Gå til innhold

Ripssaus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg skal ha syklubb i morgen og tenkte å servere nystekt brownies. Og da hadde det vært godt å lage litt syrlig ripssaus ved siden av. Jeg har rips i fryseren (besta har plukka), så det eneste jeg mangler er nå en bra oppskrift på hvordan jeg lager sausen. Noen som kan hjelpe??!?!? :)

Skrevet

Her en en som er hentet fra krydder.org. Gjengir den i tilfelle linken slutter å virke med tiden.

Ingredienser:

3 dl kremfløte

1 ss soyasaus

3 ss ripsgelè

Salt

Pepper

1 dl rips

Fremgangsmåte:

Kok ut stekepannen med fløte og la det koke til det begynner å tykne. Tilsett rispgelè og soyasaus og rør til gelèen har løst seg opp. Smak til med salt og pepper. Tilsett rips og server med en gang.

Skrevet

Salt, pepper og soyasaus i ripssaus til brownies...? :overrasket::ler:

Jeg har ingen oppskrift, men ville rett og slett tint bærene, kjørt i foodprocessor med melis (smak deg frem, rips er jo temmelig surt) og så helt sausen gjennom en fin sil, evnt. et klede, for å fjerne steinene.

Synes sånne bærsauser blir best uten varmebehandling. :)

(Er forresten sikkert godt med en kule vaniljeis ved siden av også... :sjenert: )

Skrevet
Salt, pepper og soyasaus i ripssaus til brownies...? :overrasket:  :ler:

Ja, hvem vet. Man vet ikke før man har prøvet vil jeg si, slevom det i utgangspunktet ikke er det jeg ville ha tenkt på først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...