Gå til innhold

Fått et merkelig magevirus

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått med meg at magesymptomer kan være Corona. Men nå har flere i bhg til guttene meldt om omgangssyke og guttungene  hadde det i helga. Både oppkast og diaré. Negative hurtigtester. Samboer slapp unna, og jeg TRODDE jeg slapp unna med kun litt magevondt og kvalme fra mandag. Holdt seg liksom der, men i går og nå i natt ble det mye verre. Verker i magen og veldig kvalm. Bittelitt feber og kraftig verk i muskler. Tatt negative hurtigtester fra mandag og en negativ nå nettopp (har ekstra tilgang og strengere testregime pga jobber i helsebransjen).

Syns bare dette er så merkelig oppførsel av et magevirus? At det kommer sånn krypende på og ikke gir seg. Heller blir verre? Jeg er vant med at magevirus/norovirus kommer dettende på deg og da både med sprutoppkast og diaré, i tillegg til intense magesmerter. Disse magesmertene jeg har nå er til å leve med. Verre med feberfølelse/verken i kroppen.

Har noen lignende erfaring med mageviruset som streifer rundt nå? Kan det være Corona likevel tross negative tester i 5 dager? Har ikke vært i nærkontakt med noen smittede..som jeg vet om. Men blir litt engstelig av dette siden jeg ikke kan plassere hva det er😣

Anonymkode: e21db...22c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde et sånt magevirus før jul her. Varte i over én uke. Både store og små.

Fikk Norovirus nå på januar og helt tydelig forskjellig virus.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flamme skrev (2 minutter siden):

Hadde et sånt magevirus før jul her. Varte i over én uke. Både store og små.

Fikk Norovirus nå på januar og helt tydelig forskjellig virus.

Her var det motsatt. Kraftig Norovirus der alle ble kraftig infisert før jul. Og mildere nå. Utenom at det oppfører seg så langdrygt hos meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her var det motsatt. Kraftig Norovirus der alle ble kraftig infisert før jul. Og mildere nå. Utenom at det oppfører seg så langdrygt hos meg da.

Men da er det ihvertfall kanskje normalt da…at magevirus kan oppføre seg sånn. Begynne rolig, nesten bli bra og plutselig verre etter noen dager med feber og kroppsvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men da er det ihvertfall kanskje normalt da…at magevirus kan oppføre seg sånn. Begynne rolig, nesten bli bra og plutselig verre etter noen dager med feber og kroppsvekt.

Jeg synes det var kjempemerkelig selv, aldri vært borti et sånt virus. Flere voksne i barnehagen som ble nyskjerrige på det også. Aldri vært så lenge "magesyk" før, kun hatt norovirus som smeller som f** men går over etter 2 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde en runde omgangssyke nettopp, og i tillegg til oppkast slet jeg med at jeg følte meg så dårlig, det verket i kroppen og tempen lå opp mot feber, jeg skalv og frøs og hadde hodepine. Alt sammen står på listen over mulige symptomer på omgangssyke, og vi har nettopp hatt korona her et par uker før så det var ikke det. 

Anonymkode: cfd80...94d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være adenovirus. Det kommer i ulike varianter her. Men ofte med snikende ulmende ugg i noen dager før det øker på. Kan vare ei ukes tid. Pga kronisk sykdom i magen hos meg, så ender det ofte med innleggelse når jeg har omgangsyken, og da sjekker de hva slags virus jeg har. 

Anonymkode: b81b1...abb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er flere virus som kan gi mageplager i tillegg til alt annet. 

Anonymkode: 95562...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...