Gå til innhold

Bytte p-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Har gått på oralcon/microgynon i ca. 7-8 år. Har egentlig ikke hatt noe problemer med de, er litt sløv å huske på og ta de til rett tidspunkt. Har hatt en del humørsvigninger, økt matlyst osv siden jeg startet på de, vet ikke om det er pga personligheten min eller om det er pga p-piller siden jeg har gått på de såpass lenge men har vurdert å bytte til et annet merke. Noen erfaringer? Vil helst bruke p-piller som jeg kan hoppe over mensen. 

Anonymkode: ffef7...0e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er noe du bør ta opp med legen din og ikke vilkårlige kvinner på et forum. En slik beslutning bør tas på bakgrunn av en faglig forankret helhetsvurdering på fordeler og bivirkninger. Ikke enkelterfaringer fra tilfeldige medsøstre. 

Du sier du bruker Microgynon/Oralcon nå, det er 1 av 2 p-piller som anbefales som 1.valg pga lavest mulig blodpropprisiko. Den andre i samme kategori er Loette/Almina. Et evt bytte til andre merker enn Loette/Almina vil derfor medføre en økt risiko for blodpropp.

Hvis du tenker at du ønsker å prøve et annet merke bør det derfor være Loette/Almina og bytte bør foretas ved å begynne rett på nytt merke maksimalt 1 uke etter siste virksomme tablett fra forrige merke. 

Hilsen farmasøyt

Anonymkode: 74575...cf2

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis du er sløv til å huske bør du i grunn bruke langtidsvirkende hormonprevensjon i stedet som hormonspiral eller p-stav. Om du vil hoppe over mensen kan du bruke p-ring og hoppe over ringfri uke på samme måte som ved pillefri uke. 

Anonymkode: 923c3...1ff

• Liker 1
Skrevet

mange mister mensen helt med pstav og spiral. Andre får mye blødning. Selv mistet jeg helt med spiral, men konstant med pstav. Men verd å tenke på :)

Anonymkode: 8112b...69d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...