Gå til innhold

Barnefar som sørger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her må det jo ligge noe mer bak? Man blir da ikke sååå knust av å miste en besteforelder? Og uansett er det jo da vanlig å søke trøst hos de som betyr mest, som bør være kone/samboer og barn.

Kan du få noe, f.eks din mor, til å passe babyen i bilen mens du drar til han og krever at han bytter adresse og gir deg personnummeret sitt, som du trenger til å søke barnehageplass? Jeg hadde bare presset meg på og ikke gitt meg. Du kan ta med data/nettbrett og finne fram folkeregisteret eller flytteregisteret etc og fylle inn den infoen du vet, så han bare må fylle inn et minimum selv. Si klart og tydelig at dette er noe du MÅ ha, og at du forsvinner så fort han har ordnet det.

Anonymkode: ae416...a3d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, den mannen må du ikke finne på å ta tilbake!

Anonymkode: 3fe7a...3a0

• Liker 1
Skrevet

Gi han tid. 

Anonymkode: e7c23...3d7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Du skjønner at babyen ikke er 3 mnd til høsten og høstsemesteret? Og at vi er i februar... 

Anonymkode: eeebc...f7c

Skal du sende en baby i barnehage, OK.. Helt sykt at nybakte mødre klarer å gjøre det, mener nå jeg. 

Hvis han har skrevet seg ut av leiekontrakten så får du kaste han ut, han skal ikke campe i leiligheten din mens du og baby må være et annet sted. Dødsfallet kan umulig være hele grunnen til denne dramatikken, han høres ustabil og umoden ut.

Anonymkode: 22d75...913

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg skal søke om å ta over fedrekvote i foreldrepermisjon siden han skal flytte. Jeg er avhengig av og ha gjort det først så jeg vet hvilke dato jeg skal søke om at lille skal starte i bhg.

Problemet er vel at jeg ikke tror jeg kan få søkt om å ta over fedrekvote om han ikke endrer adresse?

Anonymkode: c08b9...537

Den kan du ta over uavhengig om han bor der eller ikke. 

• Liker 1
Skrevet

Bestill time på Familievernkontoret. Her er det nok mye som ligger i bakgrunnen. Virker som om han bruker dødsfallet som en unnskyldning for å forlate dere. Men greia er at nå betaler du for at han bor i din leilighet. Få ham ut og få ham til å melde flytting.

Anonymkode: d8ca7...b90

• Liker 4
Skrevet

Var han en helt vanlig fyr frem til dødsfallet? Dette høres ekstremt merkelig ut. Det er vondt å miste noen man er glad i, men det forsvarer ikke den slags oppførsel i det hele tatt. 

Skrevet

Jeg tror jeg ville ringt kommunens kriseteam og fått hjelp der til han! Dette er ikke en situasjon du skal takle alene! Høres ut som han har fått en skikkelig psykisk knekk eller er en I psykose. Noe er det hvertfall 

Anonymkode: cd5b8...871

• Liker 3
Skrevet
minister-mio skrev (På 12.2.2022 den 9.53):

Det må ligge noe mer bak.

Ja det ligger nok noe mer bak denne sorgen. 

Anonymkode: f67ff...a34

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Den kan du ta over uavhengig om han bor der eller ikke. 

Nei, bare dersom far blir sykemeldt i permisjonen. Så lenge de er registrert på samme adresse, har ikke sivilstatus noe å si, og far må i utgangspunktet ta ut sin permisjon  

Anonymkode: ae416...a3d

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg skal søke om å ta over fedrekvote i foreldrepermisjon siden han skal flytte. Jeg er avhengig av og ha gjort det først så jeg vet hvilke dato jeg skal søke om at lille skal starte i bhg.

Problemet er vel at jeg ikke tror jeg kan få søkt om å ta over fedrekvote om han ikke endrer adresse?

Anonymkode: c08b9...537

(Har ikke lest andre svar i tråden) 

Jeg søkte nav om å få ta fedrekvoten på permisjonen. Hos oss var grunnen at far er syk og ikke kapabel til å være alene med baby i så mange timer. Måtte levere/sende de en legeerklæring hvor legen skrev at far ikke kan ta vare på baby pga sykdom (mener de måtte ha et godt formulert brev som beskriver godt hva som er grunnen). Legen skrev her at de kunne lese mer ved å lese saken barnefar allerede hadde hos nav. 

Håper det ordner seg for deg, ts! Du er sterk ♥️

• Hjerte 1
Skrevet

At et gammelt menneske dør er trist, men også en del av livets gang, det er ikke greit at han skyver barnet sitt unna. Annse forholdet som slutt, og ikke gi han noe. 

Anonymkode: 8b442...af4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...