Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2005 #21 Skrevet 26. oktober 2005 Noen som har erfaringer med all inclusive sydenturer? Hva kostet det for 1 eller 2 uker? Kan man f.eks bestemme om man vil ha alle måltider inkl, eller bare frokost og lunsj f.eks? Hvem tilbyr slike turer til en OK pris? TAKK! ← Det spørs jo hvor du reiser da.De opererer med all i helst der du flyr langt vekk. Eks. mexico/thailand.(som jeg kjenner til) da er alt innklusive. Ikke noe bra valg for oss. Vi liker å farte litt rundt, besøke div resturanter osv. Min erfaring med tre uker er at etter en uke så snur de menyen igjen. Du får ikke prøvd alt det gode landet byr på. Man har betalt mye og føler seg "forpliktet" til å spise på hotellet. Det endte med at vi sløyfet middagen og dro ut på div resturanter. Ble billigere også om en regnet etter. Det blir for kjedelig å være på hotellet til måltidene for oss som var der i tre uker.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2005 #22 Skrevet 26. oktober 2005 Med et lite barn (født i des.05) kunne vi tenke oss en enkel, grei form for sydentur neste vår. Helt enig i at det kan være mer sjarm å gå på forskjellige lokale restauranter om kveldene. Men akkurat frokost og lunsj kan jo være greit å ha inkludert når man likevel blir værende ved hotellet/bassenget/stranda på dagtid... Ja kan tenke meg det blir et ete-gilde de luxe Èn idè kunne jo være å ha all inclusive den 1 uken og ikke alt inkl uke nr 2. Så får man jo også testet de lokale restaurantene osv ← Frokost får en på de fleste hoteller uten at en må ta all innclusive. lunsjtider er jo folk som regel ute. Der vi bodde var det ikke fast lunsj,men en kunne bestille om det kom noen da.
Pasha Skrevet 27. oktober 2005 #23 Skrevet 27. oktober 2005 på det hotellet jeg bodde på i tyrkia si sommer.. som var et helt vanlig leilghetshotell.. kunne man bestille frokost og middag på hotellet.. lunsj kom da i tilegg,,, men det var fult mulig å spise det der dersom man ønsket det... og på menyen stod det både typiske lunjsretter og mer middagsrelaterte retter. (vi bestilte ingen måltider hjemmenifra.. men hendte at vi spsite både lunjs og middag der)
Pasha Skrevet 27. oktober 2005 #24 Skrevet 27. oktober 2005 ..men dersom man hadde bestilt middag hjemmenifra.. såvar det buffe der.. ikke a la carte (de hadde det også.. men dette var ikke med i pensjonsprisen,)
Jayli Skrevet 28. oktober 2005 #25 Skrevet 28. oktober 2005 Har bare vært på all-inkl tur en gang og jeg har bare god ord å si om opplevelsene våre. Men så var det nettopp en slik tur vi var ute etter. Ferien startet i Jamaica, nærmere bestemt White house og Spa Villige. Luksus hotell med alt inkl. Område er lukket og ja et stykke unna sivilisasjon. I område var det 7 gourmet resturanter, alt fra kinesisk, fransk, italiensk, amerikansk, jamaicisk kjøkken. Har ikke tall på hvor mange basseng det var der men det var noen ja... og underholdningen var ikke noe å si på da det var lagt opp noe omentrent hver eneste kveld. Og tipsen var også inkludert. Vi var der i 7 dager og kunne tenkt meg å være der lengre, rommene var store(vi hadde honymoon suite) og ble ryddet i hvertfall 2 ganger pr.dag Frokost fikk vi på rommet hver dag. Vi valgte denne formen for ferie fordi det var akkurat det vi var ute etter, for etter jamaica turen bar det rett til NY, men hektiske dager så det var godt å å slappet helt av først. Men billig var det ikke
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2005 #26 Skrevet 28. oktober 2005 har vært på AI ferie og kommer til å gjøre det igjen og igjen og igjen. særlig når man reiser med barn, slik som vi gjør. ungene kan prøve seg frem til noe de liker, uten å bestille en mengde av hver. uten mette unger blir det ingen ferie. har masse pos om denne typen ferier....
