Gå til innhold

Dere som har hatt jernmangel

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har et jernnivå som ikke vil opp, kroppen min tar ikke opp jern. Ligger på 4,5 - 7 og blodprosent rundt 10,5-11. Tar 100mg daglig og lite effekt her dessverre. Skal antageligvis få det intravenøst nå, for jeg er så sliten.

Anonymkode: 313f7...482

Håper det hjelper for deg! Jeg måtte ta 100mg 2 ganger om dagen for det stod så dårlig til, så kanskje ikke rart jeg ble fort bedre når jeg først ble det. 

Anonymkode: 253bd...ef9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå skjønner jeg jo veldig godt hvorfor jeg ikke har orket å trene etter jobb. Egentlig rart at jeg har kommet meg gjennom jobbhverdagen, men det forklarer jo hvorfor det har vært biiiiiiiittelittegranne slitsomt. 🤨

Anonymkode: a5244...9c2

• Hjerte 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Nope, ligger ikke der.

Du kan be om dem

Anonymkode: 705b8...5a7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan be om dem

Anonymkode: 705b8...5a7

Be Furst, mener du? Skal til legen igjen om to uker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Håper det hjelper for deg! Jeg måtte ta 100mg 2 ganger om dagen for det stod så dårlig til, så kanskje ikke rart jeg ble fort bedre når jeg først ble det. 

Ja, jeg burde nok øke, gikk på den dosen i starten, men sliter fra før av med forstoppelse og ting blir ikke akkurat så mye bedre av det. 🙈 Så kjedelig og de finner ingen grunn til det heller! Kom meg aldri opp igjen etter en fødsel for noen år siden.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nå skjønner jeg jo veldig godt hvorfor jeg ikke har orket å trene etter jobb. Egentlig rart at jeg har kommet meg gjennom jobbhverdagen, men det forklarer jo hvorfor det har vært biiiiiiiittelittegranne slitsomt. 🤨

Det kommer snikende så gradvis, plutselig sitter du der, og blir utslitt av å puste omtrent. Føler med deg ❤

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kommer snikende så gradvis, plutselig sitter du der, og blir utslitt av å puste omtrent. Føler med deg ❤

Takk ❤️ Andpusten av ingenting. Men nå blir snart andre boller! 💪

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ja, jeg burde nok øke, gikk på den dosen i starten, men sliter fra før av med forstoppelse og ting blir ikke akkurat så mye bedre av det. 🙈 Så kjedelig og de finner ingen grunn til det heller! Kom meg aldri opp igjen etter en fødsel for noen år siden.

Skjønner deg godt, hadde jeg fått problemer med magen av en sånn dose så hadde jeg aldri klart å fullføre, men innfusjon er visst både mildere og bedre! Jeg skulle egentlig ha det, men pga lange køer og at jeg ikke klarte å holde ut mer så ble det hestedoser i stede. 

Skrevet

Tok meg ca et halvt år å bli «normal» igjen. Har alltid lavt jern pga kraftig menstruasjon, men i sommer var det tomt. Ble sliten av å leve liksom😅

Anonymkode: 7a531...f80

• Liker 1
Skrevet

Det er også mulig å få sprøyter med jern. De er ikke veldig behagelige, men de kan settes av fastlegen så ventetiden er ikke så ille. Jeg hadde jernmangelanemi (eller hva de kalte det) etter fødsel, men noen sprøyter jorde susen. 

Anonymkode: bdfd0...c8d

• Liker 1
  • 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dere som har hatt jernmangel, hvilket nivå viste blodprøvene på ferritin? Jernvare fått påvist jernmangel, nivå på 14, referanseområde er 15-150. Fikk beskjed om å ta tilskudd i fire uker, deretter to uker opphold, før ny blodprøve. Men legen sa ingenting om hvor mye tilskudd…

Anonymkode: 8243d...3d0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere som har hatt jernmangel, hvilket nivå viste blodprøvene på ferritin? Jernvare fått påvist jernmangel, nivå på 14, referanseområde er 15-150. Fikk beskjed om å ta tilskudd i fire uker, deretter to uker opphold, før ny blodprøve. Men legen sa ingenting om hvor mye tilskudd…

«Jeg har» skulle det stå, ikke jernvare…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...