Anonym99bø Skrevet 7. februar 2022 #1 Skrevet 7. februar 2022 Hei😛 Jeg tok helix den 2 november. Jeg har ikke hatt noe særlig problem med den, ikke vært noe spesielt hovent eller vond, den verker ikke. Men så klart vondt når man kommer borti den, jeg renser den hver dag, har brukt klorheksidin til nå - men leser at det blir anbefalt natriumklorid, pyrisept osv? Hva er riktig? 🤷🏼♀️ Jeg har sett at det har vært en liten kul ved hullet, lurer på om dette er det som blir kalt irritasjonskul/arrvevskul? Utenom denne kulen er alt fint🙈Legger ved bildet. Noen som har hatt det før? Må jeg til legen, går det bort av seg selv eller noen salver/kremer/rensemiddel jeg kan bruke? Har også kjøpt meg en labret, ring og en vanlig piercing. Kanskje det hjelper å få skiftet den?😊
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #2 Skrevet 7. februar 2022 Rens med saltvann, ikke klorheksidin eller pyrisept. Kok saltvann selv, eller kjøp på apoteket. Ikke ta smykket ut og inn. Anonymkode: 8303f...4f0
Anonym99bø Skrevet 8. februar 2022 Forfatter #3 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Rens med saltvann, ikke klorheksidin eller pyrisept. Kok saltvann selv, eller kjøp på apoteket. Ikke ta smykket ut og inn. Anonymkode: 8303f...4f0 Har kjøpt drop it. Men blir ikke bedre, og fortsatt sår når man kommer borti den, og tørr ikke sove på den heller. Bare lurer på hvor lenge jeg skal gå med det slik? Redd det bare gjør ting verre jo lengre jeg går med det🙈 Men er det normalt?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #4 Skrevet 8. februar 2022 Det tok mange mange år før min helix grodde og kulen ble borte. Anonymkode: 88a66...cb6
Minya Skrevet 9. februar 2022 #5 Skrevet 9. februar 2022 Helix og alle brusk-piercinger gror uhorvelig sakte. Kulen du snakker om er helt normal i starten av en groende piercing, men den vil aldri bli bedre hvis du fortsetter å rense den så mye. Regel nummer én; La den være i fred. Regel nummer 2; _Aldri_ ta den ut når du renser, dette irriterer bare piercinghullet og gjør at den gror saktere. Bruk qtips med saltvann for å rense *forsiktig* rundt smykket uten å ta det ut. Regel nummer 3; La. Den. Være. I. Fred. Ikke plukk på den, ikke rens den mer enn én gang daglig de første to ukene, og etter det bør du bare rense den hvis det blir veldig mye blodplasma, som er den gulbrune skorpegreia som gjerne sitter på baksiden. Ikke plukk med neglen! Når du dusjer, vask den grundig med varmt vann, prøv å unngå å få for mye shampo på den, selv om det kan være så og si umulig, og skal du vaske bak ørene, bruk intimsåpe eller såpefri kroppsvask. Husk å skylle godt etterpå, og ikke gni øret med håndkleet, klapp forsiktig for å få vekk det meste vannet, og la den ellers være i fred. Jeg har fjorten piercinger, hvorav åtte av dem er i brusk. De gror sakte, men de gror fortere og bedre når du slutter å rense instenst og heller for det meste lar dem være i fred. Særlig når du har brukt pyrisept/klorhexidin, så har du hjulpet til å holde såret åpent. Saltvann, som du har fått tips om lenger oppe, er mye bedre for piercinger siden det ikke hjelper til å holde såret åpent, kun å holde et groende sår rent. I praksis kan du dryppe saltvann på piercingen og skylle den på den måten, og bare la det være sånn, men du kan føle det litt klissete og det kan medføre mer plukking. Og aller sist; La den være i fred. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå