AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #1 Skrevet 9. februar 2022 Har fått vite at jeg var tom for jern og må på en real hestekur. Hvor lang tid går det før man merker bedring? Hilsen susete og slapp Anonymkode: a5244...9c2 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #2 Skrevet 9. februar 2022 Sørg for å få i deg nok c-vitamin, det hjelper med opptak av jern. Anonymkode: 5b5ba...2d2 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #3 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sørg for å få i deg nok c-vitamin, det hjelper med opptak av jern. Anonymkode: 5b5ba...2d2 En ting til, kalsium kan hemne opptaket, så du bør ha i deg litt mindre melkeprodukter. Anonymkode: 5b5ba...2d2 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #4 Skrevet 9. februar 2022 Jeg ble mye bedre etter 14 dager, jeg hadde så lite jern at jeg besvimte nesten av å kle på meg og følte jeg løp i sement hele dagen. Kjøpte jernmedisin på apoteket og tok anbefalt mengde fra lege, det var mye jern. Jeg passa på å ta de tablettene 2 timer ETTER kaffe/ mat og VENTET 2 timer med å drikke kaffe/ spise, de fungerer best tommest mulig mage. Anonymkode: 253bd...ef9 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #5 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sørg for å få i deg nok c-vitamin, det hjelper med opptak av jern. Anonymkode: 5b5ba...2d2 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En ting til, kalsium kan hemne opptaket, så du bør ha i deg litt mindre melkeprodukter. Anonymkode: 5b5ba...2d2 Jeg vet alt dette. Anonymkode: a5244...9c2 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #6 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En ting til, kalsium kan hemne opptaket, så du bør ha i deg litt mindre melkeprodukter. Anonymkode: 5b5ba...2d2 Ja, de 14 dagene droppa jeg melk og spiste bare litt ost på skiva. Anonymkode: 253bd...ef9 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #7 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ble mye bedre etter 14 dager, jeg hadde så lite jern at jeg besvimte nesten av å kle på meg og følte jeg løp i sement hele dagen. Kjøpte jernmedisin på apoteket og tok anbefalt mengde fra lege, det var mye jern. Jeg passa på å ta de tablettene 2 timer ETTER kaffe/ mat og VENTET 2 timer med å drikke kaffe/ spise, de fungerer best tommest mulig mage. Anonymkode: 253bd...ef9 Takk! Jeg skal også ta mye jern. Har fått en fin veiledning fra lege om hvor mye og og hvor lenge. Må prøve å få dette godt timet med mat og drikke. Og så teller jeg ned til om to uker og håper på bedring. Anonymkode: a5244...9c2 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #8 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk! Jeg skal også ta mye jern. Har fått en fin veiledning fra lege om hvor mye og og hvor lenge. Må prøve å få dette godt timet med mat og drikke. Og så teller jeg ned til om to uker og håper på bedring. Anonymkode: a5244...9c2 Du vil føle deg bedre bare etter noen dager, men etter 14 dager følte jeg meg bedre enn på veldig lenge, nesten som meg selv, tok også nye blodprøver da og kunne kutte ned på mengden jern litt etter det. Dette går bra, se frem til å føle deg bedre fort! Anonymkode: 253bd...ef9 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #9 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har fått vite at jeg var tom for jern og må på en real hestekur. Hvor lang tid går det før man merker bedring? Hilsen susete og slapp Anonymkode: a5244...9c2 Tok ca 2-3 uker før jeg ble bedre. Anonymkode: 5a1ea...fec 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #10 Skrevet 9. februar 2022 Bare av nysgjerrighet: hvor mye har du fått beskjed om å ta? Anonymkode: 3e74b...da6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #11 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du vil føle deg bedre bare etter noen dager, men etter 14 dager følte jeg meg bedre enn på veldig lenge, nesten som meg selv, tok også nye blodprøver da og kunne kutte ned på mengden jern litt etter det. Dette går bra, se frem til å føle deg bedre fort! Anonymkode: 253bd...ef9 Anonymkode: a5244...9c2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #12 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bare av nysgjerrighet: hvor mye har du fått beskjed om å ta? Anonymkode: 3e74b...da6 65 mg morgen og kveld. Anonymkode: a5244...9c2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #13 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har fått vite at jeg var tom for jern og må på en real hestekur. Hvor lang tid går det før man merker bedring? Hilsen susete og slapp Anonymkode: a5244...9c2 Det tar ca 1 måned før du får en god effektiv virkning, står på pakningsvedlegget på jerntabletter også, går på det med jevne mellomrom Anonymkode: 9bea0...15e 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #14 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det tar ca 1 måned før du får en god effektiv virkning, står på pakningsvedlegget på jerntabletter også, går på det med jevne mellomrom Anonymkode: 9bea0...15e Ja, jeg regner med at det er en stund til det blir på topp. Skal tross alt ta høy dose jern i tre måneder. Anonymkode: a5244...9c2
frost bite Skrevet 9. februar 2022 #15 Skrevet 9. februar 2022 Har jern mangel selv. Tror jeg aldri blir kvitt den pga. det er pga. menstruasjonen min 😅🤣. Det spørs om hvorfor du har det, og om du trenger tilskudd. Går på tilskudd selv 😅 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #16 Skrevet 9. februar 2022 frost bite skrev (Akkurat nå): Har jern mangel selv. Tror jeg aldri blir kvitt den pga. det er pga. menstruasjonen min 😅🤣. Det spørs om hvorfor du har det, og om du trenger tilskudd. Går på tilskudd selv 😅 Det kan være både kraftig mensblødning og at jeg har mye diare. Anonymkode: a5244...9c2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #17 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan være både kraftig mensblødning og at jeg har mye diare. Anonymkode: a5244...9c2 Vel, om du får samme bivirkning som meg så av jernet så er du snart kvitt diare, pluss at all avføring blir veldig svart. Anonymkode: 253bd...ef9
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #18 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): 65 mg morgen og kveld. Anonymkode: a5244...9c2 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, jeg regner med at det er en stund til det blir på topp. Skal tross alt ta høy dose jern i tre måneder. Anonymkode: a5244...9c2 65 mg jern morgen og kveld i 3 måneder???? Anonymkode: cef63...cda
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #19 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel, om du får samme bivirkning som meg så av jernet så er du snart kvitt diare, pluss at all avføring blir veldig svart. Anonymkode: 253bd...ef9 jupp 😆 Anonymkode: a5244...9c2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #20 Skrevet 9. februar 2022 Det kommer jo an på om årsaken til at du har jernmangel er borte, eller om du feks har kraftige blødninger, om de er der fortsatt. Jeg har hatt veldig dårlige "tall" på blodprøvene mine til tider pga kraftige blødninger. Det hjelper etter noen uker når man dytter innpå med jern, men når det begynner pån igjen så synker det selv om jeg fortsatt tar jern. Og jeg tar også store doser. Men er årsaken borte, og du fyller på, så vil jeg tro at du om tre uker føler deg bedre! Anonymkode: b4b84...d77 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå