Gå til innhold

Dere som ikke har vært smittet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går dere bare og (for)venter å bli det? 

Jeg kjenner at dette er en veldig travel periode, hvor det renner inn mailer daglig om nye smittede på skolen til ungene, men vi får det aldri.... 

Vi bytter nærmest på å ha milde symptomer utover ukene(hodepine, tett nese, lett feber o.l.), så er alltid noen som er hjemme (skal jo være det om man er syk uansett), men test etter test er negativ. 

Det er nå kun datteren min snart som den eneste i klassen som ikke har vært smittet. Hun fikk det heller ikke i høst når hele klassen hadde Delta varianten... 

Nå vil vi bare få f#enskapet og bli ferdig! 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Jobber i helse og et lite munnbind vi slenger rundt på (som også har blitt revet av meg to ganger de siste dagene) hjelper ikke nok for å unngå smitten. 

• Liker 1
Skrevet

Ikke her heller. Jobber på barneskole, 2 barn på barneskole og mann på kontor. «Dessverre» venter vi på smitte vi også. 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg gjorde det.  Ventet, altså. Så når et av barna fikk det tenkte jeg bare «endelig». Men så endte det bare med at det barnet ble smittet. Nå tenker jeg at jeg slipper unna 😆 

Men får dere fortsatt mail fra skolen ved smitte altså? Her skal vi ikke lenger gi beskjed til skolen ved smitte, og skolen gir heller ikke beskjed til oss med mindre det er ansatte som er smittet. Så det er virkelig fri flyt og hver dag er en smittefest 🙄

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, merker at det kommer nærmere og nærmere nå. Er lærer og har ukentlig nye tilfeller i klassen min og blandt kollegaene. Barna mine sine nærmeste venner er også blitt smittet, men min familie er foreløpig gått klar. Tror ikke det varer så lenge.....

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja venter på og få det, jobber i barnehage. Har hatt nærkontakt med et barn som fikk det og håper egentlig at jeg nå får det og blir ferdig med det. Selv om man jo kan bli smitta igjen da. Men da slipper man iallefall og bekymre seg for en tid 😞

• Liker 1
Skrevet

Jeg prøver å unngå det, og tror det skal kunne gå an. Jeg er riktignok tilbake på jobb, men kan flekse tiden og unngå den verste rushtiden i kollektivtrafikken. Flere kollegaer har blitt smittet av ungene sine, men vi legger mest mulig til rette for at de kan jobbe hjemmefra når ungene blir smittet slik at de har vært lenge borte fra jobb innen de selv blir syke. 

Utenom jobb er jeg mest hjemme. 

• Liker 2
Skrevet
Veslafravest skrev (1 time siden):

Går dere bare og (for)venter å bli det? 

Jeg kjenner at dette er en veldig travel periode, hvor det renner inn mailer daglig om nye smittede på skolen til ungene, men vi får det aldri.... 

Vi bytter nærmest på å ha milde symptomer utover ukene(hodepine, tett nese, lett feber o.l.), så er alltid noen som er hjemme (skal jo være det om man er syk uansett), men test etter test er negativ. 

Det er nå kun datteren min snart som den eneste i klassen som ikke har vært smittet. Hun fikk det heller ikke i høst når hele klassen hadde Delta varianten... 

Akkurat sånn føler jeg det og! Blir psykisk ustabil av alle disse negative testene snart samtidig som man føler seg som den hypokonderen som kjenner etter hele tiden 🤣

• Liker 7
Skrevet

Jeg tenkte å være en av de som slipper hele smitten, siden de sier at ALLE kommer til å få det. Nei, alle kommer faktisk ikke til det. Mulig jeg blir smittet, men ALLE blir ikke det.

• Liker 10
Skrevet
NysgjerrigeNilsi skrev (11 minutter siden):

Jeg gjorde det.  Ventet, altså. Så når et av barna fikk det tenkte jeg bare «endelig». Men så endte det bare med at det barnet ble smittet. Nå tenker jeg at jeg slipper unna 😆 

Men får dere fortsatt mail fra skolen ved smitte altså? Her skal vi ikke lenger gi beskjed til skolen ved smitte, og skolen gir heller ikke beskjed til oss med mindre det er ansatte som er smittet. Så det er virkelig fri flyt og hver dag er en smittefest 🙄

Ja vi får beskjed hver gang det kommer nye smittede i klassen til barna, og ukentlig oppdatering for hele skolen hver fredag. 

