Gå til innhold

Politianmelde bjeffing?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke mer jeg. Får ikke lagt meg når jeg vil om kvelden og får ikke sove så lenge jeg vil om morgenen. Naboen har hunden boende i hagen. Den bjeffer sent og tidlig. Det er ikke timevis av gangen, men gjerne 5-10 minutter. De løfter ikke en finger for å sette en stopper for det.

Jeg sa ifra senest nå på torsdag for da holdt den på langt utover kvelden igjen og jeg var trøtt og trengte å sove. De tok den inn da, men allerede dagen etter var hunden i full fart ute i hagen igjen.

I dag, lørdag, ble jeg vekket tidlig av bjeffingen igjen.

Hvor tålmodig skal man være i sånne saker? Skal jeg prøve å si ifra igjen nå som det er ganske ferskt siden sist jeg sa ifra, eller bør man gå rett på politi/mattilsyn?

Er redd politiet evt bare møter opp og sier de må ta inn hunden også har jeg liksom ikke noe argument om å kontakte politi senere?

Anonymkode: cd062...2ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les Grannelova 

Anonymkode: 52605...535

Skrevet

Hva vil tidlig si?

Anonymkode: 9bb41...cd2

Skrevet

Du bør ta en ordentlig prat med naboen og fortelle at det er veldig belastende for dere naboene, og gi naboen anledning til å skjerpe seg. Dersom det ikke skjer noe etter dette ville jeg ringt politiet.

Anonymkode: 554bf...e5a

Skrevet

Hvilke tidsrom gjelder det? Du sier ikke noe om klokkeslett, og det er veldig variert hva folk anser som morgen, kveld osv.

Kort sagt, du må tåle en del støy mellom 07 og 23, før du kan anmelde.

Anonymkode: ccfb9...971

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du bør ta en ordentlig prat med naboen og fortelle at det er veldig belastende for dere naboene, og gi naboen anledning til å skjerpe seg. Dersom det ikke skjer noe etter dette ville jeg ringt politiet.

Anonymkode: 554bf...e5a

Er det jeg har vurdert. Sitter bare så langt inne. Hadde håpet det skulle holde å si ifra en gang. Men ja, tenker nok jeg får over der en gang til. Ville du da ha nevnt at neste skritt blir politi hvis de ikke tar inn hunden?

Just now, AnonymBruker said:

Hvilke tidsrom gjelder det? Du sier ikke noe om klokkeslett, og det er veldig variert hva folk anser som morgen, kveld osv.

Kort sagt, du må tåle en del støy mellom 07 og 23, før du kan anmelde.

Anonymkode: ccfb9...971

Det er hele dagen, frem til rundt 23:30. Det mest plagsomme er egentlig at man aldri vet når den setter i gang, det er så høyt at vi får ikke sett på tv i fred på kveldstid en gang.

På morgenen setter den i gang rundt 08-09. Men mener helt ærlig at det må gå an å være så grei å ikke forvente at naboen må stå opp kl 08 helg og helligdag fordi de ikke gidder å ha dyret sitt innendørs? 

Anonymkode: cd062...2ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...