AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #1 Skrevet 9. februar 2022 Jeg angrer allerede litt på at jeg poster dette. Føler ofte jeg får krasse svar, får skremmende historier o.l. Så, vær litt greie med meg nå 🙈 Jeg har et barn på 2.5 år, som den siste uken (9 dager faktisk) har har lett feber på kveldstid. Hun våkner feberfri, for at den så stiger opp mot 38.3 på kveldstid. På torsdag var vi hos lege, dette var da dag 4 med feber. Vi fikk penicillin fordi hun klagde på øreverk og det var synlig irritert i øret. Dette har hun nå gått på i 6/7 dager. Men feberen forsvinner ikke. Hun er i god form. Spiser, drikker og tisser normalt. Tuller, tøyser og leker. Virker veldig upåvirket av det hele. Har en del hoste og litt snørr, men bortsett fra det, veldig fin form. Vi var hos lege igjen på dag 7 med feber. Han undersøkte ikke noe nærmere en å ta en crp. Denne hadde sunket fra 45-22. Og han mente derfor at dette var en infeksjon som bare måtte gå over av seg selv. Og ja, mange hurtigtester og pcr er tatt! Og så har du meg da. Ei som har vært gjennom litt traumatiske helseopplevelser i forbindelse med å få barn, og som begynner å google. Og google svarer jo det samme som alltid; kreft 🙄 Så nå trenger jeg bare dere fine kvinneguiden mammaer, som har vært gjennom det samme forløpet, til å fortelle meg at dette går bra, slik at jeg kan sove i natt 😂 Jeg skal såklart fortsette dialogen med legen om dette fortsetter. Så jeg trenger ikke slike helsefaglige råd, eller noe som fyrer opp den lille selvdiagnotiserte hypokondrien min😅. Jeg trenger bare svar fra de som har vært gjennom det samme, hvor dette var en helt vanlig ufarlig infeksjon 🥰 Anonymkode: 857e4...f0a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #2 Skrevet 9. februar 2022 Hos oss var det to ufarlige infeksjoner på rad, først en forkjølelse og så ørebetennelse. Begge barna mine, på 2 og snart 4 har hatt over ei uke med feber hver kveld denne vinteren. Toåringen hadde også feber lenge da hun hadde covid-19 nå nylig, men den var helt borte på dag 7. Jeg har hørt om flere som har opplevd dette siden august i fjor, fordi det har vært så utrolig mye infeksjoner blant barnehagebarn. Da mine hadde den lange perioden med merkelig feber (etter hvert hadde de ingen andre synlige symptomer, men da var det altså ørebetennelse), snakket jeg med ei venninne i en annen by som opplevde akkurat det samme samtidig. God bedring til barnet ditt Anonymkode: cdcb1...138
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #3 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hos oss var det to ufarlige infeksjoner på rad, først en forkjølelse og så ørebetennelse. Begge barna mine, på 2 og snart 4 har hatt over ei uke med feber hver kveld denne vinteren. Toåringen hadde også feber lenge da hun hadde covid-19 nå nylig, men den var helt borte på dag 7. Jeg har hørt om flere som har opplevd dette siden august i fjor, fordi det har vært så utrolig mye infeksjoner blant barnehagebarn. Da mine hadde den lange perioden med merkelig feber (etter hvert hadde de ingen andre synlige symptomer, men da var det altså ørebetennelse), snakket jeg med ei venninne i en annen by som opplevde akkurat det samme samtidig. God bedring til barnet ditt Anonymkode: cdcb1...138 Tusen takk for beroligende svar ❤ Anonymkode: 857e4...f0a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #4 Skrevet 9. februar 2022 Jeg vil bare si til deg, som en fellow hypokonder, at du må prøve å la være å google. Stol på at det er flere ting enn feber som inntreffer når barn får kreft. Er barna våre alvorlig syke, så skjønner enten vi eller legen det. Jeg innførte komplett helsegoogle-forbud for meg selv for flere år siden, og har det så utrolig mye bedre psykisk nå. Om det er noe helsemessig jeg stusser over eller lurer på, så ber jeg samboeren min google det (han leser treffene gjennom "friske øyne"), eller så går jeg til legen så fort jeg får time for å få bekymringen ut av verden. Husk at ingen skriver om uskyldige, mundane årsaker til feber på nettet. Du vil aldri få bekreftet at det ikke kan være noe, så det har ingen hensikt å google det. Snakk med legen, og stol på at du ville skjønt det om barnet ditt var alvorlig sykt. Anonymkode: bbf75...956 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #5 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vil bare si til deg, som en fellow hypokonder, at du må prøve å la være å google. Stol på at det er flere ting enn feber som inntreffer når barn får kreft. Er barna våre alvorlig syke, så skjønner enten vi eller legen det. Jeg innførte komplett helsegoogle-forbud for meg selv for flere år siden, og har det så utrolig mye bedre psykisk nå. Om det er noe helsemessig jeg stusser over eller lurer på, så ber jeg samboeren min google det (han leser treffene gjennom "friske øyne"), eller så går jeg til legen så fort jeg får time for å få bekymringen ut av verden. Husk at ingen skriver om uskyldige, mundane årsaker til feber på nettet. Du vil aldri få bekreftet at det ikke kan være noe, så det har ingen hensikt å google det. Snakk med legen, og stol på at du ville skjønt det om barnet ditt var alvorlig sykt. Anonymkode: bbf75...956 Uff, jeg er sååå klar over det. Takk for er fint svar! Og jeg er jo klar over at jeg ikke finner noen uskyldige forklaringer til så lang feber på google. Derfor tenkte jeg kanskje noen kunne roe meg litt ned her😅 Anonymkode: 857e4...f0a
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #6 Skrevet 10. februar 2022 Hør med barnehagen til barna om det er noe som går nå. Var en "feberrunde" som gikk i våres for noen uker siden, og flere barna som var syke. Hos mitt barn var det lett feber i en 4 dager før det brøt ut i en liten forkjølelse. Anonymkode: 4e280...de1 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #7 Skrevet 10. februar 2022 Min eldste fikk høy feber i mange dager for hver eneste forkjølelse eller infeksjon han fikk mellom 1-7 år. Det var bare sånn kroppen hans fungerer mot infeksjon, i motsetning til yngste som knapt har hatt feber i sitt liv. Det var hvilke andre symptomer på sykdom utenom feber som avgjorde om vi dro til legen eller ikke. (Hadde blant annet lungebetennelse og halsbetennelse) Anonymkode: 66ef4...21b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå