Gå til innhold

Dype skuffer med lave sider - upraktisk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nytt kjøkken, og nå dukket det opp en detalj jeg aldri har visst at kunne bli en problemstilling... 😂 De dype skuffene har lave sider!? HVORFOR ER DET EN GREIE?? 

Så ting ramler jo bare ut på sidene. Vi ville jo ha dype skuffer for å utnytte dybden, men sidene er bare 8-10 cm høye, så over halvparten av høyden er jo åpen. Ting som ruller med plastposer, plastbokser stablet i høyden, kluter osv ramler ut... 

Noen løsning for dette? 

Anonymkode: cb195...2e2

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det med alle skuffer.. Både i kommoder, nattbord, klesskap, osv. Og ja, det er jo helt idiotisk.. 

Vi har løst det med å rett og slett feste stive papp-plater med dobbeltsidig tape langs siden av skuffene. I noen skuffer har vi puttet bokser nedi som gir høyde på sidene. 

Anonymkode: 30ab6...678

• Liker 2
Skrevet

Vi har ikke merket noen ulempe med lave sider, men vi bruker de dype skuffene til mat i esker og større poser. Vi stabler melposer i høyden uten problem, men ser det kan være vanskeligere med ruller med poser stablet i høyden. Dere kan eventuelt ha dype bokser til de tingene som lett raser. Da blir det lettere å stable på høykant, også.

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Vår kjøkkenleverandør har sånne sideplater vi kan sette på de dype skuffene om vi ønsker det.

Hekter de bare på skuffen, det går en lang "stang" langs de høye skuffene, der henger vi sideplatene. 

Skrevet

Har aldri tenkt over at det er et problem. Ingen av tingene vi har i skuffene faller ut. 

Kan du bruke bokser eller noe til å organisere disse tingene?

Anonymkode: 3af39...386

Skrevet
18 minutter siden, Hactar said:

Vi har ikke merket noen ulempe med lave sider, men vi bruker de dype skuffene til mat i esker og større poser. Vi stabler melposer i høyden uten problem, men ser det kan være vanskeligere med ruller med poser stablet i høyden. Dere kan eventuelt ha dype bokser til de tingene som lett raser. Da blir det lettere å stable på høykant, også.

Vi har et ganske bra skap med tandemuttrekk til alt av mat, så har dessverre ikke behov for å ha mel og slikt i skuffene... 😅 Må nok kjøpe en del kasser, men det tar jo opp mer plass, og blir vanskeligere å organisere (å stable bokser er jo tetris på høyt nivå...). Og bakepapirruller osv passer jo ikke i slike bokser. 

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Sånn er det med alle skuffer.. Både i kommoder, nattbord, klesskap, osv. Og ja, det er jo helt idiotisk.. 

Vi har løst det med å rett og slett feste stive papp-plater med dobbeltsidig tape langs siden av skuffene. I noen skuffer har vi puttet bokser nedi som gir høyde på sidene. 

Anonymkode: 30ab6...678

Har ikke slike i noen av kommoden våre, men de begynner jo å bli noen år. 😅 Papplater er ikke dumt da! Fint skal det være. 😂

15 minutter siden, Dævendøtte said:

Vår kjøkkenleverandør har sånne sideplater vi kan sette på de dype skuffene om vi ønsker det.

Hekter de bare på skuffen, det går en lang "stang" langs de høye skuffene, der henger vi sideplatene. 

Genialt! Hvilken leverandør er det? 

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Har aldri tenkt over at det er et problem. Ingen av tingene vi har i skuffene faller ut. 

Kan du bruke bokser eller noe til å organisere disse tingene?

Anonymkode: 3af39...386

Ja men som sagt over hemmer det jo organiseringen. Hvis jeg har plass til matbokser av ulikt størrelse på en rad, får jeg bare fire på samme rad hvis jeg må fordele det i to bokser (for å ta en tilfeldig eksempel). Og det blir mye luft bak disse boksene jeg ikke får brukt. 

