Gå til innhold

-


SummerSadness

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om du gjorde noe dumt eller ikke spørs jo på renten du hadde på de tidligere lånene.

har du bolig så kan du prøve å bake det inn i boliglånet ditt. Ellers er ikke 5år så mye så lenge du har lært leksa di og slutter å ta opp lån. Gratulerer med 4mnd nykter da, kunne gått mye værre om du ikke tok tak i det nå. Lykke til!

Anonymkode: 9298b...866

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en nær slektning som har spilt bort flere millioner.

Fra å ha kone, fire barn, bra jobb, flott hus, hytte og bil, sitter han nå igjen skilt og leier en sokkelleilighet. Gjeld oppunder ørene og vil nok aldri komme seg ut av uføret.

Så du har vært lur som har stoppet i tide, håper du klarer å holde deg unna  ❤️ 

Anonymkode: 1490c...50d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kreves stor styrke å gjøre det du har gjort. All ære til deg for det.

Anonymkode: db294...c1f

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var tankegangen din når du bare fortsatte og spille deg selv i gjeld?

Har selv gamblet en del og har tendensene til avhengighet men har alltid vært såpass tilstede at jeg har skjønt når jeg skal slutte.

Lurer på åssen prosesser som går i hode når man spiller seg i gjeld.

Anonymkode: ad030...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan var tankegangen din når du bare fortsatte og spille deg selv i gjeld?

Har selv gamblet en del og har tendensene til avhengighet men har alltid vært såpass tilstede at jeg har skjønt når jeg skal slutte.

Lurer på åssen prosesser som går i hode når man spiller seg i gjeld.

Anonymkode: ad030...e55


Har spilt for små kroner helt siden jeg fylte 18. 
Men jeg satt mye alene i Korona tiden, hadde veldig usikker fremtid. 

Noen ganger vant jeg 30000, jeg tok forespørsel om å ta de ut, men jeg klarte ikke å vente i 2uker, så jeg begynte å spille med de igjen, å tapte alt.  Jeg får en syk rush når jeg spiller, men når jeg legger meg så føler jeg meg helt jævlig. 

Noen ganger ville jeg vinne tilbake pengene jeg tapte, noe jeg klarte par ganger, til det gikk helt dårlig.

Det er veldig vanskelig å forklare hva som faktisk foregår oppi hode mitt når jeg spiller. 

Endret av SummerSadness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SummerSadness skrev (2 timer siden):

Jeg starter å spille smått i 2019, men etter 2 år med gambling klarte jeg og spille bort 200000kr. Trodde aldri jeg kom til å bli avhenge, men innså at jeg hadde et stort problem.

Jeg hadde maxed ut alt av kredittkort på 200k, jeg betalte ned bare på renter, det var brutalt, siden jeg så at ingenting gikk ned. Jeg googlet litt rundt, og jeg ente opp med å ta opp et forbrukslån på 200k, som jeg betalte ned alle mine kreditorer på.
Etterpå slettet jeg kredittkortene mine, sånn at jeg ikke ble fristet til å bruke de.

Har ikke spilt på over 4 måneder. Men jeg betaler ned lånet på kr 5000 hver måned.

Det tar meg 5 år å komme meg ut av lånet, men gjorde jeg noe dumt?

 

Effektiv renten er på 13%, er det noe annet jeg kan gjøre?

Med Komplett og Sparebank 1 kreditkort var det snakk om renter på over 25%

Jeg betalte minste sum, der alt gikk til rentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en tur innom samme uføret, ble vel spilt bort ca samme sum over 2 år, forskjellen var at jeg ble blakk men ikke lån.

Jeg endte opp med en lengre samtale med fastlegen min på dette og fikk henvisning til Blå Kors og en terapaut som jeg hadde samtaler med over en 3-4 måneders periode. Det hjalp meg godt.

Kanskje noe for TS også, for å forstå hvor det kommer fra og ha verktøy til å bearbeide det skulle det dukke opp igjen?

https://www.blakors.no/tema/penge-og-dataspillavhengighet/

Anonymkode: 464ab...b3b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har en nær slektning som har spilt bort flere millioner.

Fra å ha kone, fire barn, bra jobb, flott hus, hytte og bil, sitter han nå igjen skilt og leier en sokkelleilighet. Gjeld oppunder ørene og vil nok aldri komme seg ut av uføret.

Så du har vært lur som har stoppet i tide, håper du klarer å holde deg unna  ❤️ 

Anonymkode: 1490c...50d

Jeg er den idioten. Enig i at trådstarter var lur som stoppet mens gjelden er mulig å betjene. 

Anonymkode: 1346b...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan var tankegangen din når du bare fortsatte og spille deg selv i gjeld?

Har selv gamblet en del og har tendensene til avhengighet men har alltid vært såpass tilstede at jeg har skjønt når jeg skal slutte.

Lurer på åssen prosesser som går i hode når man spiller seg i gjeld.

Anonymkode: ad030...e55

Jeg har aldri vært i en sånn situasjon, men har en bekjent som var det. Han sier at hver gang han spilte, tenkte han at han kom til å vinne nok til å betale gjelden sin. Også blir det bare en ond sirkel til slutt.

Anonymkode: 514fc...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har vært en tur innom samme uføret, ble vel spilt bort ca samme sum over 2 år, forskjellen var at jeg ble blakk men ikke lån.

Jeg endte opp med en lengre samtale med fastlegen min på dette og fikk henvisning til Blå Kors og en terapaut som jeg hadde samtaler med over en 3-4 måneders periode. Det hjalp meg godt.

Kanskje noe for TS også, for å forstå hvor det kommer fra og ha verktøy til å bearbeide det skulle det dukke opp igjen?

https://www.blakors.no/tema/penge-og-dataspillavhengighet/

Anonymkode: 464ab...b3b

Støtter dette! Kjempefint tilbud og en viktig del av å unngå å endre opp i samme mønster igjen. De er kjempeflinke på blå kors 😊

Anonymkode: 743a8...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare litt nysgjerrig her. Du har spilt vekk endel. Men du må da ha vunnet endel og (som du satset bort). Hva var din største gevinst?

Anonymkode: c0fdf...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan var tankegangen din når du bare fortsatte og spille deg selv i gjeld?

Har selv gamblet en del og har tendensene til avhengighet men har alltid vært såpass tilstede at jeg har skjønt når jeg skal slutte.

Lurer på åssen prosesser som går i hode når man spiller seg i gjeld.

Anonymkode: ad030...e55

Spilleavhengighet er egentlig som all annen avhengighet, det er en grunn til at AKAN jobber med både det og rusavhengighet.

Anonymkode: d3355...56f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har aldri vært i en sånn situasjon, men har en bekjent som var det. Han sier at hver gang han spilte, tenkte han at han kom til å vinne nok til å betale gjelden sin. Også blir det bare en ond sirkel til slutt.

Anonymkode: 514fc...39e

Sånn var det for meg. Startet å spille for gøy uten å tenke på pengene. Så merket jeg hvor mye jeg hadde spilt for og følte jeg måtte prøve å vi be det tilbake. Jeg  var sikker på at jeg skulle vi be beløpet tilbake, det måtte jo bare gå bra til slutt. Men i virkeligheten går det ikke bra til slutt om man aldri klarer å slutte å gamble. 

I ettertid ser jeg jo at hva jeg gjorde var galskap, men da jeg var i boblen så så jeg aldri det å stoppe å gamble som en mulighet. Det høres sykt ut, men sånn var det. 

Jeg sliter med selvmordstanker pga hvor dum jeg har vært. At jeg gamblet bort alt. Jeg dør av skam over at jeg ikke skjønte at jeg kunne stoppe og at jeg burde stoppet lenge lenge før tapene ble astronomiske. Jeg angrer som en hund på at jeg ikke så at jeg hadde et gamblingproblem og burde oppsøkt hjelp. Men jeg så aldri at jeg hadde et problem, for jeg var så sikker på at jeg skulle klare å løse problemet ved å fortsette å spille.

Tror det nesten er umulig å forstå situasjonen. Selv etter å ha spilt bort huset så skjønner jeg ikke at det går an å spille bort så mye. At man satset alt man eide.

 

Anonymkode: 1346b...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spillavhengighet er som all annen avhengighet. Hvis du føler du trenger hjelp til det så kan du be om en henvisning til TSB, som er poliklinikkbehandling for avhengighetsproblematikk. 

Anonymkode: b5f1c...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nav.no/okonomi-og-gjeld/artikkel/jeg-har-et-spille-eller-gamblingproblem
 

Har du sjekket denne siden? Jeg tror faktisk at du kanskje slipper å betale hvis du brukte kredittkortet direkte på spillsiden. Er ikke jurist, men vet det fins lover om utlån til gambling.

Anonymkode: 6b191...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

a mistake is only a mistake, if you never learn from it. 

but if you learn from it, its called a important lesson. 

Anonymkode: f7c51...d0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.2.2022 den 17.49):

Sånn var det for meg. Startet å spille for gøy uten å tenke på pengene. Så merket jeg hvor mye jeg hadde spilt for og følte jeg måtte prøve å vi be det tilbake. Jeg  var sikker på at jeg skulle vi be beløpet tilbake, det måtte jo bare gå bra til slutt. Men i virkeligheten går det ikke bra til slutt om man aldri klarer å slutte å gamble. 

I ettertid ser jeg jo at hva jeg gjorde var galskap, men da jeg var i boblen så så jeg aldri det å stoppe å gamble som en mulighet. Det høres sykt ut, men sånn var det. 

Jeg sliter med selvmordstanker pga hvor dum jeg har vært. At jeg gamblet bort alt. Jeg dør av skam over at jeg ikke skjønte at jeg kunne stoppe og at jeg burde stoppet lenge lenge før tapene ble astronomiske. Jeg angrer som en hund på at jeg ikke så at jeg hadde et gamblingproblem og burde oppsøkt hjelp. Men jeg så aldri at jeg hadde et problem, for jeg var så sikker på at jeg skulle klare å løse problemet ved å fortsette å spille.

Tror det nesten er umulig å forstå situasjonen. Selv etter å ha spilt bort huset så skjønner jeg ikke at det går an å spille bort så mye. At man satset alt man eide.

 

Anonymkode: 1346b...3e1

Jeg synes du er veldig hard mot deg selv! Jeg synes du bør prøve å fokusere på hva du faktisk har fått til her, og ikke alt som har gått galt. Nå vet du hvilke tegn du skal se etter, og kan styre unna slikt i fremtiden. Spar så mye du klarer nå, og gled deg til å bli gjeldsfri. Sett små mål for deg selv, og kanskje sett av en hundrings i måneden til sparing? 

Anonymkode: b1fbc...869

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du må gjøre nå er å prate med fastlegen din og få henvisning til hjelp. Blå Kors er helt fantastiske, men det spørs jo hvor i landet du bor…

Anonymkode: bb40d...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kundulina skrev (På 7.2.2022 den 17.49):

Jeg har spilt bort 54 000 kroner på samboers kredittkort til aksjer. Hun bruker ikke kredittkort og jeg kaster brevene så hun vet ikke om kredittkortet. Jeg skal betale tilbake og har tjent 236 000 - 54 000 = 182 00. Jeg skal holde på aksjene litt til.

Hun ser det vel på selvangivelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...