Gjest peon Skrevet 24. oktober 2005 #1 Skrevet 24. oktober 2005 Hvordan få slutt på denne plagen??? Trodde det gikk bedre nå, og at jeg selv kjenner når jeg blir rød og dermed kan forsøke så godt jeg klarer å unngå slike situasjoner. Men i dag fikk jeg kommentaren: Å rød ble hun, selv da jeg trodde jeg ikke var rød. Og da kan du tenke deg hvor varm og flau jeg ble. Hadde jeg enda klart å ikke bry meg, og snakke om det. Men ordet "RØDME" er blitt helt tabu for meg. Føler meg så idiotisk og ubetydelig i slike situasjoner... Er SÅÅÅÅÅÅÅÅ lei..
Gjest gjesta Skrevet 25. oktober 2005 #2 Skrevet 25. oktober 2005 eg og rødma.. heeeile tida.. grusomt! om eg tenke på å ikkje rødme, rødma eg berre enda meir... håpa det går over med åra..
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2005 #3 Skrevet 25. oktober 2005 vet ikke om det går an å gjøre noe med det, men har ei veninne som også rødmer for et godt ord; særlig om man nevner rødming eller henne i det hele tatt. Den fysiske siden av dette er en ting, jeg antar at det ofte henger sammen med psyken også (ikke noe drastisk, men kanskje redsel for å være i sentrum av begivenhetene osv). Uansett - poenget mitt skulle være at det bare er hun som synes det er flaut. Vi andre synes det er sjarmerende. Hadde hun greid å overse sin egen rødming ville det virkelig ikke vært et problem i det hele tatt...
Gjest gjest1 Skrevet 25. oktober 2005 #4 Skrevet 25. oktober 2005 Hvordan få slutt på denne plagen??? Trodde det gikk bedre nå, og at jeg selv kjenner når jeg blir rød og dermed kan forsøke så godt jeg klarer å unngå slike situasjoner. Men i dag fikk jeg kommentaren: Å rød ble hun, selv da jeg trodde jeg ikke var rød. Og da kan du tenke deg hvor varm og flau jeg ble. Hadde jeg enda klart å ikke bry meg, og snakke om det. Men ordet "RØDME" er blitt helt tabu for meg. Føler meg så idiotisk og ubetydelig i slike situasjoner... Er SÅÅÅÅÅÅÅÅ lei.. ← Det er visst mulig å "Kurere" det ved hjelp av operasjon.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2005 #5 Skrevet 26. oktober 2005 Jeg har det og sånn,men må innrømme at det har blitt bedre m årene (høres ut som jeg er 100 år....jeg er 28 ) En ting er jo at man gjør det - men det som irriterer meg er at folk skal påpeke det. Tror de at man ikke merker det selv? Man blir varm og rød...og flau og vil gjemme seg også skal alle skrike ut at "Å se så rød hun ble!" Kjempe snilt liksom.....Og da blir det jo ganatert bare enda verre.... Det går ann å opereres fro rødming. Tror de kutter et eller annet under armen (så et på tv engang.) Mener da at de sa at en bivirkning av operasjonen kunne være at man etterpå generelt ville svette mere....... Så da må man velge liksom....svette eller rødme??
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2005 #6 Skrevet 26. oktober 2005 Det går ann å opereres fro rødming. Tror de kutter et eller annet under armen (så et på tv engang.) Mener da at de sa at en bivirkning av operasjonen kunne være at man etterpå generelt ville svette mere....... Så da må man velge liksom....svette eller rødme?? ← Er ikke det samme operasjonen det er snakk om? De kutter noen nerver under armen for å hindre svette, og en av bivirkningene er at rødming og forsvinner.
Gjest peon Skrevet 26. oktober 2005 #7 Skrevet 26. oktober 2005 Jeg har det og sånn,men må innrømme at det har blitt bedre m årene (høres ut som jeg er 100 år....jeg er 28 ) En ting er jo at man gjør det - men det som irriterer meg er at folk skal påpeke det. Tror de at man ikke merker det selv? Man blir varm og rød...og flau og vil gjemme seg også skal alle skrike ut at "Å se så rød hun ble!" Kjempe snilt liksom.....Og da blir det jo ganatert bare enda verre.... Det går ann å opereres fro rødming. Tror de kutter et eller annet under armen (så et på tv engang.) Mener da at de sa at en bivirkning av operasjonen kunne være at man etterpå generelt ville svette mere....... Så da må man velge liksom....svette eller rødme?? ← Har og et håp om at det skal dempe seg med tiden, men er så lei av å vente på det.. Det er godt å høre at det er flere som meg, selv om jeg selvfølgelig ikke ønsker noen dette. Har hørt et ordtak omentrent slik: Ingen kan få deg til å føle deg mindreverdig uten din tillatelse.." Vi får prøve å tenke på det når det koker som verst i toppen. Har også hørt om operasjon, men føler at dette er vel drastisk, og dessuten har jeg lest at mange får tilbake plagene etter kort tid..
Ionaa Skrevet 26. oktober 2005 #8 Skrevet 26. oktober 2005 Jeg rødmer for et godt ord. Og det har ikke hjulpet med alderen heller (er hele 26 ). Syns det har vært fryktelig irriterende, og på folkehøgskolen prøvde en del folk å få meg til å rødme med vilje fordi de syns det var så søtt Jaja...jeg fikk nå i allefall en del oppmerksomhet for det. Irriterte meg en stund over at det ikke gikk an å åpne munnen i større samlinger med folk uten å rødme, men nå driter jeg i det. De får heller tro jeg er flau, etterhvert vil de skjønne at jeg ikke er så flau og sjenert som rødfargen tilsier. Jeg blir også knall-signalrød når jeg trener utholdenhet. Så kinnene mine vil vel helst kanskje være røde de. Enig at operasjon høres drastisk ut. Men det finnes faktisk en egen organisasjon for folk som rødmer mye. Foreningen Rød.
Gjest Gjest_Mille_* Skrevet 28. oktober 2005 #9 Skrevet 28. oktober 2005 Hei! Jeg hadde det samme problemet som deg. Det hemmet meg veldig både i jobben og privat ellers. Jeg gikk til legen, forklarte problemet at jeg slet med rødming med tilhørende panikk angst og fikk utskrevet beta blokkere. Etter det har jeg fått et nytt liv! Det er helt utrolig hvordan det hjelper. Ingen bivirkninger å snakke om heller. Hør med legen din!
Gjest peon Skrevet 31. oktober 2005 #10 Skrevet 31. oktober 2005 Hei! Jeg hadde det samme problemet som deg. Det hemmet meg veldig både i jobben og privat ellers. Jeg gikk til legen, forklarte problemet at jeg slet med rødming med tilhørende panikk angst og fikk utskrevet beta blokkere. Etter det har jeg fått et nytt liv! Det er helt utrolig hvordan det hjelper. Ingen bivirkninger å snakke om heller. Hør med legen din! ← Høres fantastisk ut! Kan du sende meg en PM med navn på betablokkerne? Har nemlig fått slike engang, men de funker ikke mer på meg..
Juicy_girl Skrevet 31. oktober 2005 #11 Skrevet 31. oktober 2005 Jeg blir også fort rød. Hvis jeg foreksempel sitter på trikken kan jeg kjenne at jeg plutselig blir veldig rød og varm faktisk uten grunn. Det som jeg tror vil hjelpe deg er å ikke bry seg om at du faktisk rødmer. Hvis noen roper "Se hun rødmer" så lat som du ikke bryr deg. Lat som du ikke syns det er noe problem. Ikke gjøm ansiktet ditt. Det er det di syns er morsomt. At du krymper på stolen og vil gjømme deg. Du kan jo eks bare rette deg opp på stolen og svare "Og hva så??" Mitt problem har hvertfall blitt enda bedre etter at jeg ikke bryr meg om det. En annen ting er at du kan tenke på noe helt annet når du føler deg litt flau. PS! Jeg ville ha undersøkt produktet før jeg begynte med det. Dumt å bli avhengig av piller. Håper du finner ut av det
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2005 #12 Skrevet 1. november 2005 Jeg har også hatt samme problem i alle år. Blir også omtrent lilla når jeg trener....det har ført til at swingkurs o.l. har vært helt pyton for min del pga alle kommentarene. Nå er jeg 35 og rødmingen har endelig begynt å gi seg, men det forekommer enda. Har aldri vært vant med å bruke sminke, men gikk til innkjøp av foundation for et par år siden. Passer på å ha på litt av dette med litt rouge over når jeg skal ut i situasjoner jeg vet kan bli litt pinlige hvor jeg må snakke i forsamlinger osv. De første gangene følte jeg meg som en pion, men da jeg kom ut og så meg i speilet var jeg jo faktisk nokså blek, takket være sminken! Dette har ført til at jeg stoler på at sminken gjør jobben og jeg tør snakke mer i forsamlinger. Neste problem er at jeg skjelver i stemmen når jeg skal snakke i forsamlinger, men det finnes kanskje noen gode råd for det og...?
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2005 #13 Skrevet 5. november 2005 huff..godt å vite at jeg ikke er alene om å være selveste frøken rød! Rødmer spesielt hvis jeg får et uventa spørsmål, eller føler at jeg blir satt litt fast.
Gjest Gjest_Kjersti_* Skrevet 19. desember 2005 #14 Skrevet 19. desember 2005 Vil gjerne ha kontakt med foreningen rød. Men jeg får ikke siden deres opp på internett. Kanskje sykt med tabletter med dette er et mareritt. Gruer meg til jobb hver dag. Man kan si hva man vil men det er jo sykt å rødme i en alder av 32.... mister liksom ansikt...ufff.....
Gjest Muffie Skrevet 19. desember 2005 #15 Skrevet 19. desember 2005 Åh! Nå ble jeg lettet, så godt og vite at det er flere som meg. Ikke misforstå da, jeg unner dere ikke dette. Men har følt meg så alene med dette problemet i årevis. Fra jeg var 14-15 til nå som jeg er 27. Tør ikke ta det opp med legen, men jeg MÅ det snart nå.(Guud hvor mange ganger jeg har tenkt det!) Jeg vil også få et "nytt liv".. Vi kan jo backe hverandre opp Siden jeg ikke er i stand til og snakke om rødmingen min tror jeg at jeg sender et brev til legen min. Når det er postet er det ingen vei tilbake heller..
Ionaa Skrevet 19. desember 2005 #16 Skrevet 19. desember 2005 Vil gjerne ha kontakt med foreningen rød. Men jeg får ikke siden deres opp på internett. Kanskje sykt med tabletter med dette er et mareritt. Gruer meg til jobb hver dag. Man kan si hva man vil men det er jo sykt å rødme i en alder av 32.... mister liksom ansikt...ufff..... ← Tror ikke de har egen nettside, bare en kontaktperson. Foreningen Rød- v/ Vivi Sandengen, A.J. Horgensv 1, 1355 Krokstadelva
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #17 Skrevet 4. januar 2006 har samme problemet selv, men etter at jeg tvang meg selv til å takle situasjoner hvor jeg ble rød, har det blitt litt bedre. Men jeg bruker alltid pudder eller foundation når jeg skal presentere noe; det demper og siden jeg vet at det demper føler jeg meg sikrere og rødmer derfor også mindre... Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå