignende innlegg som brått har dukket opp den siste tiden. Alle med lange overskrifter, barnets fødselsdag og den samme skrivemåten. Du vet at du bare kan spørre hva vi synes om navnene uten å dikte historier? 

Anonymkode: d486d...ac3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sander og Anna 

Sander og Josefine 

Sander og Amanda

Sander og Michelle 

Anonymkode: 770f4...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synne, selma eller Sara? sofie eller sofia er å nydelige navn:)

Anonymkode: 61f86...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sander og Sunniva

Sander og Elise

Sander og Guro

Sander og Hanna

Anonymkode: 14c13...98a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selma og Selena syns jeg er veldig fine navn. Sistnevnte er kanskje ikke så vanlig i Norge enda, (med norsk uttale) men jeg vet om én som heter det.

Anonymkode: 19e9c...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar

Pappan kom og sa at Sigrid var greit og at vi kunne ta det, veldig glad for det :)

Anonymkode: 0fbf7...bbd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Vi fikk vårt andre barn 8 Februar, En liten jente, Jeg er veldig glad i Sigrid,men det navnet går dessverre ikke far med på. Så da står vi litt fast. Sigrid og Sander er mine favoritter,men pappan gikk med på Sander,men ikke Sigrid, veldig trist,men sånn er det.

Vi er veldig ulik i smak når det kommer til jentenavn, hadde vi fått en gutt til hadde han blitt hetende Christian.

Vi har snakket litt om Cathrine, Christine/a ,Ciciile og Clara,men vi er ikke helt enig der heller, og han liker veldig godt Emma, Nora, Leah og slike navn, synes det er for vanlig, jeg liker mer navn som Sigrid, Anne, Lisa, Else, Bjørg og Siri, dette er far veldig i mot dessverre.

Så kom med forslag så blir vi veldig glade

Hva slags etternavn har dere da? Hvilken slutt og hvor mange stavelser? Typisk norsk vanlig, eller mindre vanlig?

syns det er viktigere at fornavn og etternavn klinger sammen, enn at navnet til søster passer sånn søtt sammen med storebrors. Det er lillesøster dom skal ha navnet resten av livet. 

Anonymkode: a2212...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns Siri er så fint jeg da😍 men far må jo også like valget. 

Matilda, Tiril, Oline, Hedda, Ingelin, Una, Iris, Mina, Frida, Julia, Embla, Eira, Vilma, Thelma, Sylvia, Mari, Elin, Vilde

Anonymkode: c12f9...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tusen takk for alle svar

Pappan kom og sa at Sigrid var greit og at vi kunne ta det, veldig glad for det :)

Så fint, veldig fint navn :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sander og Mia 

Sander og Sanne

Sander og Ninni

Sander og Lotte 

Anonymkode: 195f0...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (13 timer siden):

Så fint, veldig fint navn :jepp:

Tusen takk :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.2.2022 den 15.20):

Merkelig hvor mange lignende innlegg som brått har dukket opp den siste tiden. Alle med lange overskrifter, barnets fødselsdag og den samme skrivemåten. Du vet at du bare kan spørre hva vi synes om navnene uten å dikte historier? 

Anonymkode: d486d...ac3

Alle lange overskrifter hvor første delen er et spørsmål. Så når barnet er født og masse ekstra info. I hver eneste! Ligger seks sånne innlegg etter hverandre her. Nesten som det skulle vært en bot som lager de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanna, Sanne, Guro, Klara, Synne, Anna, Live, Grete, Eira, Astrid, Aurora, Eivor, Ellinor, Hennie, Johanna, Fiona, Frida, Wilma, Tuva, Selma.

Mange av disse navnene er brukt i lange tider, men allikevel forholdsvis moderne og populære nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...