AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #1 Skrevet 9. februar 2022 Jeg har lurt på å kjøpe "Tarmens medisin" av Berit Nordstrand. Jeg plages så veldig av tarmproblemer som det ikke er funnet noen medisinsk årsak til, og håper så veldig å finne noe som kan hjelpe. Noen som har lest den? Har dere fått noe utbytte av den? Noe som har hjulpet på deres tarmplager eller andre ting? Anonymkode: 10d50...470
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #2 Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har lurt på å kjøpe "Tarmens medisin" av Berit Nordstrand. Jeg plages så veldig av tarmproblemer som det ikke er funnet noen medisinsk årsak til, og håper så veldig å finne noe som kan hjelpe. Noen som har lest den? Har dere fått noe utbytte av den? Noe som har hjulpet på deres tarmplager eller andre ting? Anonymkode: 10d50...470 Lav fodmap har hjulpet meg, men vet ikke hvilke problemer du har med tarmen? Jeg har intoleranse for melkeprotein, egg og gluten og magen eksploderer av luft hvis jeg spiser løk, hvitløk, blomkål, erter, bønner osv. Anonymkode: 3c515...11d
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #3 Skrevet 9. februar 2022 Tenker at man skal ta Berit Nordstrand sine uttalelser med en klype salt, spesielt dette med lekk tarm og dette med at liksom så stor andel av IBS-pasienter har SIBO (som isåfall handler om at laktulose-pustetesten i seg selv gir mange falsk positive resultat). https://www.jmfredriksen.no/berit-nordstrand-i-sokelyset-igjen/ Anonymkode: cc46d...8a4 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #4 Skrevet 9. februar 2022 Jeg ville kanskje heller lest litt om lav FODMAP. Har flere av bøkene hennes, men har blitt skeptisk til hele dama etter hvert.. Anonymkode: 33253...e68
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #5 Skrevet 9. februar 2022 Jeg kjøpte den boken og ble ikke imponert, det er så mye alternativ svada at det nesten er utrolig at hun kaller seg for lege. Som andre nevner er det gjerne bedre å forsøke Fodmap, det kan du også få mye info om gratis, bl.a her https://helse-bergen.no/avdelinger/medisinsk-klinikk/seksjon-for-fordoyelsessjukdommar/nasjonal-kompetansetjeneste-for-funksjonelle-mage-tarmsykdommer/lavfodmap-mat-ved-ibs Personlig har magen min bedret seg betraktelig etter å ha begynt på lavkarbo, men det er ikke alle som er så begeistret for det så du får vurdere om det er noe for deg. Anonymkode: c7e9a...614
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå