AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #1 Skrevet 11. februar 2022 Noen som har erfaring med denne butikken? Jeg er innom der av og til. Jeg har reagert på at de som jobber der ikke hilser eller spør om jeg trenger hjelp. Jeg liker å drikke te men har ingen peiling på te. Så en gang jeg var innom der spurte jeg om hjelp til å velge te. Hun som var der svarte veldig kort på spørsmålet og jeg husker jeg gikk derfra med en følelse av at jeg var til bry og jeg kjente jeg mistet lysten på å dra dit igjen. Iallefall det å spørre om råd. Men så gjorde jeg det igjen da for ca 1 mnd siden. Spurte om jeg kunne få hjelp til å velge te da jeg har null peiling. Annen dame bak disken denne gangen. Ikke noe smil, ingen vennlig tone. Jeg sa jeg var glad i fruktte men at den ikke måtte være av den sure sorten. Ja vil du ha fruktte eller te med fruktsmak da spurte hun (jeg tror det var det hun sa..) og jeg lo litt forsiktig og gjentok at jeg ikke hadde god peiling på te og spurte om hva forskjellen var. Dama bak disken dro pusten dypt inn som om hun var dritalei og ga meg et kort svar. Det endte med at jeg bare valgte en te for å kunne gå derifra. Kjente at jeg nok en gang følte meg dum. Når jeg f.eks går på Vinmonopolet og ønsker å få noe anbefalt så får jeg god hjelp uten å føle meg som en dust. På Te og kaffehuset får jeg en følelse av at du skal helst vite hva du skal ha før du kommer inn. Det er jo så synd for butikken i seg selv er jo så koslig! Jeg liker å handle på nisjebutikker selv om jeg ikke har peiling. Bare jeg som har vært uheldig? Jeg pleier ikke å ha vane for å oppleve slikt på andre butikker. Jeg kunne jo bare ha vært uheldig å truffet på dem på en skikkelig dårlig dag selvfølgelig. Anonymkode: 4b29d...0ce
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #2 Skrevet 11. februar 2022 Jeg har en helt annen opplevelse enn deg. Jeg opplever at de spør om jeg trenger hjelp med en gang, eller så fort de kan. Når jeg vil ha noe nytt er de alltid behjelpelige med å finne noe. Nå har jeg riktignok vokst opp med å gå på te- og kaffehuset jevnlig, så min bakgrunn er litt ulik din. Jeg foreslår at neste gang du skal dit tenker du gjennom hva du har lyst på på forhånd. Vil du ha svart te, grønn te eller frukte (uten te)? Skal du ha en sterk te til å drikke om morgenen, eller en te som egner seg bedre etter middag? Bruker du melk? Dette gir deg et utgangspunkt, slik at det er enklere å gi deg hjelp. Når du kommer inn starter du med å (sprite hendene) sniffe godt inn duften, og kjenne at du slapper av. Så kan du se på teen de har stilt ut, der er det mange gode forslag. Deretter går du bort til disken og begynner å se på boksene. Da jeg var liten var det ikke greit å gå bort til boksene, jeg tror det endret seg før korona, men nå vet jeg ikke hva reglene er. Hold litt avstand, for sikkerhets skyld. Når det kommer noen, eller er din tur, forteller du hva du er på jakt etter. For eksempel en svart te med frukt, som ikke er så veldig syrlig. (Jeg kan førøvrig anbefale sort ferskente). Det er også lov å si at du har lyst til å prøve noe nytt, f.eks til å slappe av med etter middag, og høre om de har noen anbefalinger. Det er vel ikke lov til å lukte på teene ennå, ikke at det er noen vits med munnbind, men når det er lov igjen kan du be om det. Dersom det er kø bør du stille deg til siden for disken og se over boksene på egenhånd, for du kan ikke forvente like god service når butikken er full. Da bør du enten vente til køen har gitt seg, eller bestemme noe på egenhånd. Slike rush pleier ofte å være kortvarige, etter min erfaring. Anonymkode: 7972f...f53
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå