AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #161 Del Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Så fint innlegg! Hvor gammel er du ? Jeg er 32 år men kjente meg igjen i hele innlegget ditt. Skulle tro det var meg selv som hadde skrevet det😜 Anonymkode: e913c...f56 27 🤪 Anonymkode: eb766...2fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smugleseren Skrevet 29. april 2022 #162 Del Skrevet 29. april 2022 (endret) Feil Endret 29. april 2022 av Smugleseren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #163 Del Skrevet 29. april 2022 Heisann. kvinne, 40 her. Vet ikke om jeg har skrevet her før men. Jeg fikk adhd diagnose som 38 åring. Det ble oppdaget da sønnen min fikk utredning, og jeg slet på jobb frem til de sparka meg midt i korona. Så fikk jeg diagnosen, og medisin, og har gjort det kjempebra i ny jobb. Snart et år etter, og jeg begynner i ny jobb i juni... Gruer meg veldig og er redd for at jeg skal rote den til igjen, og få sparken.. slutter i en jobb som jeg elsker fordi pendlingen gjør livet mitt til et mareritt, og trenger en jobb der jeg kan ha mer hjemmekontor og rekke over mer og ha en finere hverdag med barnet mitt. Anonymkode: e41aa...083 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #164 Del Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Å gå på som en duracel kanin til man stuper er jo absolutt en funksjon nedsettelse. Da fungerer du jo ikke når du stuper. Anonymkode: 0b5af...edb Da bør jeg uansett sove, og så er det på'an igjen neste dag. Da har jeg ladet opp igjen. Er jeg ikke stupeferdig på kvelden sliter jeg mer, for da tar det så lang tid å sovne. Da blir det til at jeg ligger og planlegger videre prosjekter istedenfor. Jeg opplever ikke det å ha adhd som en funksjonsnedsettelse, men som at jeg har en større motor enn folk flest. Det folk planlegger å gjøre i løpet av et år, og utfører halvparten av, det utfører jeg på en måned. Det hender at jeg blir lei av meg selv og jaget mitt, at jeg så sjeldent klarer å slippe tak i prosjekter lenge av gangen, og ofte har flere på gang samtidig, men jeg fungerer så absolutt på alle måter. For godt egentlig. 🤪 Anonymkode: 431fc...3b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #165 Del Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Heisann. kvinne, 40 her. Vet ikke om jeg har skrevet her før men. Jeg fikk adhd diagnose som 38 åring. Det ble oppdaget da sønnen min fikk utredning, og jeg slet på jobb frem til de sparka meg midt i korona. Så fikk jeg diagnosen, og medisin, og har gjort det kjempebra i ny jobb. Snart et år etter, og jeg begynner i ny jobb i juni... Gruer meg veldig og er redd for at jeg skal rote den til igjen, og få sparken.. slutter i en jobb som jeg elsker fordi pendlingen gjør livet mitt til et mareritt, og trenger en jobb der jeg kan ha mer hjemmekontor og rekke over mer og ha en finere hverdag med barnet mitt. Anonymkode: e41aa...083 Kan jeg få spørre hvorfor du fikk sparken? Jeg har et yrke som egentlig er for hardt kjør for meg, med høyt tempo og mange oppgaver som skal løses samtidig, da mest mulig effektivt. Dår.og med ressurser på jobb (helsebransjen). Itillegg fikser jeg ikke tidlige morgener. Med små barn som skal i barnehagen først, ble det umulig for meg…selv om dette er noe alle andre tydeligvis klarer helt fint😔 Jeg fikk etterhvert mange varsler på jobb pga jeg stadig kom for sent, og gjorde slurvefeil på jobb. Kom også på feil vakter eller glemte vakter jeg skulle på😣 Nå jobber jeg kun nattevakter. Føler har jeg funnet meg en jobb som er tilpasset meg. Kommer ikke for sent, lettere å beregne tiden og mindre kjør og passe med oppgaver. Får også mye tid til å samle meg mellom oppdragene. Jeg har derimot fått mer søvnforstyrrelser av å jobbe natt. Så ser jo jeg må velge mellom to onder her😞 Og for lite søvn går jo også utover du fungering i hverdagen og min rolle som god mor og samboer😔 Så syns dette er vanskelig. Men hadde jeg begynt å jobbe dag/kveld turnus igjen, så hadde jeg nok mistet jobben eller blitt sykemeldt😣 Anonymkode: 0b5af...edb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #166 Del Skrevet 29. april 2022 Kan jeg få spørre om det er noen av dere damer med adhd / add som har brukt eller bruker vival / stezolid eller sobril ! ? Hvordan blir dere på de isåfall? Mye forskning eller prat (?) om amfetamin og hva som inneholder Ritalin osv , men hva med b preparater ? Vil en med adhd ha positiv effekt av det eller reagerer vi med adhd likt som gjennomsnittet mennesker , av beroligende ..?!? 🤔🤗 Anonymkode: e913c...f56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #167 Del Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da bør jeg uansett sove, og så er det på'an igjen neste dag. Da har jeg ladet opp igjen. Er jeg ikke stupeferdig på kvelden sliter jeg mer, for da tar det så lang tid å sovne. Da blir det til at jeg ligger og planlegger videre prosjekter istedenfor. Jeg opplever ikke det å ha adhd som en funksjonsnedsettelse, men som at jeg har en større motor enn folk flest. Det folk planlegger å gjøre i løpet av et år, og utfører halvparten av, det utfører jeg på en måned. Det hender at jeg blir lei av meg selv og jaget mitt, at jeg så sjeldent klarer å slippe tak i prosjekter lenge av gangen, og ofte har flere på gang samtidig, men jeg fungerer så absolutt på alle måter. For godt egentlig. 🤪 Anonymkode: 431fc...3b4 Da misforstod jeg litt. Trodde du mente ‘stuper’ som i utbrent o.l Men å klare å holde høyt gir og få gjort mye hele dagen ‘før man stuper i seng’ høres ut som en drøm! Da har du den hyperaktive eller kombinerte typen av adhd vil jeg tro? Jeg har den uoppmerksomme typen, og misunner nesten de som har den hyperaktive, for den kan brukes til så mye mer fornuftig enn for oss som bare har indre høygir😅 Jeg har jo episoder hvor jeg føler jeg har veldig mye energi og får gjort mye på kort tid, men det er heller unntaket, og slik har vel de fleste det av og til? Og så har jeg mye såkalt ‘hyperfokus’ Blir interessert eller opphengt i en ting eller aktivitet. Og da kan jeg holde på i timesvis med den tingen/saken/interessen. Nå har jeg nok litt hyperfokus rundt å skaffe meg kunnskaper rundt adhd diagnosen;) Anonymkode: 0b5af...edb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #168 Del Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan jeg få spørre om det er noen av dere damer med adhd / add som har brukt eller bruker vival / stezolid eller sobril ! ? Hvordan blir dere på de isåfall? Mye forskning eller prat (?) om amfetamin og hva som inneholder Ritalin osv , men hva med b preparater ? Vil en med adhd ha positiv effekt av det eller reagerer vi med adhd likt som gjennomsnittet mennesker , av beroligende ..?!? 🤔🤗 Anonymkode: e913c...f56 Vi har diskutert dette litt i tråden. Jeg skrev at jeg ikke tåler morfinpreparater, og reagerer motsatt på det. Får hjertebank, svetter og blir veldig opprørt/stresset. Jeg har derfor rødt kryss i min journal angående morfinpreparater, og har spurt min lege om det har sammenheng med adhd. Virket logisk for min del at det hadde det, siden vi blir rolige av ritalin/amfetamin, som gjør andre hektiske. Min lege avviste sammenheng, men viste seg at flere i denne tråden faktisk reagerer motsatt på sentralstimulerende som normalt skal gi ro, så mulig vi har oppdaget noe som har gått forbi helsevesenet. 😄 Jeg blir faktisk helt gal av morfinpreparater. Såpass at det har vært noen uheldige opplevelser innen jeg fikk det røde krysset. Ja en gang etter også, da en lege overså krysset, og ga meg hostesaft i kategorien. Jeg burde sikkert sjekket selv, men hadde vent meg til at leger sjekker det, siden advarsel skal komme opp så tydelig at det ikke skal være mulig å overse for noe helsepersonell. Akkurat som hos dem som har dødelige allergier. Anonymkode: 431fc...3b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #169 Del Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan jeg få spørre om det er noen av dere damer med adhd / add som har brukt eller bruker vival / stezolid eller sobril ! ? Hvordan blir dere på de isåfall? Mye forskning eller prat (?) om amfetamin og hva som inneholder Ritalin osv , men hva med b preparater ? Vil en med adhd ha positiv effekt av det eller reagerer vi med adhd likt som gjennomsnittet mennesker , av beroligende ..?!? 🤔🤗 Anonymkode: e913c...f56 Jeg har ofte mye uro, støy og tankekjør hele dagen og det blir ofte verre til natten og aller verst 1-2 uker før mensen. Set startet egentlig med at jeg gikk til legen pga denne uroen og fikk dermed henvisning til utredning. Så fikk jeg litt Sobril jeg kunne ta når uroen var som verst. De virker stort sett veldig godt på min uro. Men jeg får bare minstepakke og må ta dem svært varsomt. De er jo så vanedannende😞 Og vet mange leger omtrent aldri vil foreskrive B-preparater lengre pga dette. Jeg har satt meg mål å bare bruke ca 2 stk per uke, for da kan jeg ikke bli avhengig. Helst mindre, for da kan jeg ikke bli avhengig🙈 Anonymkode: 0b5af...edb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #170 Del Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vi har diskutert dette litt i tråden. Jeg skrev at jeg ikke tåler morfinpreparater, og reagerer motsatt på det. Får hjertebank, svetter og blir veldig opprørt/stresset. Jeg har derfor rødt kryss i min journal angående morfinpreparater, og har spurt min lege om det har sammenheng med adhd. Virket logisk for min del at det hadde det, siden vi blir rolige av ritalin/amfetamin, som gjør andre hektiske. Min lege avviste sammenheng, men viste seg at flere i denne tråden faktisk reagerer motsatt på sentralstimulerende som normalt skal gi ro, så mulig vi har oppdaget noe som har gått forbi helsevesenet. 😄 Jeg blir faktisk helt gal av morfinpreparater. Såpass at det har vært noen uheldige opplevelser innen jeg fikk det røde krysset. Ja en gang etter også, da en lege overså krysset, og ga meg hostesaft i kategorien. Jeg burde sikkert sjekket selv, men hadde vent meg til at leger sjekker det, siden advarsel skal komme opp så tydelig at det ikke skal være mulig å overse for noe helsepersonell. Akkurat som hos dem som har dødelige allergier. Anonymkode: 431fc...3b4 Ikke sikkert dette handler om Adhd. Det er ganske vanlig å reagere på morfin (liknende) preparater. Jeg tåler det ikke, men det kjenner jeg ganske mange andre uten diagnose som heller ikke gjør. Jeg får vanndyp i hodet, blir svært kvalm og svimmel, samme ble moren min og søsteren min og de har ikke adhd. Anonymkode: 0b5af...edb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #171 Del Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vi har diskutert dette litt i tråden. Jeg skrev at jeg ikke tåler morfinpreparater, og reagerer motsatt på det. Får hjertebank, svetter og blir veldig opprørt/stresset. Jeg har derfor rødt kryss i min journal angående morfinpreparater, og har spurt min lege om det har sammenheng med adhd. Virket logisk for min del at det hadde det, siden vi blir rolige av ritalin/amfetamin, som gjør andre hektiske. Min lege avviste sammenheng, men viste seg at flere i denne tråden faktisk reagerer motsatt på sentralstimulerende som normalt skal gi ro, så mulig vi har oppdaget noe som har gått forbi helsevesenet. 😄 Jeg blir faktisk helt gal av morfinpreparater. Såpass at det har vært noen uheldige opplevelser innen jeg fikk det røde krysset. Ja en gang etter også, da en lege overså krysset, og ga meg hostesaft i kategorien. Jeg burde sikkert sjekket selv, men hadde vent meg til at leger sjekker det, siden advarsel skal komme opp så tydelig at det ikke skal være mulig å overse for noe helsepersonell. Akkurat som hos dem som har dødelige allergier. Anonymkode: 431fc...3b4 Interessant. Jeg føler meg bra på morfin hvis jeg holder meg helt i ro. Bare den minste fysiske bevegelse gjør at jeg brekker meg. Når jeg har brukt stesolid så har jeg følt en VELDIG til ro. Får gjort mye mer og klarer å holde på interessen for en ting (samme tingen) over lenger tid. Sover bra. Liker da å være sosial med andre og slipper å late som jeg interesserer meg for hva de snakker om. Jeg er blitt helt deppa over å ikke bare kunne få 50 stk i måneden åsså