Men papp og dobbeltsidig tape kan vel løse dette... 🙈

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Genialt! Hvilken leverandør er det? 

Designa. 

Skrevet

Helt enig, det er kjempeteit! Bokser til organisering, eller rett og slett å kjøpe høyere sider, noen leverandører har det. 

Anonymkode: 16838...3a4

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, Dævendøtte said:

Designa. 

Hos Designa kan man også velge skuffer med høye sider så jeg. Vi fikk tegnet kjøkken der men gikk (dessverre? 😂) for en annen leverandør. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hos Designa kan man også velge skuffer med høye sider så jeg. Vi fikk tegnet kjøkken der men gikk (dessverre? 😂) for en annen leverandør. 

Ja, vi hadde litt av hvert og når vi hadde bodd oss til litt, så trengte vi å kjøpe sideplater på et par av skuffene. Trodde vi skulle ha kjeler der, men det ble forandret :)  

Skrevet

Fant hos Ikea, passer sikkert ikke til våre skuffer da men det er tydeligvis en greie. 😅 Får ikke lagt inn link, men kalles Maximera. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fant hos Ikea, passer sikkert ikke til våre skuffer da men det er tydeligvis en greie. 😅 Får ikke lagt inn link, men kalles Maximera. 

Det er ikke sideplater, det er til oppdeling i rom i skuffen. 

Jeg vil også ha sideplater, elendig løsning at alt faller ut på sidene!

Anonymkode: 84a1b...1d6

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ikea har også sideplater jo. Vi har på alle sidene i de dype skuffene nederst (kjøpte kjøkken i januar i år) :)

har også oppdeling i noen. Mener også at sidene het maximera.

Anonymkode: 71f19...a18

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jo det er sideplater. Mulig oppdelingsgreiene heter det samme. Klipp og lim funker ikke, så får ikke lagt inn linken dessverre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo det er sideplater. Mulig oppdelingsgreiene heter det samme. Klipp og lim funker ikke, så får ikke lagt inn linken dessverre. 

Ok, tusen takk! Skal sjekke på Ikea og kjøpe neste gang jeg er der. :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi har nytt kjøkken, og nå dukket det opp en detalj jeg aldri har visst at kunne bli en problemstilling... 😂 De dype skuffene har lave sider!? HVORFOR ER DET EN GREIE?? 

Så ting ramler jo bare ut på sidene. Vi ville jo ha dype skuffer for å utnytte dybden, men sidene er bare 8-10 cm høye, så over halvparten av høyden er jo åpen. Ting som ruller med plastposer, plastbokser stablet i høyden, kluter osv ramler ut... 

Noen løsning for dette? 

Jeg er enig i dette. Hva er poenget med slike skuffer? 

Og et beslektet problem: Når du ser skuffen utenfra er skuffefronten kanskje 20 cm dyp. Men når du trekker den ut er skuffen festet midt på skuffefronten, så selve skuffen bare er kanskje 10 cm dyp. Og så er det 10 cm bortkastet plass i underkant av skuffen som ikke kan brukes til noe som helst. Hva i alle dager er tanken her? 😳

Anonymkode: 722d4...23a

• Liker 1
Skrevet

har esker og bokser i skuffene. dustete greier. Har flyttet jeg inn ett sted med skap dører typ 40 cm høye og bak dem en skuff på ti cm ..... Blitt plastkasser der.

Anonymkode: 48fbd...03f

• Liker 1
Skrevet

Haha, og bak! Ting ramler jo til sidene og bak hele tiden😂

Anonymkode: 4c899...5c5

• Liker 1
Skrevet

Nå har jeg fått tips om at de selger slike sider på Monter! Passer nok ikke alle skuffer, men de fra Blume (som flere kjøkkenleverandører benytter seg av). Kalles Boxside på Monter. :)

• Liker 2
Skrevet

Til mitt HTH og mitt Norema kjøkken bestilte jeg dette gjennom leverandør. 

Anonymkode: 660e8...5fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...