Gå til innhold

Barn og klær

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har en evig diskusjon gående med mannen og mamma. Vi har en snart seksåring som er veldig sensitiv på klær! Han hater egentlig alt av klær, men så lenge han får velge selv, så godtar han klær når han må. Men aller best, liker han å være naken.

han liker ikke truser eller sokker. Det er han nærmest allergisk mot. Han takler ikke to lag, type strømpebukse og trøye under bukse og genser, og han vil kun bruke leggings, da han synes alt med knyting i livet blir stort og klumpete. I tillegg er han en som liker fargene rosa og lilla og alt som er søtt.

jeg har ikke noe problem med at han går naken hjemme. Men mannen flyr rundt og skal kle på han HELE tida! Det er stadig hyl og skrik pga det. Både mamma og mannen mener han må ha på mer klær enn han har. Begge gnåler om at han nå må begynne å bruke truse siden han er så stor, og mamma mener at når skolestart kommer, så må han godta jeans framfor leggings. Begge er enige i at jeg ikke skal kjøpe rosa, lilla eller søtt til han framover.

jeg synes det her er vanskelig. Jeg ser argumentene deres, men og hvor mye han lider under å ha på truse eller to lag. Jeg har hatt dialog med barnehagen hele veien om han og påkledning, og det har aldri vært noe problem. Derfor tror jeg ikke det blir det på skolen heller, hvis jeg bare har dialogen gående med dem og. Noen som har noen tanker rundt dette?

Anonymkode: 0a50f...a17

Akkurat det med sokker tror er ganske normalt, min og hater sokker,men ikke andre klær da :) har du prøvd og la han velge sokker og boxer selv?

Anonymkode: 320a5...ee2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...