Gå til innhold

3 barneseter VW ID4

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har VW ID4 og som vet om det er plass til 3 barneseter i denne? Fortrinnsvis 2 bakovervendte og 1 forover😊

Anonymkode: da27d...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring nærmeste forhandler og spør? Møller har jo barneseter de selger så det bør være mulig å «prøvestable» seter.

Det er ikke plass i Passat til tre seter sånn

Anonymkode: e34a3...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.2.2022 den 11.03):

Noen som har VW ID4 og som vet om det er plass til 3 barneseter i denne? Fortrinnsvis 2 bakovervendte og 1 forover😊

Jeg har 3 barn og sannsynligvis "kan" du få det til. Men i praksis er det MPV, kassebiler eller slike biler du må skaffe deg. Kjedelige biler men det er dessverre det som fungerer. Når ungene er ferdig med barneseter tar de mye mindre plass og da kan "normale" familiebiler gå bra.  Passat, superb, S70 osv blir for trangt med barneseter er min erfaring

Det finnes egne nettsider hvor man kan søke seg frem til bredde i baksetet (hoftehøyde) og dermed sammenligne direkte.

Kom frem til at Toyota Land Cruiser, BMW X5, Mercedes ML er de med størst baksete og i praksis eneste alternativet til "varebil". Så vi kjøpte stor SUV. Angrer ikke på det. Klønet med trange personbiler en stund før vi ikke orket mer.

Anonymkode: 30ab1...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har VW ID4 og den er bredere enn Skoda octavia og Toyota avensis som vi også har hatt. Vi har alltid hatt 1 barnesete foran og 2 bak da, for ene barnet har slitt med bilsyke. Går nok med 3 barneseter baki ID4 da vi klarte det i skodaen med et nødskrik (men da barnet var så bilsykt så flyttet vi ham frem). 

Anonymkode: 63d68...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har VW ID4 og den er bredere enn Skoda octavia og Toyota avensis som vi også har hatt. Vi har alltid hatt 1 barnesete foran og 2 bak da, for ene barnet har slitt med bilsyke. Går nok med 3 barneseter baki ID4 da vi klarte det i skodaen med et nødskrik (men da barnet var så bilsykt så flyttet vi ham frem). 

Anonymkode: 63d68...f08

Octavia = VW Golf. ID4 erstatter Golf. Den klassen har vokst seg større. Så det går nok til nødstilfeller, men å "krangle" med 3 trange seter 3-4 ganger hver dag i 2-3 år.

Jeg begynte etterhvert å hate bilen vi hadde, droppet besøk og reiste på shopping alene slik at den andre ble hjemme med barna. Det blei rett og slett for mye plunder og heft. Endte opp med Mercedes ML og kunne senke skuldrene igjen. I de 2-3 årene hvor de krever mest plass var stor bil en velsignelse... 

Anonymkode: 30ab1...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å spørre eller søke i gruppene Bilstoler/Bilstoler Norge/Dyrebarlast på Facebook for tips. Evt sende Dyrebarlast på IG en melding, eventuelt se i bildegalleriet deres (3 på rad). 

Punkt nummer en: Er det tillatt med støttebein i midten? Se i bilens manual. 

Punkt to: Det gir oftest best plassutnytting å sette to bakovervendte som utfyller hverandre i midten og på siden. Isofix midtsentrer setene og gir mindre fleksibilitet, så du får trolig ikke brukt dette. De beltemonterte er uansett bedre på mange punkter - bedre fleksibilitet, varer lenger og er oftest billigere. Anbefaler Britax Max way Plus, denne står godt inntil enten Axkid Minikid (helst 1, den varer betydelig lenger enn 2) eller Klippan Century/Opti. Alle disse er gode, Plusgodkjente bakovervendte som varer lenge. 

Punkt tre: Se om du får plass til en beltestol som gir rett belteføring på det forovervendte barnet på siden av de to beltemonterte. Et alternativ er å sette en barnestol foran (obs sjekk i manual om airbag må skrus av, må alltid skrus av dersom bakovervendt sete i forsetet), det blir ofte plass til en voksen på siden bak. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

AnonymBruker
On 2/16/2022 at 3:12 PM, AnonymBruker said:

Ring nærmeste forhandler og spør? Møller har jo barneseter de selger så det bør være mulig å «prøvestable» seter.

Det er ikke plass i Passat til tre seter sånn

Hvilke seter har du prøvd? Vi skal ha 3 bak i passat og det fungerer greit.

Anonymkode: 7babc...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvilke seter har du prøvd? Vi skal ha 3 bak i passat og det fungerer greit.

Det var ikke våre, naboen som prøvde sine seter i vår bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker

Tar opp tråden her jeg. Er det noen som har testet id 4 og vet om det er mulig å ha seter på siden og en voksen kan komme seg inn i midtetn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 1.7.2022 den 10.17):

Tar opp tråden her jeg. Er det noen som har testet id 4 og vet om det er mulig å ha seter på siden og en voksen kan komme seg inn i midtetn?

Ja, det er mulig ☺️ Vi har nå to isofix seter på sidene og jeg kommer meg inn i midten 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null problem med tre unger i ID4! Har hatt det i halvannet år nå, helt uproblematisk. Fantastisk bil, vi er veldig fornøyde så langt. 

Anonymkode: 6f17a...34c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.11.2022 den 13.41):

Null problem med tre unger i ID4! Har hatt det i halvannet år nå, helt uproblematisk. Fantastisk bil, vi er veldig fornøyde så langt. 

Hvilke bilseter har du? 😊

Anonymkode: ed470...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.4.2023 den 22.03):

Hvilke bilseter har du? 😊

Anonymkode: ed470...ce0

Tror det var jeg som svarte sist. Om det ikke var det, så kunne det vært meg. 😅

Vi har hatt en Besafe Izi der sammen med to beltestoler. Nå har vi to beltestoler og eldstemann kun i bilens belter og da er det virkelig ikke et problem å få plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...