I tillegg fikk jeg i mail i dag med oppdatering om 14 nye smittede elever i helgen, pluss 5 lærere...

Skrevet

Det er faktisk ikke slik at alle blir smittet. "Alle" brukes i denne sammenheng med "alle som kan bli smittet, blir smittet". Men det er ikke slik at alle mennesker er mottakelig for alle sykdommer.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Teatrica skrev (Akkurat nå):

Det er faktisk ikke slik at alle blir smittet. "Alle" brukes i denne sammenheng med "alle som kan bli smittet, blir smittet". Men det er ikke slik at alle mennesker er mottakelig for alle sykdommer.

Nei jeg begynner nesten å lure på om datteren min er immun hvertfall! I høst fikk alle jentene i klassen hennes det, men ble aldri smittet. Og situasjonen er nesten den samme nå. 

Skrevet

Ja, egentlig. Samboer og jeg har vært rimelig forsiktige gjennom hele pandemien, begge jobber hjemmefra (noe jeg allerede gjorde da viruset kom), og det har vært svært sjelden at vi har tenkt at "nå kan jeg være smitta." Vi bruker huet, og har derfor sluppet å teste oss noe særlig. Omikron er imidlertid så smittsomt at det godt skal gjøres å holde seg smittefri, tror jeg. Uten at det stresser oss nevneverdig. 

Skrevet
Veslafravest skrev (3 minutter siden):

Ja vi får beskjed hver gang det kommer nye smittede i klassen til barna, og ukentlig oppdatering for hele skolen hver fredag. 

I tillegg fikk jeg i mail i dag med oppdatering om 14 nye smittede elever i helgen, pluss 5 lærere...

Vi har sluttet og oppdatere. Jeg har fått beskjed om at leiinga heller ikke er interessert i å vite om jeg har smittede i klassen min. 

Skrevet

Jeg tror ikke jeg kommer til å bli smittet, har aldri hatt vanlig influensa heller.  Har ikke hatt omgangsyke heller på det jeg kan huske. 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Veslafravest said:

Bli ferdig? Du kan rammes mer enn en gang.
Har ikke hatt det selv, på tross av tilbakelent holdning. Tar det som det kommer.

Skrevet

Næh. Ikke er jeg vaksinert, ingen hjemmekontor men heller ingen barn. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest Ghostface
Skrevet

Jeg er hjemme og er for det meste hjemme for har ingen steder å gå til.

Skrevet
NysgjerrigeNilsi skrev (20 minutter siden):

Her skal vi gi beskjed til skolen ved smitte, men ingen info kommer fra skolen lenger. Med positiv pcr på sønnen min i dag informerte jeg resten av klassen via FB-gruppe. Da kom det informasjon om 5 smittede barn til i klassen.. vi har ikke hatt et smittetilfelle i klassen tidligere i pandemien mens i begge parallellklassene så har ca halvparten av elevene vært smittet tidligere. Nå var det visst denne klassen sin tur 😅 
En har selv ansvar for å informere nærkontakter så jeg tenkte at info til foreldre i klassen via FB-gruppen, info til lærer og trener - det får være godt nok. Og, tydeligvis mer enn mange velger å gjøre om dagen 🤷‍♀️

Skrevet
4 minutter siden, Lovis Fenja said:

Jeg tenkte å være en av de som slipper hele smitten, siden de sier at ALLE kommer til å få det. Nei, alle kommer faktisk ikke til det. Mulig jeg blir smittet, men ALLE blir ikke det.

Det er jo sant. Det er selvfølgelig vås at alle blir smittet. Sånn funker ikke virus som dette. Risikoen er nok ganske høy for de fleste av oss akkurat nå, men. Og det synes jeg er greit. Vi har endelig fått en relativt mild og hyggelig versjon av dette viruset, at da er det på tide at får smitte nok folk sånn at det brenner ut og vi kan komme oss videre her i livet. Så kommer det til å surre litt rundt her og der og forvolde lite skade, akkurat som H1N1 har gjort i et tiår nå. Men nok folk må bli smittet. Det er tross alt sånn vi blir kvitt pandemier med luftveisvirus.  

• Liker 1
  • Opprett ny...