AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #1 Skrevet 9. februar 2022 Oppdaget ved en tilfeldighet at jeg har 55 i hvilepuls(liggende ned, helt avslappet), leste litt på nett og dette er ganske lavt, noe godt trente personer kan ha. Jeg er ikke godt trent:P Er ikke inaktiv, men trener sporadisk. Leste videre at lav hvilepuls når man er utrent kan være tegn på at noe er galt. Kjenner ingenting verken når jeg trener eller ellers. Det ble tatt en EKG da jeg skulle starte på antidepressiva, så vet ikke om det ville vært mulig å se det der om noe var veldig galt? Ble litt bekymret, for min bestemor hadde angina, og min mor har hjerteflimmer... På en annen side vet jeg min far hadde VELDIG lav hvilepuls, men så vidt jeg vet hadde han aldri noe problemer med hjertet før han døde av noe urelatert. Anonymkode: 7ce0a...b72 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #2 Skrevet 9. februar 2022 Det kan være genetisk at du har lav hvilepuls så det trenger ikke å være noe gale. Men ta kontakt med lege dersom du er bekymret. Bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. Anonymkode: a7f5a...e28
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #3 Skrevet 9. februar 2022 55 er helt normalt og ikke en veldig lav hvilepuls om du har genetikk for det. Med mindre du er 90? Er selv kvinne snart 50 med hvilepuls nedi 52, normal form. Ingenting galt med meg. Anonymkode: dd592...6aa 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #4 Skrevet 9. februar 2022 Jeg har også så lav hvilepuls og har hatt det så lenge jeg kan huske. Ikke særlig godt trent. Normalvektig og 33 år Anonymkode: fbbba...c74
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #5 Skrevet 9. februar 2022 Glemte å nevne at jeg er 34 og kvinne, normalvektig+:P Men bra det ikke bare er meg! Håper jeg tar etter pappa mtp. hjertet, for min mors side er det mye hjerteproblemer:P Men om noen vet om det ville vært mulig å se noe på EKG'en si gjerne fra:) Anonymkode: 7ce0a...b72
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #6 Skrevet 9. februar 2022 Hvilepuls er pulsen når du sover, eller akkurat har våknet uten å ha stått opp. Normal hvilepuls er 40-100. Så vidt spenn. Anonymkode: c35ce...b58
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå