Gå til innhold

PDF til Word. Noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har lastet ned en messengerchat i opera og fikk filene over i PDF. Disse filene skulle jeg prøve å skrive ut, men det gikk ikke. Årsaken er at lange samtaler (lengre enn A4 sider) har blitt lagt i en PDF uten sidetall. Det vil si at det sikkert er 50 sider i én PDF fil. Jeg har forsøkt å få konvertert PDF til Word på nett, men også dette kortslutter. 
Hvor forbanna vanskelig skal det være å få utskrift av messengerchatter? Det nytter ikke å kopiere alle chattene fra messenger til Word heller. Det antas å være i alle fall 20.000 chatter over flere år. Så det ville tatt meg mange år å kopiere alt. 
Noen som kan hjelpe? 

Anonymkode: ffa73...8e5

Skrevet

Adobe Pro løser det.

Skrevet
A-hunter skrev (1 minutt siden):

Adobe Pro løser det.

Hvordan? :) 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan? :) 

Den konverterer til akkurat hva du vil, Word, Excel eller hva du måtte ønske.

Endret av A-hunter
Skrevet
A-hunter skrev (2 minutter siden):

Den konverterer til akkurat hva du vil, Word, Excel eller hva du måtte ønske.

Adobe Pro trooor jeg koster penger. Mulig jeg tar feil. 

• Liker 1
Skrevet

Ctrl+a

Ctrl+c

Åpne word

Ctrl+v

Anonymkode: 446ed...0e9

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor vil du ha det over i Word? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hei.

Jeg har lastet ned en messengerchat i opera og fikk filene over i PDF. Disse filene skulle jeg prøve å skrive ut, men det gikk ikke. Årsaken er at lange samtaler (lengre enn A4 sider) har blitt lagt i en PDF uten sidetall. Det vil si at det sikkert er 50 sider i én PDF fil. Jeg har forsøkt å få konvertert PDF til Word på nett, men også dette kortslutter. 
Hvor forbanna vanskelig skal det være å få utskrift av messengerchatter? Det nytter ikke å kopiere alle chattene fra messenger til Word heller. Det antas å være i alle fall 20.000 chatter over flere år. Så det ville tatt meg mange år å kopiere alt. 
Noen som kan hjelpe? 

Hvis 50 sider er blitt lagret som én side i PDF-filen, kan ikke denne konverteres til word-format. Pga. måten PDF-filen er laget på.

Anonymkode: f8001...800

• Liker 1
Skrevet
A-hunter skrev (34 minutter siden):

Adobe Pro løser det.

Lacuna skrev (30 minutter siden):

Adobe Acrobat DC heter programmet...og...ja...det koster penger.

Skrevet
Lacuna skrev (32 minutter siden):

Du tror helt rett. 177,50/måned, og 1 års bindingstid ... Den messengerchaten bør være viktig. :P

Anonymkode: 49322...557

Skrevet
Klossmajor skrev (Akkurat nå):

Ah riktig! 

Skrevet
Klossmajor skrev (Akkurat nå):

En versjon heter Adobe Acrobat Pro DC, og en heter Adobe Acrobat Standard DC, jfr. linken jeg la inn for litt siden. Jeg har Standard på jobben, og den holder til det aller meste. 

Skrevet

Du kan åpne pdf-filen direkte i Word. Du behøver ikke noe annet program for å konvertere. Resultatet blir ikke nødvendigvis 100%, men det burde holde.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En versjon heter Adobe Acrobat Pro DC, og en heter Adobe Acrobat Standard DC, jfr. linken jeg la inn for litt siden. Jeg har Standard på jobben, og den holder til det aller meste. 

Man skulle tro at Acrobat gjør den jobben minst like bra som et hvilket som helst annet program. Det er jo tross alt Adobe som står bak PDF-formatet.

Skrevet
Pudderrosa skrev (38 minutter siden):

Hvorfor vil du ha det over i Word? 

Egentlig for å kunne skrive det ut. Går ikke an å skrive ut PDF fil når 50 sider er lagret på 1…

Annonse
Skrevet

Et program med OCR-teknologi kan kanskje også gjøre jobben. F.eks Prizmo.

Skrevet

Kan du ikke kopiere teksten fra PDF til ett Word dokument som vanlig da? Altså merke teksten for så klippe ut og lime inn?

Skrevet

Takk for alle svar

Dette ble fryktelig innviklet og jeg har styrt med dette i lang tid i dag. Jeg tror jeg bare beholder PDFene, og legger de over på en minnepenn så jeg har backup i tilfelle. Jeg kan se PDF filene på pcen, så da får jeg bare ha de elektronisk foreløpig og legge de på en minnepenn nå.

Hilsen meg som fikk litt hetta over at facebook kanskje kom til å bli sperret av Zuckerberg 😄 

Skrevet
Klossmajor skrev (3 timer siden):

Man skulle tro at Acrobat gjør den jobben minst like bra som et hvilket som helst annet program. Det er jo tross alt Adobe som står bak PDF-formatet.

... Ja? Jeg snakker om to versjoner av Adobe Acrobat. Standard er litt enklere enn Pro, men begge er betalversjoner som har mange flere muligheter enn Reader. (Jeg er litt usikker på hva du vil frem til.) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...