Gå til innhold

All inclusive sydentur

Smørblomsten

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med all inclusive sydenturer?

Hva kostet det for 1 eller 2 uker? Kan man f.eks bestemme om man vil ha alle måltider inkl, eller bare frokost og lunsj f.eks?

Hvem tilbyr slike turer til en OK pris?

TAKK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har vært på et hotell med all Inclusive, og vi betalte et tillegg på kr 1400 pr voksen for en uke.

Da var frokost, lunsj og middag inkludert. Alt av drikke som vann, mineralvann, vin, øl, brennevin (lokalt alkohol) kaffe, te, jus var også inkludert. Baren var åpen til kl 2330, og er fikk man også servert lettere snack utenom måltidene, som feks sandwich og kaker.

Det var alt man kunne tenke seg av mat og de var flinke til å variere mat hver dag. Det var alltid både fiskeretter, kjøttretter og retter med kylling. Det var også pastavarianter, poteter i alle varianter, ost og kjeks. Kaker, is, frukt. You name it.

Frokost var fra kl 0800-1030, lunsj fra kl 1300-1530 og middag fra kl 1800-2200, syns jeg å huske da. Dette varierer selvsagt fra hotell til hotell.

Noen turoperatører har all inklucive i prisen, andre må man bestille hjemmefra. Det er nok også mulighet til å bestille når man kommer ned.

Husk bare på at man må regne med mange kilo ekstra for en slik tur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir et etegilde uten like..

Jeg ville aldri finne på noe slik!!

1. jeg forsøker å leve sundt også på ferie

2. jeg ønsker å prøve ulike små kafeer ol (synes det er mye av sjarmen)

3. jeg liker ikke å "gå i stim" når jeg er på ferie..

Har aldri hørt om noen under 60 som har likt den typen ferie..

Men det kan jo være noe for deg likvel.. ;) Det vet du nok best selv..

God tur uansett.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All inclusive lønner seg ofte. Det er dyrt å gå ut å spise alle måltider, og sjølv om en har "gratis" mat på hotellet betyr da ikkje det at ein et meir enn ein har behov for. Vi satsar på å finne oss ein "all inclusive"-tur når vi skal på bryllupsreise. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med et lite barn (født i des.05) kunne vi tenke oss en enkel, grei form for sydentur neste vår.

Helt enig i at det kan være mer sjarm å gå på forskjellige lokale restauranter om kveldene. Men akkurat frokost og lunsj kan jo være greit å ha inkludert når man likevel blir værende ved hotellet/bassenget/stranda på dagtid...

Ja kan tenke meg det blir et ete-gilde de luxe :)

Èn idè kunne jo være å ha all inclusive den 1 uken og ikke alt inkl uke nr 2. Så får man jo også testet de lokale restaurantene osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Èn idè kunne jo være å ha all inclusive den 1 uken og ikke alt inkl uke nr 2. Så får man jo også testet de lokale restaurantene osv :)

Du tenkte å bytte hotell, da... eller?

Trodde de fleste "al inclusive" var alltid eller aldri basert..

Jeg ville i alle fall ikke vært helt sikker på at det du ønsker deg der er mulig å få..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Vi har ikke vært på en slik type tur, men vurderer å gjøre det når vi skal til egypt til våren igjen.. Der føler jeg det faktisk litt tryggere fordi det er litt problemer med bakteriekulturen der. Sist vi var der så fikk sambiss problemer med magen pga. noe dårlig mat.

Uansett, det jeg tenker da er jo ikke at vi skal sitte på hotellet og spise hele tiden, men man kan hvertfall ta de fleste måltidene der og hvis man har lyst til å gjøre noe annet en dag så er det jo ikke slik at man måååååååååå spise der heller... Går jo ann og da en dag eller to på en annen restaurant..

Når man er på sydentur med så små barn kan det jo være greit og ha alt på et sted, men har vært i syden to turer allerede med lillefrøkna mi og det har gått veldig greit om ikke det har vært all inclusive. Kommer jo litt ann på hva slags "type" baby man har også da...

Ja, dette ble vel bare snakk og ikke helt svar på spørsmålet ditt men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir et etegilde uten like..

Jeg ville aldri finne på noe slik!!

1. jeg forsøker å leve sundt også på ferie

2. jeg ønsker å prøve ulike små kafeer ol (synes det er mye av sjarmen)

3. jeg liker ikke å "gå i stim" når jeg er på ferie..

Har aldri hørt om noen under 60 som har likt den typen ferie..

Men det kan jo være noe for deg likvel.. ;) Det vet du nok best selv..

God tur uansett.. :)

De jeg kjenner elsket det og vil aldri dra uten igjen. og de anbefaller det veldig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Vi var på all-inclusive til Tyrkia i september og bodde på 3-stjerners hotell.

Maten var heller kjedelig (kun en restaurant på hotellet) og lite variasjon så vi gikk ut og spiste ett par dager for å få variasjon. Ikke akkuratt så veldig morsom å stå i kø sammen med alle andre rundt en buffet som varte bare 1t og 45 min.

Blir kanskje litt annerledes hvis man bor på hotell med flere valgmuligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All-inclusive hoteller tar fra lokale virksomheter sårt trengte inntekter. Husk på det, når dere er i land der økonomien og levestandarden er en annen enn her.

Når det gjelder turistmage kan man få det selv om maten er helt frisk og fin. Det anbefales å besøke spisesteder som man ser er godt besøkt, da er det stor sjanse for at maten du får er fersk og nylaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solia har all-incl. turer. Der kan man enten ha hel- eller halvpensjon. Veldig greit med frokost, lunsj og middag på hotellet, men jeg synes det blir for ensformig i lengden.

(lagt inn link til Solia)

Endret av lillesky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri ha valgt en slik form for ferie.

Er kjedlig med samme mat hver dag er enn ting,, (disse hotellene ligger jo gjerne litt mer "øde" til og man må ofte reise et stykke før man kommer inn til "byen")

Men det viktiste akspektet er at man bruker av landet og derfor også ressusene til lokalbefolkningen, men gir ikke noe tilbake. Er svært sjelden at det er noen av landsmennene som eier hotellene, pengene går til (grådige) eiere i andre land.

Når det gjelder byråer har jeg hørt mye positivt om Nazar.. disse har turer til Tyrkia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Trulte_*

Jeg er enig i alle innvendinger som har kommet mot All inclusive her, men ser at det likevel kan være kjekt. Mitt største argument mot har alltid vært at det er vanskelig å rekke frokosten :sjenert: men med et lite barn er sikkert ikke _det_ et problem :sjarmor:

Hvorfor all inclusive dersom du kun ønsker frokost og lunsj/middag? Finnes det ikke halvpensjon lenger? Jeg spør, for jeg har ikke studert feriekataloger på noen år, så jeg har ikke oversikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor all inclusive dersom du kun ønsker frokost og lunsj/middag? Finnes det ikke halvpensjon lenger? Jeg spør, for jeg har ikke studert feriekataloger på noen år, så jeg har ikke oversikt.

Joda, det finnes halvpensjon. :)

Vi hadde det et år, frokost og middag. Men jeg syntes det ble ensformig middag i lengden, selv om de varierte på maten nesten hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det finnes halvpensjon. :)

Vi hadde det et år, frokost og middag. Men jeg syntes det ble ensformig middag i lengden, selv om de varierte på maten nesten hver dag.

Jeg har vært på halvpensjons-hotell hvor man fikk frokost og lunsj eller middag. Man kunne velge for hver enkelt dag om man ville ha lunsj eller middag den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

All inclusive er helt topp om man reiser til en fremed land og spesielt om en har unger med.

Var på All inclusive ferie i Mexico - Playa Del Carmen (Playacar)

Det var jo 4 resturanger inne på hotellet. I tillegg var de to største resturangene fantastisk gode til å variere buffeen. Kunne spise middag hver dag på samme resturang i 14 dager uten å spise samme maten 2 ganger. Vi byttet jo selvfølgelig på hvilen resturang vi spiste på. Helt fantastisk for barn, de kan smake mye nytt uten frykt for at - nei du må spise det du har valgt for nå har vi betalt---- her kunne dem prøve så mye nytt som de bare ville.

I tillegg var jo roomservice gratis også. Så når dagene var meget varme og en trengte trekke innomdørs for å kjøle sel selv og barna ned var det jo bare å ta lunch på rommet. Ferdig servert på døra uten ekstra kostnad... HELT TOPP....

I tillegg sparte vi masse penger å ha all inclusive. Totalt på 16 dager brukte vi kr 4000,- i lommepenger og da gikk mye i solkrem, vann på turer og tips. Med de lommepengene kjøpte vi mye keramikk også som vi tok med hjem.

Det var jo likevell mulighet for å besøke andre resturanger utenfor hotellområdet. Maten utenfor var ikke dyr heller så det vil ikke føles som noen ekstra utlegg.

Jeg vil anbefale all inclusive på det sterkeste.

MVH

Meget fornøyd all inclusive bruker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All inclusive er helt topp om man reiser til en fremed land og spesielt om en har unger med.

Var på All inclusive ferie i Mexico - Playa Del Carmen (Playacar)

Det var jo 4 resturanger inne på hotellet. I tillegg var de to største resturangene fantastisk gode til å variere buffeen. Kunne spise middag hver dag på samme resturang i 14 dager uten å spise samme maten 2 ganger. Vi byttet jo selvfølgelig på hvilen resturang vi spiste på. Helt fantastisk for barn, de kan smake mye nytt uten frykt for at - nei du må spise det du har valgt for nå har vi betalt---- her kunne dem prøve så mye nytt som de bare ville.

I tillegg var jo roomservice gratis også. Så når dagene var meget varme og en trengte trekke innomdørs for å kjøle sel selv og barna ned var det jo bare å ta lunch på rommet. Ferdig servert på døra uten ekstra kostnad... HELT TOPP....

I tillegg sparte vi masse penger å ha all inclusive. Totalt på 16 dager brukte vi kr 4000,- i lommepenger og da gikk mye i solkrem, vann på turer og tips. Med de lommepengene kjøpte vi mye keramikk også som vi tok med hjem.

Det var jo likevell mulighet for å besøke andre resturanger utenfor hotellområdet. Maten utenfor var ikke dyr heller så det vil ikke føles som noen ekstra utlegg.

Jeg vil anbefale all inclusive på det sterkeste.

MVH

Meget fornøyd all inclusive bruker

Dette høres jo bra ut! Vi har jo en liten baby med oss, så da rekker man nok frokosten!

Halvpensjon i form av frokost + lunsj eller middag kunne vært bra, så får man også testet ut lokale steder. Kanskje nok med 1 uke all-incl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoteller med hel/halvpensjon/frokost er vel gjerne "vanlige" hoteller.... mens all inclusice er noe annet.. der alt er med i prisen..ogås drikke...

og på "vanlige" hoteller kan man velge om hvor mange måltider per dag man betaler for.. evt kjøpe enketle måltider..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...