Gå til innhold

Underlivsskade, finne ny partner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man har underlivsskade etter svangerskap og fødsel, og leter etter ny kjæreste og dermed sexpartner. Hvordan i alle dager greier man det? Er det mulig?

Er man sammen med barnets far så er det nå én ting, føler at han på en måte skylder henne det. Men hvorfor skulle en ny mann velge en kvinne med skader fra å få en annen manns barn? Hvis han kunne velge mellom intakt og fødselsskadet så velger vel de fleste intakt.

(Tenker på skade som i dårligere seksuell funksjon og styggere utseende nedentil, men kan fortsatt ha sex og har fortsatt glede av et noenlunde aktivt sexliv).

Anonymkode: a3229...af8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kvinne er vel mye mer enn et underliv? 🤔 Jeg velger en kvinne ut fra hvem HELE hun er. 

Et levd liv setter sine spor, både hos kvinner og menn. 

• Liker 19
  • Hjerte 2
Skrevet

Å bruke underlivet til det det skal brukes til er ikke skade. De som ikke takler at partners underliv bærer preg av fødsel har noen temmelig urealistiske forventninger. De har vel glemt at de har blitt født selv en gang.

Og ønsker du egentlig partner som forventer at du ikke bærer preg av fødsel? Selv om du hadde vært barnløs og fornøyd med deg selv nedentil når du startet forholdet, så hadde du vel tenkt å få barn etterhvert, eller? Ville du heller "kapret" han først og sett han snu seg vekk etter å ha stiftet familie med han?

Du er akkurat som du skal være.

• Liker 6
  • Hjerte 3
Skrevet
ToMan skrev (37 minutter siden):

En kvinne er vel mye mer enn et underliv? 🤔 Jeg velger en kvinne ut fra hvem HELE hun er. 

Et levd liv setter sine spor, både hos kvinner og menn. 

Joa, mye annet som skal stemme. Men hvis sex er viktig for en så skulle en jo tro at evnen til å ha sex og kroppen spiller inn på valget. 

Skrevet
MuffinStud skrev (20 minutter siden):

Å bruke underlivet til det det skal brukes til er ikke skade. De som ikke takler at partners underliv bærer preg av fødsel har noen temmelig urealistiske forventninger. De har vel glemt at de har blitt født selv en gang.

Og ønsker du egentlig partner som forventer at du ikke bærer preg av fødsel? Selv om du hadde vært barnløs og fornøyd med deg selv nedentil når du startet forholdet, så hadde du vel tenkt å få barn etterhvert, eller? Ville du heller "kapret" han først og sett han snu seg vekk etter å ha stiftet familie med han?

Du er akkurat som du skal være.

Skjønner hva du vil frem til, men skade er skade. Det spiller inn på funksjon først og fremst, men det ser mindre fint ut også. Veldig kjipt :(

Vet ikke helt hva jeg hadde ønsket. Du har nok rett. Jeg bare registrerer at frykten for å ikke finne en som kan like meg med slike skavanker er i stor grad til stede. Det spiller inn på hva jeg tenker om forholdet mitt og hvorvidt jeg kunne/burde gått ut av det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Joa, mye annet som skal stemme. Men hvis sex er viktig for en så skulle en jo tro at evnen til å ha sex og kroppen spiller inn på valget. 

Helt enig i at sex er viktig i et forhold, og at en fysisk dragning spiller inn. Og skjønner at du kan ha komplekser i forhold til dine skader og plager. Men du er jo mye mer enn dine skader og komplekser. 

En mann som ikke skulle velge deg slik du er vil vel ikke være den du ønsker å bygge videre med heller? 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg kan jo forstå at funksjon kan være en faktor. Men utseende er virkelig ikke noe du skal tenke på, ingen velger vel partner ut fra utseendet på underlivet deres??? En sånn partner hadde ikke jeg vært interessert i iallfall.

Jeg tenker at om man ikke klarer å ha sex feks så må man jo være åpen om det i datinglivet og finne noen som feks ikke er så interessert i penetrerings-sex. Eller finne noen som har et seksual-behov/forventning på det nivået som man klarer med den skaden man har? 

Trist å høre at du har fått funksjons-skade da det unner jeg ingen ❤️

Anonymkode: 4c98a...dd9

• Liker 6
Gjest Hottentått
Skrevet

Velger du mann utifra penis da? Hvis en mann ikke vil ha deg pga han ikke liker underlivet ditt er han ikke verdt å ta vare på. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis man har underlivsskade etter svangerskap og fødsel, og leter etter ny kjæreste og dermed sexpartner. Hvordan i alle dager greier man det? Er det mulig?

Er man sammen med barnets far så er det nå én ting, føler at han på en måte skylder henne det. Men hvorfor skulle en ny mann velge en kvinne med skader fra å få en annen manns barn? Hvis han kunne velge mellom intakt og fødselsskadet så velger vel de fleste intakt.

(Tenker på skade som i dårligere seksuell funksjon og styggere utseende nedentil, men kan fortsatt ha sex og har fortsatt glede av et noenlunde aktivt sexliv).

Å ellers så har du det bra? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg kan jo forstå at funksjon kan være en faktor. Men utseende er virkelig ikke noe du skal tenke på, ingen velger vel partner ut fra utseendet på underlivet deres??? En sånn partner hadde ikke jeg vært interessert i iallfall.

