Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal for første gang tilbringe juleferien på Gran Canaria ( vi drar julaften og feirer derfor julaften på lillejulaften) Jeg lurer på hva bør få med oss på denne øya? Vi har med en 3,5 åring. Vi liker å dra på utflukter i naturen og se på servedigheter. Lurer også på hva øya kan tilby for barn i den alderen. Kom med forslag og synspunkter. Vi reiser med Startour og skal bo på Blue Village Monte Feliz, noe som har bodd akkurat der? Takknemlig for mange svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bodde der i august i år, i to uker. Flott bosted, fin beliggenhet. Kan se for meg at det lett kan bli kjølig i desember, da det er et sted med mye vind.

For å spare plass i bagasjen, kan dere låne badehåndkle for 10 euro per håndkle (depositum). Bytte til rent håndkle koster 1 euro, med unntak av 7. dagen da får dere rent håndkle, dersom dere skal være lenger enn en uke.

Hadde selv med meg en jente på 3 år, hun storkoste seg. Vi dro til Palmitos park, det likte hun, langt å gå inni parken, men ikke en klage fra henne. På vei til, eller fra alt etter som, parken ligger en liten restaurant, like ved ridestedet. Der var nydelig mat med god service, anbefales! Der var billigere også enn andre steder vi var.

Vi dro også på delfinsafari med båt fra Puerto Rico (tror jeg). Det var kjekt både for oss og jenten vår. Dog hun spydde på tilbakeveien, 10 minutter fra land.

Maten i Bahia Feliz var ikke billigere enn i Norge. Billigste restauranten vi fant var inni bygget med alle butikker og restauranter, husker ikke hva den het. Men det var mer meksikansk mat, med svenske servitører. God mat der.

Maten er dyr i butikkene. Jeg anbefaler å dra til kjøpesenteret Atlantico hvis dere har leiebil og handle inn mat der, får nesten dobbelt så mye for pengene og mer utvalg.

Vi dro til Las Palmas ene dagen. Dette anbefales ikke å gjøre på egenhånd, i så fall snakk med noen som vet hvor dere bør gå. Denne byen var større enn antatt og etter en time der forlot vi stedet uten å ha opplevd noe interessant.

Ellers er det et lite og intimt sted. Trygt og oversiktlig. Ikke innpåslitne selgere. Så nyt turen. Jo, en ting til, der var klovneshow hver kveld for de små klokken 20.00. Dette elsket hun. Barna fikk være med på dans oppå scenen. Vi spiste aldri mat der, så vet ikke hvordan den smakte (er jeg mye opptatt av mat eller?).

Utenom dette var vi mest ved bassenget. Var noen få dager på stranden, bare en times tid hver gang. Jenten vår likte ikke det noe særlig pga store bølger. Men i bassenget koste hun seg. Sørg for å få solstoler nært barnebassenget, da har dere god oversikt og tingene like ved når dere sitter på bassengkanten. Vi lekte mye "epler og pærer" og endte med en jente som tok seg frem 1-2 meter under vann. Imponerende siden hun knapt var fyllt 3 år og ikke var særlig til å bade i sjøen hjemme i Norge i sommer.

Kos dere!

Skrevet

Tusen takk for fyldig svar :) Vi har bestilt halvpensjon, slik at vi har betalt frokost og middag på forehand. Tenkte at det var lurt, vi var i Spania i våres og vi blakket oss nærmest på å kjøpe mat ( vi spiste nesten all maten ute på resturang) Denne gangen vil jeg heller prøve å spare inn på mat og heller kjøpe noen flotte ting!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...