Gå til innhold

Mannen vil at jeg slutter å jobbe.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er usikker på om jeg burde. Han tjener veldig godt, men har lite fri. Han ønsker at jeg skal være fleksibel når han først har fri. Jeg skjønner jo det, da min jobb stadig ødelegger for familietid. Jeg er ikke spesielt begeistret for jobben min, men føler det er risky å stå helt utenfor arbeidsmarkedet. Vi har særeie og alt står på han, men han sier vi kan sette av penger til min pensjon. Føler han får det til å høres så selvsagt ut, men han er mye smartere enn meg og kan sånne økonomiting, som jeg ikke kan. 

Anonymkode: 1729f...b4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonymkode: 4b7be...41d

• Liker 35
  • Nyttig 4
Skrevet

Aldri gå med på en slik avtale! Eier du noe selv?

Anonymkode: 25c7a...775

• Liker 28
Skrevet

Det ville jeg ALDRI gjort. Om han vil se deg oftere får han jobbe mindre. Gå ev ned i stilling, men spar for all del til din pensjon, i ditt navn. Du skal spare ganske mye for å veie opp for dårlig pensjon som følge av at han skulle gå fra deg, eller dør.

Anonymkode: 8811e...285

• Liker 30
Skrevet

Hvis du har lyst til å gjøre det en periode, han gir deg lommepenger, og dere setter av penger i pensjonsfond ser jeg ikke noe galt med det.

Men si gjerne at dere skal skrive en avtale så du ikke står på bar bakke om det skjærer seg. 

Om du ikke trives i jobben din kan du jo studere noe i tiden han ikke er hjemme, så du fyller dagene med noe fornuftig men likevel fleksibel. Og du er bedre rustet til annen jobb senere👌🏻

Anonymkode: bb140...a6e

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er usikker på om jeg burde. Han tjener veldig godt, men har lite fri. Han ønsker at jeg skal være fleksibel når han først har fri. Jeg skjønner jo det, da min jobb stadig ødelegger for familietid. Jeg er ikke spesielt begeistret for jobben min, men føler det er risky å stå helt utenfor arbeidsmarkedet. Vi har særeie og alt står på han, men han sier vi kan sette av penger til min pensjon. Føler han får det til å høres så selvsagt ut, men han er mye smartere enn meg og kan sånne økonomiting, som jeg ikke kan. 

Her går vi for en åpenbar nei.

Om du har inntekt, hvorfor kjøper ikke du deg inn i boligen? Og hvorfor ødelegger din yrkesdeltakelse for familietid? 

• Liker 17
Skrevet

Greit å sette av penger til pensjon, men hva med penger i det daglige? 

Jeg hadde gått med på det ved å få 1,5x inntekten min nå av han, med årlig økning tilsvarende dobbel prosent av frontfagenes lønnsoppgjør. Det for å ikke leve på hans nåde, og gjøre opp for hull i CV-en. 

Anonymkode: 02c1e...97f

• Liker 12
Skrevet

Jeg hater å jobbe (på generelt grunnlag) så hadde nok begynt å skrive oppsigelsen i det mannen kom med forslaget 😂 Jeg ser ingenting galt i den avtalen. Ville nok tatt noe studie/kurs/frivillighetsjobbing for å ha noe å gå til, samt noe å sette på cv’en i tilfelle du skal ut i arbeid igjen senere.

Anonymkode: 33092...555

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Aldri gå med på en slik avtale! Eier du noe selv?

Anonymkode: 25c7a...775

Jeg eier en leilighet som jeg hadde med meg inn, og så disponerer jeg min egen inntekt, han betaler for alle daglige utgifter. Har spart en del, men kunne sikkert spart mer. Slutter jeg å jobbe må han jo gi meg «lommepenger», men jeg liker ikke helt følelsen. 

samtidig er det jo kjipt at vi ikke bare kan kaste oss rundt og gjøre noe sammen som familie når han plutselig har fri, for vi må jobbe rundt min jobb (som jeg ikke er spesielt begeistret for.) 

ts

Skrevet

Er han født og oppvokst i Skandinavia? 

Stusser over holdningen hans..

Anonymkode: d98df...2c1

• Liker 7
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du må stille krav. 1. Latinsk eller Gambisk mannlig tjener i 20-årene, 2. Guicci-varer, 3. du må ha en fast del av hans inntekt i en signert kontrakt, 4, svømmebaseng og 5. hvis han noen gang gjør det dårlig på jobben og får redusert status eller inntekt, så vil du ha automatisk skillsmisse. Det siste er det aller viktigste, og må inn i kontrakten. Man kan jo ikke ha en lite viktig dott til ektemann?

Endret av Michaelhe
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Greit å sette av penger til pensjon, men hva med penger i det daglige? 

Jeg hadde gått med på det ved å få 1,5x inntekten min nå av han, med årlig økning tilsvarende dobbel prosent av frontfagenes lønnsoppgjør. Det for å ikke leve på hans nåde, og gjøre opp for hull i CV-en. 

Anonymkode: 02c1e...97f

Han står da for penger i det daglige, og vil gi meg penger å leve for. 

Ja, han ville nok gått med på en lønnsøkning for meg, det er ikke det. Han har mast på at jeg skal slutte å jobbe i en evighet. 

ts

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Da DIN jobb stadig ødelegger for familietid? Er det ikke like mye hans jobb som gjør det? Han får jobbe mindre da, vettu. 

Jeg hadde ALDRI sluttet å jobbe fordi en mann ønsket eller krevde det. Skulle i tilfelle hatt full lønn, pensjonssparing og eid halvparten av huset. 

Anonymkode: 0e233...532

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet

Han får en enorm makt over deg om du blir hjelpeløs økonomisk. Han kan da i prinsipp gjøre nøyaktig hva han vil uten at du kan forlate ham.

Og det er da ikke DIN jobb som ødelegger for familietiden, det er HANS.

Det at du skal få et digert hull i CV'en for å tusle hjemme og vente på at han skal få noen timer fri, det er ikke noe fremtidige arbeidsgivere vil se blidt på. 

Du virker veldig usikker og litt "lost" og jeg er redd for at han nyter å ha kontroll over deg og nå vil stramme til ytterligere ved å gjøre deg 100 % økonomisk avhengig av ham.

Anonymkode: 6dca4...6ec

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei ts. 
hvis det i det hele tatt skulle vært aktuelt for meg å slutte i arbeid fordi mannen ville det. Da skulle det ha vært på noen betingelser. 

1. At han ansetter meg i hans firma (om han har det), uten at jeg trenger å jobbe for han. Men at jeg får en lønn, betaler skatt tilsvarende eller mer enn det jeg får nå. 

2. At jeg forsikrer meg god pensjonsordning. 

3. At jeg eier halvparten av huset. 

hvis han ikke hadde blitt med på det. Hadde jeg krevd at han trappet den på sin jobb og bidrar fysisk og psykisk på hjemmebane. Og ikke bare økonomisk. 

sånn er livet 😂

Anonymkode: e4b73...27d

Dette gjorde svigerfar med svigermor. Så ble de skilt, hun hadde ikke praktisk arbeidserfaring fra egen utdannelse (eller annen) på årevis, og stod dermed på bar bakke hva angikk å få ny jobb. I tillegg fikk de ikke solgt bolig med overskudd. Svigefar betalte heller ikke bidrag, for med eget selskap tok han ikke ut lønn (bare overskudd). Hun begynte på null som femtiåring. 

Anonymkode: 8811e...285

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er han født og oppvokst i Skandinavia? 

Stusser over holdningen hans..

Anonymkode: d98df...2c1

Hehe, ja, han er fra Vestfold😆

Han har en krevende jobb, som gir han lite fritid. Han vil derfor at jeg skal være mer fleksibel.

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...