Lillie Skrevet 28. oktober 2005 #27 Skrevet 28. oktober 2005 Vi har, for første gang, forhåndsbooket en ferie neste år som har All inclusive. Valget falt på Nazar, og Tyrkia (5* hotell, ikke ille pris heller). Vi valgte det p.g.a at vi har barn med oss, og det høres lettvint og greit ut. Gleder meg ihvertfall veldig til neste sommer!
Gjest Reiseglad Skrevet 28. oktober 2005 #28 Skrevet 28. oktober 2005 Hei. Jeg skjønner at flere synes all inclusive er lettvindt, men for meg er det ikke et alternativ når vi skal på ferie. Av flere grunner: * Vi har slett ikke lyst til å bare være på hotellområdet når vi er på ferie. Vi reiser rundt på egenhånd og drar ofte fra hotellet om morgenen og kommer tilbake på kvelden. * Noe av sjarmen er jo å kikke rundt og spise på forskjellige restauranter. * Ved å bo på slike hoteller ser du jo bare andre turister og ikke noe lokal kultur. Jeg så for en stund siden et langt innslag på Forbrukerinspektørene på NRK om All Inclusive, og der var det mye negativt å si om all inclusive. Blant annet at det ødelegger for det lokale næringslivet. På steder med mange all inclusive-hotell er det ikke lenger marked for mindre restauranter, og heller ikke for folk som selger suvenirer i boder på gata etc, for turistene er ikke ute av området. Når hotelområdene er lukket med gjerder og skilt som advarer mot å ferdes på utsiden, får turistene inntrykk av at det er farlig der ute. Turister går derfor i stor grad glipp av masse spennende opplevelser fra den lokale kulturen. De som jobber på all inclusive-hotellene får antakelig ikke store lønna heller. Når man går på en lokal restaurant, legger man jo igjen tips. Når mat og drikke er inkludert, har ikke folk med seg lommeboka på restauranten, og kelnerne får ingenting. Les mer her: http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/4619832.html (i tillegg til selve artikkelen kan man lese mer i nettmøtet nederst) Spør du meg er all inclusive sikkert bra for folk som synes det er kjempeskummelt å reise til land med en annen kultur og som ikke vil oppleve stort annet enn sol, strand og bading. Men for alle andre, er det jo mye mer spennende å reise på andre måter. Hilsen en som liker store opplevelser.
Gjest Reiseglad Skrevet 28. oktober 2005 #29 Skrevet 28. oktober 2005 Anbefaler alle å lese spørsmålene og svarene i nettmøtet på NRK: http://www2.nrk.no/meldingsadmin/webmeldin...jektid=779&type Her er noen stikkord: *all inclusive-anlegg blir turistgettoer *Anleggene passiviserer turistene * Ødelegger det lokale næringslivet * Gir ikke bærekraftig utvikling * Gir turister bilde av de lokale som farlige...
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2005 #30 Skrevet 29. oktober 2005 Ifjor reiste vi på en sånn 14-dagers tur til Bulgaria med Apollo.Tror vi betalte mellom 6-7000 pr.person hele oppholdet.Var veldig fornøyd og vil gjøre det igjen
momo Skrevet 30. oktober 2005 #31 Skrevet 30. oktober 2005 Vi var i Portugal i sommer i en uke, og da hadde vi halvpensjon. Frokost og middag, dette gjorde vi for det var veldig billig. Lunsj spiste vi da andre steder. Vi syntes det var veldig greit. Vi har en 4 åring og er stort sett på hotellet. Pleier og være ved bassenget hele dagen også er det middag, så er det show for barna. Maten på det hotellet vi var på var bare helt fantastisk, utrolig god og bra variasjon. Og man trenger jo ikke og spise noe mer, bare fordi man kan. Jeg koste meg med maten, men spiste masse sunn mat, da de hadde bra utvalg i fisk og kylling, masse ferske grønnsaker. Masse jordbær og fruktsalat.
lillesky Skrevet 2. november 2005 #32 Skrevet 2. november 2005 Her er et all-incl.: http://www.solia.no/solresor/Index.j2e?code=BARJ
Gjest All-inclusive Skrevet 8. januar 2006 #33 Skrevet 8. januar 2006 Siden vi har bestilt an all-inclusivetur seinere i år har jeg lest en del av innleggene her på KG, samt nettmøtet fra NRK, FBI. På vår tur er det kun hovedmåltidene som er inkludert. Vi kan ikke spise "gratis" dersom vi ønsker noe mellom f.eks frokost og lunsj. Den drikken vi får til maten er tilmålt, enten 1/2 l øl, en stor brus, eller en halvfl vin pr person (gjelder lunsj og middag). Utflukter er ikke inkludert i den prisen. Vi skal være der i sju dager, middag og lunsj er inkl 5 av de dagene, frokost 7. Ungene spiser gratis uansett dersom vi spiser på hotellområdet. Hotellet er ikke inngjerda, og i reisebrosjyren oppfordres det til å spise på lokale restauranter. Det er noe vi mer enn gjerne gjør, og hadde det ikke vært for ungene så hadde vi heller ikke bestilt all-incl. Men når man reiser med to små unger, der ett av barna er totalt avhengig av forutsigbarhet, så sier det seg selv at dette passer bra for oss. Vi reiser for å slappe av og kose oss hele familien, og da orker vi ikke å måtte forlate en kafé eller restaurant før vi omtrent får maten pga ett av barna våre. Eller at barnet skal bli sett på som vanskelig pga det. Spiser vi på hotellområdet, der det også er tilrettelagt for barn, blir alt så mye enklere.
Helene Skrevet 9. januar 2006 #34 Skrevet 9. januar 2006 En liten oppklaring: hel- og halvpensjon er ikke inkludert drikke. Er man storfamilien på tur i et ekstremt varmt klima, kan det bli dyrt... Jeg tror det kommer an på familiesituasjon og feriemål om man bør velge det ene eller det andre. Kunne selv tenke meg å reise til et sted med all-inclusive. Ta en skikkelig husmorferie en uke og bare kose meg ved vannkanten, spise masse, og ta livet helt med ro. Har man flere barn kan det også være både økonomisk og avslappende med en slik ferie. Vanligvis planlegger jeg feriene mine helt selv, og holder meg langt unna charterturer. Jeg finner reisemål på internett, og booker flybilletter i god tid. Har flere fine nettsteder hvor jeg søker for å finne hotell eller annen overnatting. Jeg trenger ikke frokost på hotellet engang, fikser det meste selv når jeg er på tur. Og jeg bruker det lokale miljøet til utflukter og mat ellers. Synes det er artig å gå inn i en vanlig matbutikk og se alt det de har der. Om jeg har rom med kjøkkenkrok da så prøver jeg alltid noe nytt. Og om jeg ikke vil lage mat, finner jeg alltid en plass ute for å spise. Bruker også internett til å finne serverdigheter og andre ting av interesse.
LilleBille Skrevet 9. januar 2006 #35 Skrevet 9. januar 2006 Hvis det skal være en ren avslappingsferie med bare sol og bading - kan jeg ikke tenke meg noe bedre. Spesielt om man reiser med barn/ungdom - og det er flere alternative spisesteder. Har vært på ett sted - hvor det var 4 forskjellige restauranter (på vårt hotell + det samme på nabohotellet om vi ønsket å benytte det) - en buffet restaurant og 3 "tema" - type italiensk/meksikansk/grill i tillegg til "hamburgerbar" med pizza på dagtid - til mellommåltid. Barene var åpne "døgnet rundt" (tror de var stengt mellom 0500 og 0800). Bare det å slippe å kjøpe drikke til barna "hele" tiden - og at vi kunne spise hva vi ville - når vi ville var topp. Tror heller aldri vi har drukket så lite alkohol på ferie. I stedet for å kjøpe en flaske vin til middag som kanskje ville være vanlig eller - ble det til at vi tok et evt. to glass vin - i stedet for å drikke opp en hel flaske. Et annet absolutt kjempepluss var det at vi fikk nye badehåndklær hver dag - om vi ønsket det. Bare det å kunne levere inn et vått - saltvannstivt håndle i et nytt bløtt nyvasket og deilig hver dag - var helt topp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå