Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer; hvor mange bruker egentlig lommetørklær lengre?

Jeg ser det stort sett kun hos gamle mennesker (og det er da aldri et nytt og ubrukt et som trekkes opp av lommen, det er alltid et istykkersnørrete og velbrukt et) - men i dag så jeg de hos en helt vanlig voksen mann. Altså i 30-40-årene...

Hva bruker dere? Papir eller lommetørkle?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Papir. Synes tanken på et tøystykke med snørr som skal tilbake i lomma høres ekkelt ut.

Gjest Spacegirl
Skrevet
Papir. Synes tanken på et tøystykke med snørr som skal tilbake i lomma høres ekkelt ut.

Helt enig

Skrevet

Papir. Helst de der med balsam på når jeg er forkjølet, blir så fort sår rundt nesa.

Tror det er veldig mange eldre (65+) som bruker lommetørklær i tøy. Men jeg har også sett en mann rundt 30 som har brukt sånn.

Skrevet (endret)

Æsj, holder meg til papir. Pappa bruker tørkle og jeg synes det er skikkelig fælt. Har ikke bodd hjemme på 7 år så det plager meg ikke lenger.

Da jeg var i Tyskland i 1997 var det veldig mange ungdommer der som brukte lommetørkle.

Endret av Pimbila
Skrevet

Papir! Går ikke med snørrpapir i lomma i barnehagen engang, så et tøystykke fullt av snørr i veska kommer ikke på tale.

Gjest Violetta
Skrevet

Bruker papirlommetørklær, og vanligvis bare en gang. Ekkelt å oppbevare slikt.

Skrevet

Jeg gleder meg til vi blir gamle jeg... :ler: Så slipper jeg å grue meg til å hilse på gamle mennesker som akkurat har gnidd hånden sin nedi et lommetørkle med tre uker gammel snørr på mens de harker og snyter seg...

Gjest Violetta
Skrevet
Jeg gleder meg til vi blir gamle jeg... :ler: Så slipper jeg å grue meg til å hilse på gamle mennesker som akkurat har gnidd hånden sin nedi et lommetørkle med tre uker gammel snørr på mens de harker og snyter seg...

Og like etter de har hostet... :ler:

Skrevet (endret)

kleenex med balsam, kastes etter en gangs bruk.

brukte snørrfiller har ingenting i min veske eller lomme å gjøre :icon_mad:

Endret av smulemor
Gjest porselen
Skrevet
Bare lurer; hvor mange bruker egentlig lommetørklær lengre?

Jeg ser det stort sett kun hos gamle mennesker (og det er da aldri et nytt og ubrukt et som trekkes opp av lommen, det er alltid et istykkersnørrete og velbrukt et) - men i dag så jeg de hos en helt vanlig voksen mann. Altså i 30-40-årene...

Hva bruker dere? Papir eller lommetørkle?

Å, så du mannen min? Han er en av de som fortsatt bruker lommetørklær. Og jeg prøver å omvende han til å bruke papir som han kan kaste etter å ha snytt seg, men nei da, han foretrekker fortsatt å ha en bakteriebombe i lommen. Æsj, jeg synes det er ekkelt og foretrekker selv papir når jeg er forkjølet.

Skrevet

Jeg bruker lommetrøkler i begravelser - ellers blir det helst papir.

Skrevet

Tydeligvis fortsatt vanlig i andre land. Bodde en stund i Belgia og der så jeg nesten bare lommetørklær (inkl hos min samboer, urk). Og de ble brukt så til de grader, ikke opplevd slik rørende omsorg for snyteskaftet noe annet sted. Det ble snytt og gravd i nesebor (med lommetørkleet vel og merke) hvor enn jeg snudde meg, tydeligvis sto god nesehygiene høyt i kurs.

Takke meg til kleenex med balsam, såre influensasnuters beste venn...

Skrevet

Papir ja.

Men ser fremdeles mange her på jobben min som går med de gode gamle lommetørklene.

Er litt ekkelt det altså...

Skrevet

Papir.

Jeg hadde tøylommetørkler i barndommen, og syntes egentlig det var helt greit (selvsagt, de ble vasket OFTE) men nå kunne jeg ikke tenkt meg dette, jeg har aldri vurdert å kjøpe det engang, det er papir som gjelder.

Skrevet

*grøss*

Svigemor bruker papirtørklærene flere ganger.....

Jeg er litt spesiel på den fronten og sliter med folk som pusser nesa i nærheten av meg. Jeg får brekninger og tårer i øynene av det. Selv nå, her på kontoret, kjenner jeg det i magen bare av å tenke på det.

Så jeg sliter med svigermor som putter filla i lomma og bruker den MANGE ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...