Gå til innhold

Prevensjon etter fødsel

Fremhevede innlegg

Skrevet

Står i en liten knipe med jordmor som prøver å presse meg til p-stav eller hormonspiral og en kropp som håndterer hormonprevensjon skikkelig dårlig. Hva valgte dere som prevensjon etter fødsel og hvordan fungerte det for dere? Tenker da spesielt på dere som heller ikke tåler dette så bra. For å være helt ærlig så ønsker jeg egentlig ingen ting, men føler meg pressa opp i et hjørne og prøver å finne noe "snillt" for kroppen. 🙈

Anonymkode: 050ea...752

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutt ut jordmoren, og gå til legen i stedet. 

Min jordmor presset noe voldsomt på om at jeg MÅTTE ha p-stav. Legen så ut som et spørsmålstegn og sa at det ville hun da overhodet ikke anbefale.. 

Jeg har brukt cerazette begge gangene. 

Legen min anbefalte hormonspiral, men presset ikke på noe som helst vis. Spiralen har mindre hormoner enn pillene, men jeg har ikke noe problemer med pillene, og foretrakk dem. 

Ingen skal presse deg til prevensjon! De skal gi saklig og korrekt informasjon, så du kan ta ditt eget valg. Pressing = ikke gå dit mer.. 

Anonymkode: 9b81e...24a

• Liker 1
Skrevet

Synes hormonspiral har fungert veldig bra. Ingen bivirkninger utenom at jeg slipper mens. Men hvorfor skal jordmor mase og true om dette? Du trenger da ikke å ha noe mer med henne å gjøre når fødselen er over. Snakk med fastlegen. 

Anonymkode: 7ec58...869

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Står i en liten knipe med jordmor som prøver å presse meg til p-stav eller hormonspiral og en kropp som håndterer hormonprevensjon skikkelig dårlig. Hva valgte dere som prevensjon etter fødsel og hvordan fungerte det for dere? Tenker da spesielt på dere som heller ikke tåler dette så bra. For å være helt ærlig så ønsker jeg egentlig ingen ting, men føler meg pressa opp i et hjørne og prøver å finne noe "snillt" for kroppen. 🙈

Anonymkode: 050ea...752

Hvordan kan en jordmor oppføre seg sånn mot en voksen dame lurer nå jeg på. Hun skal respektere dine avgjørelser. 

Hvorfor går du ikke til fastlegen? Jordmor er sykepleier med videreutdanning. Hadde ikke følt meg trygg på kontroll hos noen andre enn en lege.

Jeg er som deg. Tåler ikke tilførsel av hormoner. Derfor bruker jeg kobberspiral. Har fått større blødninger og litt mer menssmerter, men den er virkelig verdt det. Ventet imidlertid 4 mnd etter fødsel før jeg fikk satt den inn igjen. 

Anonymkode: ef01f...017

Skrevet

Valgte minipiller. 

Anonymkode: bf5e3...14a

Skrevet

Gubben kan bruke kondom. Når dere er ferdige med unger kan han snippe strengen. Så slipper du å stappe i deg hormoner

Anonymkode: 65c0a...f54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...