Gå til innhold

Ripssaus


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal ha syklubb i morgen og tenkte å servere nystekt brownies. Og da hadde det vært godt å lage litt syrlig ripssaus ved siden av. Jeg har rips i fryseren (besta har plukka), så det eneste jeg mangler er nå en bra oppskrift på hvordan jeg lager sausen. Noen som kan hjelpe??!?!? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her en en som er hentet fra krydder.org. Gjengir den i tilfelle linken slutter å virke med tiden.

Ingredienser:

3 dl kremfløte

1 ss soyasaus

3 ss ripsgelè

Salt

Pepper

1 dl rips

Fremgangsmåte:

Kok ut stekepannen med fløte og la det koke til det begynner å tykne. Tilsett rispgelè og soyasaus og rør til gelèen har løst seg opp. Smak til med salt og pepper. Tilsett rips og server med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salt, pepper og soyasaus i ripssaus til brownies...? :overrasket::ler:

Jeg har ingen oppskrift, men ville rett og slett tint bærene, kjørt i foodprocessor med melis (smak deg frem, rips er jo temmelig surt) og så helt sausen gjennom en fin sil, evnt. et klede, for å fjerne steinene.

Synes sånne bærsauser blir best uten varmebehandling. :)

(Er forresten sikkert godt med en kule vaniljeis ved siden av også... :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salt, pepper og soyasaus i ripssaus til brownies...? :overrasket:  :ler:

Ja, hvem vet. Man vet ikke før man har prøvet vil jeg si, slevom det i utgangspunktet ikke er det jeg ville ha tenkt på først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...