Jeg tenker at om man ikke klarer å ha sex feks så må man jo være åpen om det i datinglivet og finne noen som feks ikke er så interessert i penetrerings-sex. Eller finne noen som har et seksual-behov/forventning på det nivået som man klarer med den skaden man har? 

Trist å høre at du har fått funksjons-skade da det unner jeg ingen ❤️

Anonymkode: 4c98a...dd9

Vet ikke, noen gjør vel det. Hvis utseendet byr dem i mot så de ikke vil gi oralsex og det er en viktig del av sexlivet for dem, for eksempel. Så vil noen sikkert si at ingen underliv er vakre blabla, men det er forskjell på normalvariasjon og sånn det ser ut når det er skakt og dårlig sydd.

Klarer å ha samleie, men det er ikke optimalt akkurat. 

Hottentått skrev (12 minutter siden):

Velger du mann utifra penis da? Hvis en mann ikke vil ha deg pga han ikke liker underlivet ditt er han ikke verdt å ta vare på. 

Nei, gjør jo ikke det. Men det spiller vel inn. En fordel om den fungerer noenlunde. Hadde jeg vært tipp topp selv så hadde jeg kanskje tenkt mer sånn. Men nå er det som det er.

NiceOrNothing skrev (3 minutter siden):

Å ellers så har du det bra? 

Nei, men du spør neppe av omtanke så orker ikke å utbrodere her.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror ærlig talt ikke jeg hadde brydd meg. Betyr liksom så lite i det store bilde. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vet ikke, noen gjør vel det. Hvis utseendet byr dem i mot så de ikke vil gi oralsex og det er en viktig del av sexlivet for dem, for eksempel. Så vil noen sikkert si at ingen underliv er vakre blabla, men det er forskjell på normalvariasjon og sånn det ser ut når det er skakt og dårlig sydd.

Klarer å ha samleie, men det er ikke optimalt akkurat. 

Nei, gjør jo ikke det. Men det spiller vel inn. En fordel om den fungerer noenlunde. Hadde jeg vært tipp topp selv så hadde jeg kanskje tenkt mer sånn. Men nå er det som det er.

Nei, men du spør neppe av omtanke så orker ikke å utbrodere her.

Kan trøste deg med at hvis du finner en skikkelig bra dame , vil du ikke engang tenke over underlivet hennes . Så lenge topplokket fungerer og hjertet er på rett plass 😘

• Liker 2
Skrevet

Herregud, det viktigste er at det er naturlig behåret og renslig. 

Anonymkode: d0111...4d6

• Liker 2
Gjest mariama
Skrevet

Syns det er litt bagatelliserende å si at en fødselsskade ikke er en skade. Det er mye som kroppen er ment å brukes til som likevel kan føre til at man er uheldig og skader seg. 

Men TS, jeg skjønner veldig godt at det er skummelt. Men som noen skrev over - man faller for hele mennesket. Og folk får seg kjæreste med én pupp, «stygge» arr og andre skavanker hele tiden. 

Skrevet
NiceOrNothing skrev (13 minutter siden):

Kan trøste deg med at hvis du finner en skikkelig bra dame , vil du ikke engang tenke over underlivet hennes . Så lenge topplokket fungerer og hjertet er på rett plass 😘

Du misforstår, jeg er damen med det skadde underlivet. Men hjertelig takk. 

• Hjerte 1
Skrevet
mariama skrev (12 minutter siden):

Syns det er litt bagatelliserende å si at en fødselsskade ikke er en skade. Det er mye som kroppen er ment å brukes til som likevel kan føre til at man er uheldig og skader seg. 

Men TS, jeg skjønner veldig godt at det er skummelt. Men som noen skrev over - man faller for hele mennesket. Og folk får seg kjæreste med én pupp, «stygge» arr og andre skavanker hele tiden. 

Takk! Ja, det er kjipt. Og ofte lite forståelse å hente. Må regne med litt svinn når man velger å få barn🙃

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er heldigvis lov og velge hvem en vil knulle på,  jeg hadde nok sjaltet ut sånne damer.

Anonymkode: e627e...bfe

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er heldigvis lov og velge hvem en vil knulle på,  jeg hadde nok sjaltet ut sånne damer.

Anonymkode: e627e...bfe

Har aldri påstått noe annet. Antagelsen min og utgangspunktet for hovedinnlegget er at majoriteten tenker som deg. Så det er ikke spørsmålet, spørsmålet er hvordan gå frem for å finne en som kan leve med det. 

Skrevet

Blåser i utseende i alle fall

Anonymkode: d44f0...194

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde en ny sexpartner for en tid tilbake, og var veldig spent. Jeg har ikke den typen fødselsskader, men har arr etter keisersnitt, har fjernet en bit av kroppen etter tidligere kreft samt blitt påkjørt av en bil (som har gitt meg et stygt arr på beinet). Arrene mine var et ikke-tema, jeg vet ikke engang om det ble lagt merke til. Følte meg veldig begjært og at personen syntes jeg var flott. Jeg tror de færreste tenker over sånne ting når man først har en man har skikkelig lyst på. Jeg ville nok ikke gjort det selv heller.

Masse lykke til 😊

Anonymkode: f694c...4e2

• Hjerte 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...