kunne ha litt ro i kropp og sjel 😞 Kan godt hende ja, at vi har kommet over noe som helse vesenet ikke har kommet over 😜🤔☺️ synd de overså varsel trekanten forresten… kan bli et katastrofalt resultat av sånnt : / Anonymkode: e913c...f56 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #172 Del Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da misforstod jeg litt. Trodde du mente ‘stuper’ som i utbrent o.l Men å klare å holde høyt gir og få gjort mye hele dagen ‘før man stuper i seng’ høres ut som en drøm! Da har du den hyperaktive eller kombinerte typen av adhd vil jeg tro? Jeg har den uoppmerksomme typen, og misunner nesten de som har den hyperaktive, for den kan brukes til så mye mer fornuftig enn for oss som bare har indre høygir😅 Jeg har jo episoder hvor jeg føler jeg har veldig mye energi og får gjort mye på kort tid, men det er heller unntaket, og slik har vel de fleste det av og til? Og så har jeg mye såkalt ‘hyperfokus’ Blir interessert eller opphengt i en ting eller aktivitet. Og da kan jeg holde på i timesvis med den tingen/saken/interessen. Nå har jeg nok litt hyperfokus rundt å skaffe meg kunnskaper rundt adhd diagnosen;) Anonymkode: 0b5af...edb Jeg har visst egentlig kombinert type, og det indre kaoset er like ille som det ytre. Om jeg ikke får tatt det ut på å gjøre ting går jeg helt i spinn innvendig. Som da jeg ble så syk at jeg ikke kunne drive på med noe. Eller som da jeg overbelastet høyre arm så mye at jeg ikke kunne bruke den, derfor jobbet med venstre hånd, som ikke var så vant til slik belastning og derfor ganske fort ble like ubrukelig, og derfor hadde to ubrukelige armer. Da satt jeg på trappa og sturte. Gikk helt i spinn innvendig, og ble også svært deprimert. Jeg har noen helseutfordringer nå også, men selv legen min gikk temmelig fort dra at jeg ikke burde drive på med prosjekter, men slappe mest mulig av. Da blir jeg deppa, og får så indre kaos at det er verre enn de fysiske utfordringer. Så nå må jeg heller prøve å ta hensyn til mine fysiske plager, og gjøre ting noe roligere, men å stoppe opp er det verste jeg kan gjøre mot meg selv. Det andre kaller å slappe av er å gjøre meg til min egen verste fiende. Det var en mye bedre løsning å lære meg å ta små pauser jevnlig. Det kan jeg klare. Jeg har drillet meg selv på å styre mitt hyperfokus mot konstruktive ting. Jeg bruker min adhd mot min adhd. På den måten er det nesten ikke grenser for hva jeg kan lære, eller gjøre. Det fungerer for meg bortsett fra angående de tingene jeg absolutt hater. Lære språk og om hvordan motorer og tekniske ting fungerer, det hater jeg så intenst at jeg ikke klarer å lure meg selv til å få hyperfokus på det. Utover det kan jeg lure meg selv til å få hyperfokus på det jeg ønsker. MEN som jeg tidligere har skrevet, det er ingenting mellom enten eller eller. Har jeg fått meg selv til å få hyperfokus på noe må det også gjøres. Jeg kan ikke bare bryte det av. Så jeg kan for eksempel få hyperfokus på å å bygge noe jeg ønsker meg, men da står jeg på til det er gjort. Søker på hvordan på nettet til jeg har oversikt og plan, og så utføre, og klarer ikke å legge det bort til ferdig, med mindre jeg er klar over at jeg har en tidsfrist på å legge det bort i god tid I forkant. For eksempel at om tre dager skal vi i besøk. Jeg takler dårlig å plutselig få beskjed om at jeg må legge det bort litt. Anonymkode: 431fc...3b4 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #173 Del Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke sikkert dette handler om Adhd. Det er ganske vanlig å reagere på morfin (liknende) preparater. Jeg tåler det ikke, men det kjenner jeg ganske mange andre uten diagnose som heller ikke gjør. Jeg får vanndyp i hodet, blir svært kvalm og svimmel, samme ble moren min og søsteren min og de har ikke adhd. Anonymkode: 0b5af...edb *vanndyp= vondt i😅 Jeg har også en kompis som fikk ADD diagnose for 20 år siden. Han er avhengig av morfinpreparater pga kroniske smerter. Dermed virker Ritalin o.l. Dårlig på ham på ham fordi de ikke funker sammen med morfin. Jeg har ikke prøvd adhd medisin, men er litt skeptisk fordi jeg har prøvd amfetamin på fest for 15 år siden og fikk ekstremt angst av det. Mulig jeg fikk for stor dose, men det skremte meg veldig. Anonymkode: 0b5af...edb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #174 Del Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke sikkert dette handler om Adhd. Det er ganske vanlig å reagere på morfin (liknende) preparater. Jeg tåler det ikke, men det kjenner jeg ganske mange andre uten diagnose som heller ikke gjør. Jeg får vanndyp i hodet, blir svært kvalm og svimmel, samme ble moren min og søsteren min og de har ikke adhd. Anonymkode: 0b5af...edb Enig med den 👍 Anonymkode: e913c...f56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #175 Del Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har ofte mye uro, støy og tankekjør hele dagen og det blir ofte verre til natten og aller verst 1-2 uker før mensen. Set startet egentlig med at jeg gikk til legen pga denne uroen og fikk dermed henvisning til utredning. Så fikk jeg litt Sobril jeg kunne ta når uroen var som verst. De virker stort sett veldig godt på min uro. Men jeg får bare minstepakke og må ta dem svært varsomt. De er jo så vanedannende😞 Og vet mange leger omtrent aldri vil foreskrive B-preparater lengre pga dette. Jeg har satt meg mål å bare bruke ca 2 stk per uke, for da kan jeg ikke bli avhengig. Helst mindre, for da kan jeg ikke bli avhengig🙈 Anonymkode: 0b5af...edb Regner med du fikk sobril men fikk diagnosen en stund etterpå ? Eller har du ikke diagnosen? Mange her inne som bare rett og slett ‘’vet ‘’ de har det uansett ..!! Så jaa…:-) 2 stk i uka var lite. Jeg hadde hverrfall tatt en om dagen , he he. sant som de sier at de er veldig vanedannende. Anonymkode: e913c...f56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #176 Del Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Interessant. Jeg føler meg bra på morfin hvis jeg holder meg helt i ro. Bare den minste fysiske bevegelse gjør at jeg brekker meg. Når jeg har brukt stesolid så har jeg følt en VELDIG til ro. Får gjort mye mer og klarer å holde på interessen for en ting (samme tingen) over lenger tid. Sover bra. Liker da å være sosial med andre og slipper å late som jeg interesserer meg for hva de snakker om. Jeg er blitt helt deppa over å ikke bare kunne få 50 stk i måneden åsså kunne ha litt ro i kropp og sjel 😞 Kan godt hende ja, at vi har kommet over noe som helse vesenet ikke har kommet over 😜🤔☺️ synd de overså varsel trekanten forresten… kan bli et katastrofalt resultat av sånnt : / Anonymkode: e913c...f56 Det er nok igjen pga den høye faren for å bli avhengig. Og blir man først det, så kan nedturene og abstinensene være ganske nådeløse. Man må stadig øke dosene fordi det utvikles toleranse og til slutt er eneste løsning å seponere en stund for å få tilbake virkningen slik den var. Der er ganske grusomt imens det pågår sier de med erfaring. Og noen tåler det dårligere enn andre. Noen blir ‘helt på tur’. Men disse tingene er individuelle som med alt annet. Kjenner til dem som tar Sobril hver dag i årevis også og har det bra med dem uten at de mister virkning. Kanskje sitter dette litt mentalt også. Litt placebo følelse. Anonymkode: 0b5af...edb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #177 Del Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Regner med du fikk sobril men fikk diagnosen en stund etterpå ? Eller har du ikke diagnosen? Mange her inne som bare rett og slett ‘’vet ‘’ de har det uansett ..!! Så jaa…:-) 2 stk i uka var lite. Jeg hadde hverrfall tatt en om dagen , he he. sant som de sier at de er veldig vanedannende. Anonymkode: e913c...f56 Legen min tror jeg har det og sendte henvisning. Skal snart i utredning hos psykiater:) Kunne jeg velge mellom Sobril og Ritalin for å få ro, hadde jeg garantert valgt Sobril. Utenom at den er vanedannende gir vel Sobril strengt talt mindre bivirkninger også😌 Anonymkode: 0b5af...edb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karma91 Skrevet 30. april 2022 #178 Del Skrevet 30. april 2022 On 2/8/2022 at 12:49 AM, AnonymBruker said: Jeg er spent på hva resultatet blir, men er engstelig for å begynne på medisiner. Jeg har forsøkt amfetamin på fest i yngre dager og det var grusom følelse. Fikk bare masse angst. Så om dette minner om Ritalin som noen sier, så vet jeg ikke om jeg tørr😌 Anonymkode: 0b5af...edb Ikke tenk på det som amfetamin. Amfetamin du får på fest er ikke det samme. Det har ofte mye annet drit blandet inn som gir denne "grusome" følelsen du beskriver. ADHD medisin er reint å du får hjelp til å finne en dosering som passer deg skal ikke være ubehagelig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #179 Del Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Legen min tror jeg har det og sendte henvisning. Skal snart i utredning hos psykiater:) Kunne jeg velge mellom Sobril og Ritalin for å få ro, hadde jeg garantert valgt Sobril. Utenom at den er vanedannende gir vel Sobril strengt talt mindre bivirkninger også😌 Anonymkode: 0b5af...edb Har aldri forsøkt sobril, men jeg har ingen bivirkninger av Ritalin. Eneste virkning på meg er at jeg blir et mer behagelig menneske for andre. Og for meg. Ikke så hyper. Anonymkode: 431fc...3b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #180 Del Skrevet 30. april 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Kan jeg få spørre hvorfor du fikk sparken? Jeg har et yrke som egentlig er for hardt kjør for meg, med høyt tempo og mange oppgaver som skal løses samtidig, da mest mulig effektivt. Dår.og med ressurser på jobb (helsebransjen). Itillegg fikser jeg ikke tidlige morgener. Med små barn som skal i barnehagen først, ble det umulig for meg…selv om dette er noe alle andre tydeligvis klarer helt fint😔 Jeg fikk etterhvert mange varsler på jobb pga jeg stadig kom for sent, og gjorde slurvefeil på jobb. Kom også på feil vakter eller glemte vakter jeg skulle på😣 Nå jobber jeg kun nattevakter. Føler har jeg funnet meg en jobb som er tilpasset meg. Kommer ikke for sent, lettere å beregne tiden og mindre kjør og passe med oppgaver. Får også mye tid til å samle meg mellom oppdragene. Jeg har derimot fått mer søvnforstyrrelser av å jobbe natt. Så ser jo jeg må velge mellom to onder her😞 Og for lite søvn går jo også utover du fungering i hverdagen og min rolle som god mor og samboer😔 Så syns dette er vanskelig. Men hadde jeg begynt å jobbe dag/kveld turnus igjen, så hadde jeg nok mistet jobben eller blitt sykemeldt😣 Anonymkode: 0b5af...edb Jeg fikk sparken fordi; Jeg slet med å konsentrere meg, huske ting, organisere oppgaver med mye innhold og deler.. jeg ble veldig stresset, fikk mye ansvar ( var nyutdannet og satt å la inn oppgaver til meg og andre ) Min leder var ikke villig til å bli mentor for meg, og begynte å bli en skikkelig fæl bitch fordi hun trodde jeg var lat, ikke ville jobbe der, osv. Hun likte meg ikke og sparka meg ut av teamet, satte meg hos noen andre og blåste i meg. Jeg ville gjerne lære av henne, men det var bare noen få som var "bra nok" for det. Hun likte nok heller ikke at jeg reagerte når hun var urimelig. Jeg visste ikke at jeg hadde adhd der og da og trodde jeg bare var sliten og stresset pga utredning av min sønn og massevis av møter med bup. Men jeg fikk diagnosen etterhvert, og medisin. Har veldig god nytte av aduvans, men synes jo at medisinen stadig får mindre virkning.. Men den ekle erfaringen fra den jobben der, gjorde at jeg gruer meg skikkelig til ny jobb. med medisin gjør jeg jo det bra, men det er skummelt allikevel. Skummelt å kanskje få en ny fæl sjef, eller en urimelig / sjalu / destruktiv kollega som begynner å klage masse på meg fordi jeg er glemsom osv. Men i den nye jobben er de klar over at jeg har add og de ville ansette meg allikevel, så jeg gleder jo meg også, men det er allikevel skummelt, spesielt med tanke på hvordan det gikk i gamlejobben. ( jobben jeg har nå greier jeg finfint...alle er fornøyde utenom et par som er sjalu på at jeg får mye skryt. ) Anonymkode: e41aa...083 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå