AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #21 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan funker appen? Kan man hele tiden sjekke om hvilken utstyr tar så og så mye kwh? Akkurat nå bruker vi ca 300 kwh daglig. Og det er kun en varmrpumpe som er på. En radiator på badet og en radiator på et av soverommene er også på. Om natten har sønnen min varmeovnen sin på. Ellers er det kjøleskap og fryseboks som er på hele tiden. Og utgjør ca 300 kwh Anonymkode: ac24b...100 300 kwh daglig ??? Det er sikkert feil. 30kwh daglig blir mer riktig ! Vi bruker 30kwh daglig ,enebolig på 120kvm rundt Oslo. Ting som er på : varmepumpe ,3 panelovner ,varmekabel på badet ,2 x kjøleskap ,fryser ,varmtvannbereder + ting som ikke er altid på : komfyr ,lys ,tv ,pc ,ps ,lading av diverse dings .... Alt dette blir rundt 30kwh daglig hos oss. Anonymkode: e2006...3b9
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #22 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): " Etter 12 måneder blir kunden videreført på avtalen Lokalstrøm*. Med Lokalstrøm betaler du for ditt faktiske strømforbruk time for time i det prisområdet du tilhører + et påslag på 5 øre/kwh og kr 59,-/måned ". Du har billig avtale for 1 år ja ,etter det er det ikke så billig. Sammenligner IKKE med Tibber. Har du noen gebyr på på å bytte avtale etter 1 år eller hva ? Anonymkode: e2006...3b9 Ingen gebyrer for å bytte. Etter 12 måneder er det jo bare å bytte? Hvorfor ikke ha en god avtale frem til den tid? Kan bytte før 12 måneder om man vil og, ingen bindingstid. Etter denne avtalen tenkte jeg å bytte til en avtale med 0 i månedspris og 1 øre påslag. Hvorfor betale de 39 kr ekstra i måneden? 1år er en stund spør du meg, blir jo noen kroner. Før dette hadde jeg agva fastpris, siste størmregning kom på 650 kr (fikk minus på nettleien pga støtte fra staten), og bare disse få månedene har jeg spart flere tusen kroner. Men fra og med februar ble den avtalen svindyr, så da bytta jeg bare når den løp ut, tok meg to minutter på nett å gjøre. Anonymkode: bc1ca...fec
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #23 Skrevet 11. februar 2022 Står også på avtalen at det ikke er bindingstid. Men ja, etter 12 måneder er den ikke billig lengre, så da lønner det seg på bytte uansett. Anonymkode: bc1ca...fec
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #24 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): 300 kwh daglig ??? Det er sikkert feil. 30kwh daglig blir mer riktig ! Vi bruker 30kwh daglig ,enebolig på 120kvm rundt Oslo. Ting som er på : varmepumpe ,3 panelovner ,varmekabel på badet ,2 x kjøleskap ,fryser ,varmtvannbereder + ting som ikke er altid på : komfyr ,lys ,tv ,pc ,ps ,lading av diverse dings .... Alt dette blir rundt 30kwh daglig hos oss. Anonymkode: e2006...3b9 Jeg mener virkelig 300 og noen ganger opp mot 400. Tror 400 er de dagene vi lader tesla og har på oppvaskmaskin og vaskemaskin. Skjønner virkelig ikke hvor feilen ligger. I de siste to dagene har jeg ikke latt barna bade. De liker å bade lenge og han vannet på. Har ikke vasket klær på to dager. Ikke hatt på oppvaskmaskin. Og den har kommet ned til 260 kwh. Men det er fortsatt mye Anonymkode: ac24b...100
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #25 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen gebyrer for å bytte. Etter 12 måneder er det jo bare å bytte? Hvorfor ikke ha en god avtale frem til den tid? Kan bytte før 12 måneder om man vil og, ingen bindingstid. Etter denne avtalen tenkte jeg å bytte til en avtale med 0 i månedspris og 1 øre påslag. Hvorfor betale de 39 kr ekstra i måneden? 1år er en stund spør du meg, blir jo noen kroner. Før dette hadde jeg agva fastpris, siste størmregning kom på 650 kr (fikk minus på nettleien pga støtte fra staten), og bare disse få månedene har jeg spart flere tusen kroner. Men fra og med februar ble den avtalen svindyr, så da bytta jeg bare når den løp ut, tok meg to minutter på nett å gjøre. Anonymkode: bc1ca...fec Enig med deg her. Bra avtale for 1 år så er det å bytte etterpå. Ang. påslag vs fast beløp per måned ,la oss si du bruker 1000kwh per måned da blir det 1øre x 1000kwh = 10kr. Fast beløp hos meg utgjør 29kr per måned ,ingen påslag. Dvs jeg kan spare 19kr per måned. Eh ,det gidder jeg ikke rett og slett. Anonymkode: e2006...3b9 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #26 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig med deg her. Bra avtale for 1 år så er det å bytte etterpå. Ang. påslag vs fast beløp per måned ,la oss si du bruker 1000kwh per måned da blir det 1øre x 1000kwh = 10kr. Fast beløp hos meg utgjør 29kr per måned ,ingen påslag. Dvs jeg kan spare 19kr per måned. Eh ,det gidder jeg ikke rett og slett. Anonymkode: e2006...3b9 Det skjønner jeg godt. Men de som utelukkende er ute etter billigere avtale, da skjønner jeg ikke at man gidder å tegne avtale med 39 kr måneden og 1 øre påslag. På denne avtalen betaler jeg da 39 kr mindre i måneden, og 2,95 øre mindre pr kWh. Da blir det fort noen kroner på et år. Er ikke det at det blir sinnsyke summer, men jeg bruker gjerne den 1000 lappen eller så det blir i året på noe annet enn strøm. Anonymkode: bc1ca...fec
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #27 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg mener virkelig 300 og noen ganger opp mot 400. Tror 400 er de dagene vi lader tesla og har på oppvaskmaskin og vaskemaskin. Skjønner virkelig ikke hvor feilen ligger. I de siste to dagene har jeg ikke latt barna bade. De liker å bade lenge og han vannet på. Har ikke vasket klær på to dager. Ikke hatt på oppvaskmaskin. Og den har kommet ned til 260 kwh. Men det er fortsatt mye Anonymkode: ac24b...100 Ufff ,det blir rundt 9000kwh per måned. Jeg syns det er kjempe mye eller ikke hvis dere bor i huset på 500kvm og alle rom varmes opp og sånt. Hvis ikke så noe må være galt noen sted. Se under vår strømforbruk, per dag foreløpig i februar. Anonymkode: e2006...3b9
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #28 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg mener virkelig 300 og noen ganger opp mot 400. Tror 400 er de dagene vi lader tesla og har på oppvaskmaskin og vaskemaskin. Skjønner virkelig ikke hvor feilen ligger. I de siste to dagene har jeg ikke latt barna bade. De liker å bade lenge og han vannet på. Har ikke vasket klær på to dager. Ikke hatt på oppvaskmaskin. Og den har kommet ned til 260 kwh. Men det er fortsatt mye Anonymkode: ac24b...100 Varmtvannsbereder varmer vann uansett så selvfølgelig den skal varme mindre når vann brukes ikke men alikevel den bruker strøm. Hos oss VB bruker opp til 1kwh hver 4 time på å varme opp og opp til 2kwh når vi dusjer. Hva slags oppvarming har dere ? Oppvarming bruker mest strøm Deretter varmtvann også alt annet. El bil har vi ikke så jeg vet ikke hvor mye strøm de bruker ved lading. Anonymkode: e2006...3b9
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #29 Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Setter du ned om natten, eller dagtid når du ikke er hjemme? Anonymkode: 06b9e...151 Begge deler. Jeg setter "komforttemperaturen" i hvert rom/for hver enhet, og så forteller jeg appen hvilke tidsrom jeg sover og hvilke tidsrom jeg er borte. Deretter tilpasser Tibber temperaturen tilsvarende. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tibber er ikke billigere enn andre strømleverandører, men appen er et veldig bra verktøy som lar deg få bedre oversikt og kontroll på forbruket. Det er mye mer penger å spare på å bruke strømmen smart enn å ha en avtale som er noen øre billigere pr kwh. Dette innebærer at du må bruke appen gjevnlig og se på priser og forbruk. og gjøre grep om du ser forbrukstopper du ikke kan forklare. Appen kan integreres med mange enheter i huset, som smarte varmepumper, varmeovner eller elbillading. Jeg er veldig glad for smartlading til elbilen, da ønsker jeg at bilen skal være fulladet til kl0600 om morgenen og tibber lader bilen slik at det blir billigst. Anonymkode: afecf...a55 Nettopp. De er ikke billigst pr. kwh, men de hjelper deg å 1) redusere strømforbruket og 2) bruke strømmen du trenger på de tidspunktene strømmen koster minst. 1) skiller seg ikke så mye fra diverse andre strømstyringsapper som f.eks. Millheat sin, men 2) planlegger behovet ditt opp mot strømprisen, så du bruker strømmen når den er rimeligst. Dvs. at om du vil ha 20 grader kl. 7 når du står opp, men strømmen er kjempedyr fra kl. 6.30, varmer Tibber heller opp huset fra kl. 5 når strømmen er mye billigere. Og her er det kroner å spare. Anonymkode: 3429a...bdf 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #30 Skrevet 12. februar 2022 On 2/11/2022 at 11:02 AM, AnonymBruker said: Bruker motkraft. Ikke så bra app enda, men alltid garantert billig så slipper å følge med på om noe endrer seg. Vi har også panelovner og varmepumpe med app, så har egentlig ikke behov for noe app fra strømselskapet. Anonymkode: 7a496...df9 Hva ligger prisen på hos motkraft? Anonymkode: 26b82...9be
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå