AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #21 Del Skrevet 11. desember 2022 Nattens rytter skrev (4 timer siden): TV-serier frå sjukehus kan umogeleg vera interessant. Dette sykehuset er ikke som andre sykehus! Anonymkode: 9ce08...865 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 11. desember 2022 #22 Del Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dette sykehuset er ikke som andre sykehus! Anonymkode: 9ce08...865 Jeg elsker som regel LV.Trier sine mesterverk men denne serien klarer jeg ikke sette meg inn i. Er der satire/humor eller er det skrekk? Eller begge dele ? Forsøkte meg på første episoden i sesong en, og selv om den eldre kvinnelige skuespilleren gjør en god jobb er det så mye andre «lavbudsjett triks» at kvaliteten på første episode minner mer om en studiefilm laget av VGS elever… blir dette bedre over tid eller er fortsetter det å ose av lavbudsjettsfilm gjennom hele serien? Har egentlig veldig lyst til å like dette.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #23 Del Skrevet 11. desember 2022 Full Ugle skrev (13 minutter siden): Jeg elsker som regel LV.Trier sine mesterverk men denne serien klarer jeg ikke sette meg inn i. Er der satire/humor eller er det skrekk? Eller begge dele ? Forsøkte meg på første episoden i sesong en, og selv om den eldre kvinnelige skuespilleren gjør en god jobb er det så mye andre «lavbudsjett triks» at kvaliteten på første episode minner mer om en studiefilm laget av VGS elever… blir dette bedre over tid eller er fortsetter det å ose av lavbudsjettsfilm gjennom hele serien? Har egentlig veldig lyst til å like dette.. Det er en blanding av flere sjangre. Jeg elsker Riget. Synes det er en genial serie. Men ingenting er likt av alle. 😊 Anonymkode: 9ce08...865 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PanteneProVVV Skrevet 11. desember 2022 #24 Del Skrevet 11. desember 2022 Full Ugle skrev (11 minutter siden): Jeg elsker som regel LV.Trier sine mesterverk men denne serien klarer jeg ikke sette meg inn i. Er der satire/humor eller er det skrekk? Eller begge dele ? Forsøkte meg på første episoden i sesong en, og selv om den eldre kvinnelige skuespilleren gjør en god jobb er det så mye andre «lavbudsjett triks» at kvaliteten på første episode minner mer om en studiefilm laget av VGS elever… blir dette bedre over tid eller er fortsetter det å ose av lavbudsjettsfilm gjennom hele serien? Har egentlig veldig lyst til å like dette.. Kan nok si det er en salig sjangerblanding ja; satire, svart humor, slapstick, drama/såpe og innslag av splatter. Noe av inspirasjonen til å lage serien var David Lynch sin Twin Peaks som åpnet opp for fantasifull sjangerblanding med humor og forurolige elementer i grunnen. Hvis du liker andre filmer av Lars von Trier tror jeg nok du burde gi serien en sjanse. Men må kanskje se to, tre episoder for å komme inn i det. Stig Helmer i de første to sesongene er helt makeløs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå