Gå til innhold

Oppbevaring av gavepapir


lillesky

Anbefalte innlegg

Jeg har mange ruller med gavepapir som jeg ikke vet hvordan jeg skal oppbevare. Jeg må ha de tilgjengelig.

Jeg har små kurver til bånd, tape etc, men hva skal jeg putte papir oppi?

Noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så de hadde en form for "gavepapiroppbevarer" på Select.

Lignet vel egentlig mest på en liten golfbag - men det kunne kanskje være et alternativ.

Prøver å finne link - men den sto hvertfall i "julekatalogen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippopotamus

Mitt ligger i bokhylla, bak rekkene med bøker. De synes ikke, blir ikke klemt og ødelagt, og er lette å få tak i. Bare stikk hånda over bøkene og ned til papiret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en pappeske fra Ikea til gavepapir, gavebånd, sløyfer, merkelapper og slikt. Den ligger på en hylle i kottet.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho:

Beklager, men når jeg leste emneoverskriften: Oppbevaring av gavepapir, så tenkte jeg noe à la bestemoren min som brettet pent sammen alt brukt gavepapir for å ta vare på det til hun selv skulle pakke inn noe...

Beklager, dette ble litt utenom tema, men jeg kunne ikke dy meg :ler:

Endret av Marillia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mine ruller inne i kjøkkenskapet, men det er meget lite brukervennlig med tanke på at rullene detter ut hver gang døra åpnes - så jeg tror jeg følger med på denne tråden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest om en som brukte en tiloversbleven garderobepose...

Lang nok til alle ruller, henges innerst i klesskapet - alt tilgjengelig til en hver tid (og så husker man hvor man gjorde av det.)

Har ikke kommet så langt selv, men jeg ville nok ha lagt bånd og kort i bunnen av denne klesposen for å ha alt samlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samlet mitt gavepapir i  denne sinkbelagte 40 cm høye blomsterpotte fra IKEA. Funker kjempefint!

Satt senest i går og "beundret" haugen med papirruller som veltet utover her, men det stoppet liksom der.

Den der ToMiAs, var kjempelur. Og jeg skal på IKEA snart også, så... takk for supert tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samlet mitt gavepapir i  denne sinkbelagte 40 cm høye blomsterpotte fra IKEA. Funker kjempefint!

Lurer på om jeg også skal gå for denne! Passer bilderammene våre. :) Har de sinkbøttene i små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikea har i plast en dispenser for plastikkposer som du bl.a. kan ha i kjøkkenskapet.

Den er ypperlig til å montere på vegg/reol i bod/klesskap og der har jeg alt gavepapiret samt flagg og andre lange ting. Tror den koster ca 20 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: 

Beklager, men når jeg leste emneoverskriften: Oppbevaring av gavepapir, så tenkte jeg noe à la bestemoren min som brettet pent sammen alt brukt gavepapir for å ta vare på det til hun selv skulle pakke inn noe...

Beklager, dette ble litt utenom tema, men jeg kunne ikke dy meg :ler:

:ler:

Tenkte litt i samme baner selv...

Gavepapiroppbevaring er et problem jeg i mine villeste fantasier ikke kunne ha forestilt meg. Har dere virkelig rullevis med gavepapir liggende?

:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ialle fall massevis av ruller med papir, og de er for øyeblikket samlet i en stor papirpose (sånn fra ikea) som står i klesskapet (et som ikke er i bruk) og velter bare jeg ser på den, burde definitvt ordnet noe mer fornuftig ja.

Jepp, jeg har masser av papir. Noe er faktsik brukt (men om det ikke synes, så bruker jeg det igjen. Uten dårlig samvittighet. Bretter det ikke, ruller det bare utenpå en rull. Mesteparten av det jeg har er likevel selvsagt nytt papir. Noe har jeg kjøpt inn, en rull julepapir bl.a,) og en del er dette som jeg får med når jeg handler gaver. Jeg handler en god del bøker som julegaver, og ber om å bare få med papir, eller de velger å bare sende med, har ikke tid til å pakke det inn, eller jeg orker ikke tå i køa og vente mens de pakker. Jeg skal gjerne gi mer enn en bok pr gave og pakker dem sammen, og får papir til overs. Jeg får alltid med papir når jeg kjøper gaver, også misker og trikser jeg med papirene etterpå (så ikke det skal nødvednigvis synes utenpå hvor gaven kommer fra) i noe som passer i størrelse og motiv til den jeg vil gi gaven til. Det er somregel alltid for mye papir i forhold til antall gaver, derfor blir det altså et lager. (siden min samboer aldri får med papir når hn kjøper gaver er det jo nørvendig at jeg hr noe papir hjemme...)

Mange gode ideer her ja, jeg skal nok se om det ikke kan bli en orden på gavepapiret mitt etterhvert. Mamma hadde et dypt lite skap på kjøkkenet der hun la det inn, rullene gikk i dybden på skapet (det var rett ved siden av oppvaskmaskina, altså like dypt som den) nederste hylle der fant vi alltid papir. Det var genialt. Langt bedre enn min papirpose som velter... (også har jeg bobleplast og silkepapir der også, og det, det er nok definitivt brukt (men det gjør da ingenting!), men slikt trenger jeg (ettersom mange gaver skal i posten) og det tar også plass, og er rotete...

Definitvt på tide å rydde i dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter
Jeg har samlet mitt gavepapir i  denne sinkbelagte 40 cm høye blomsterpotte fra IKEA. Funker kjempefint!

Tidligere i dag sto jeg på bua og lurte på hva jeg skulle gjøre med alle rullene med gavepapir. Denne sinkbøtta var jo helt perfekt. Den skal jeg kjøpe neste gang jeg er på ikea!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den sinkbøtten var kul.

Min løsning er ikke så kul, men den funker for meg.

Har kjøpt to sånne blå handlebager på ikea. En til julepapir, merkelapper og andre ting som bare brukes til julegaveinnpakking, og en til vanlig gavepapir. Kjøpte en knaggrekke med tre knagger og skrudde den opp litt høyt på veggen i boden. Hengte opp posene og var meget :klappe: fornøyd med meg selv.

Mannen var sååå imponert over hvor mye konemor hadde ryddet i boden. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også mye gavepapir liggende. Når vi skal pakke inn gaver finner vi aldri papiret og kjøper derfor nytt. kanskje en pose eller bøtte hadde vært løsningen her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: 

Beklager, men når jeg leste emneoverskriften: Oppbevaring av gavepapir, så tenkte jeg noe à la bestemoren min som brettet pent sammen alt brukt gavepapir for å ta vare på det til hun selv skulle pakke inn noe...

Beklager, dette ble litt utenom tema, men jeg kunne ikke dy meg :ler:

:ler: Jeg trodde også at hun var en sånn papirbretter :ler:

Jeg har mine i et skap i gangen jeg, der hvor jeg har alt annet av den typen (altså verktøy osv., ting som ikke kan legges i boden, for det brukes jo, men det brukes ikke sååå ofte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje en pose eller bøtte hadde vært løsningen her også.

Jeg har julepapir liggende/stående/klemt istykker i en papirpose fra Ikea. Anefales ikke! -.ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...