Gå til innhold

Hva skjer på ladestasjonene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har måttet hurtiglade relativt ofte i det siste. Funker ikke, må ringe support, så er det resetting sv lade punktet, fremdeles i ustand. Det har skjedd 4 ganger på en måned. Så er det kø, folk som stikker fra bilene sine og går på butikken, og er fremdeles på butikken når ladingen er ferdig 🤯 

Så har man folk som lader langt utover halv, fordi om det bare er to ladepunkt og folk som venter. Da får man heller sørge for at man har nok til å komme seg til neste stasjon, hvor det er flere punkter. 

Det går det jo forresten heller ikke an å stole på, for i dag kom jeg på en større Fortum stasjon med en hel rekke ladepunkter. 2/3 funket ikke. 

Folk er dritsure på ladestasjonene, og det kan man jo forsåvidt forstå, det er jo bare dritt. Vet det ikke bare er meg, en jeg kjenner kom seg ikke hjem.

Anonymkode: 2e40b...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Folk er dritsure på ladestasjonene, og det kan man jo forsåvidt forstå, det er jo bare dritt. Vet det ikke bare er meg, en jeg kjenner kom seg ikke hjem.

Står han fortsatt der?

Anonymkode: 051e9...8f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Slik er elbil livet🤣

Anonymkode: f7df9...10b

*for de som ikke kjører tesla 

Men nå åpnes deler av tesla-nettverket, så forhåpentligvis vil de andre leverandørene reagere litt og skjerpe seg. 

Anonymkode: 207a9...622

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har måttet hurtiglade relativt ofte i det siste. Funker ikke, må ringe support, så er det resetting sv lade punktet, fremdeles i ustand. Det har skjedd 4 ganger på en måned. Så er det kø, folk som stikker fra bilene sine og går på butikken, og er fremdeles på butikken når ladingen er ferdig 🤯 

Så har man folk som lader langt utover halv, fordi om det bare er to ladepunkt og folk som venter. Da får man heller sørge for at man har nok til å komme seg til neste stasjon, hvor det er flere punkter. 

Det går det jo forresten heller ikke an å stole på, for i dag kom jeg på en større Fortum stasjon med en hel rekke ladepunkter. 2/3 funket ikke. 

Hvis du ser på dette fra en elbil-entusiast sitt ståsted, er alle disse tingene du ramser opp utelukkende positivt. Man får mye mer "egentid" og mulighet til å reflektere over de viktige ting i livet. All ladetid er; jo lengre, jo bedre.... 🙈 

Anonymkode: 794ff...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt el-bil i over 4 år og har aldri opplevd det du skriver om her. Tror jeg kun har opplevd en gang å komme til en lader som ikke virket, men da var det flere andre ladere i nærheten, så det var ikke noe problem. Har heller ikke opplevd ladekø i stor grad, selv om det hender at man må stå 5-6 minutter. Syns stort sett folk er flinke til å ikke ta opp laderen lengre enn høyst nødvendig dersom det er kø. 
Nå kan det jo hende jeg er litt bortskjemt med tilgangen til ladere der jeg ferdes. Det er stort sett mellom Oslo og Hallingdal jeg har behov for å hurtiglade og der er det jo veldig god dekning når det gjelder ladere. 
Den plassen jeg opplevde ladekø var i Tønsberg i sommer, der var det overraskende få ladere tilgjengelig. 

Endret av Angelheart2
Rettet skriveleifer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har nok vært veldig uheldig.

Selv har jeg hatt elbil i fem år og i perioder hurtiglader jeg mye.

Totalt har jeg vel hatt problem en 5-10 ganger i hele denne perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Letharia

Derfor er jeg redd for å kjøpe Elbil. Hadde jo hatt noia for å gå tom for strøm hver gang jeg kjørte... Nei uff holder meg til Forden min 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Letharia, vi kjenner hundrevis av mennesker med elbil, der er det én familie som har opplevd å gå tom for strøm. Vimsete tullinger som har helt andre problemer ila. av et vanlig år...

Vi har selv brukt hurtiglader færre enn ti ganger. Det er ganske sjeldent vi skal så langt, og i alle fall i pandemien.

Problemer har vi opplevd én gang, på en BKK stasjon, da en lader ikke virket. Fikk en hyggelig beskjed av noen som stod ved siden av, testa selv, flytta oss én plass til høyre.

Anonymkode: 63ec5...645

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd det under siste. Det virker å være oftest hos Re:Charge. Opplevde ikke dette da det var Fortum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Letharia skrev (53 minutter siden):

Derfor er jeg redd for å kjøpe Elbil. Hadde jo hatt noia for å gå tom for strøm hver gang jeg kjørte... Nei uff holder meg til Forden min 😂

Har hatt elbil i fire år og aldri gått strømtom 😄 Det er jo ikke noen forskjell om indikatoren for hvor mye du har igjen ser ut som en bensinmåler eller et batteri? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Word! Skjer stadig at det ikke fungerer dessverre. Dette gjør at jeg kvier meg for å kjøre langt. 
Bruker du app når du lader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mange forskjellige ladere? Må man ha en app for hver og en lader, eller er det en felles app for alle ladenettverk? Er det lik pris på alle? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, cerruti said:

Word! Skjer stadig at det ikke fungerer dessverre. Dette gjør at jeg kvier meg for å kjøre langt. 
Bruker du app når du lader?

Prøvde både med app og ladebrikke på Fortum/Recharge, og app på Eveny/BKK. 

Har vært mye tull med bagge deler i det siste.

Det irriterer meg å skulle måtte flytte meg en til høyre, gå ut prøve å koble til, går ikke, flytte en til høyre, inn og ut av bilen, vått, kaldt, kanskje kommer det noen å kjører inn på den siste du ikke har forsøkt? Det går ekstra tid, vi må jo ikke glemme at selve ladingen tar tid også.

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor er det så mange forskjellige ladere? Må man ha en app for hver og en lader, eller er det en felles app for alle ladenettverk? Er det lik pris på alle? 

Ulike selskaper, ulik app for alle, og ulik pris. Jeg har fire apper, slik at jeg kan lade når jeg trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Letharia skrev (6 timer siden):

Enig, blir svett bare av tanken på det… og så må en ha egne apper og styre masse via app og mobil også? 😳😵💫

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Letharia
Fjugur skrev (1 minutt siden):

Enig, blir svett bare av tanken på det… og så må en ha egne apper og styre masse via app og mobil også? 😳😵💫

Ja.. Virker som de fleste er fornøyd, og det er greit nok at det er mye apper osv, det lærer man seg jo å sette seg inn i I guess... Men personlig så hadde det gått dårlig med Elbil. Jeg har ganske lang kjørevei til jobb, bruker bilen flere ganger daglig og er ofte på hytta i Sverige som ligger 4,5 timer unna, da passer det litt dårlig med Elbil... 😅🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis du ser på dette fra en elbil-entusiast sitt ståsted, er alle disse tingene du ramser opp utelukkende positivt. Man får mye mer "egentid" og mulighet til å reflektere over de viktige ting i livet. All ladetid er; jo lengre, jo bedre.... 🙈 

Ja, uttrykket "å lade batteriene" fikk dobbel betydning for meg etter at jeg ble elbilist. Dessverre er borettslaget nå i ferd med å gjøre lading mulig rett utenfor boligen her. Kommer til å savne disse ladepausene fra kjerringhelvete 🙂

Anonymkode: 1601a...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Derfor lader man når man KAN og ikke når man MÅ, så slipper man å plutselig stå der uten å komme seg hjem. 

Det er jo svært kjent at mange ladestasjoner ofte er i ustand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi fått lader hjemme og bruker bare den, og på langtur bruker vi nesten bare Tesla-ladere. Men i perioden uten ladere ladet jeg her og der overalt og opplevde kun 1 gang at laderen ikke virket. Da ringte jeg telefonnr på laderen og de ordnet noe så plutselig funket det og jeg slapp å betale også. 

Aldri gått tom for strøm heller man venter jo ikke med å lade til man er helt tom? Jeg bor et sted med mye lademuligheter da, så er jo aldri langt til neste lader..

Tesla-laderne har gebyr om du ikke flytter bilen innen få minutter etter at den er ferdig å lade, trodde alle hadde det jeg. Så aldri sett forlatte biler stå i ladere uten å lade...

At man bare lader "litt" hvis det er kø har jeg aldri tenkt på, jeg lader det jeg trenger når det er min tur uavhengig av kø.. Du vet jo aldri hvorfor noen har behov for å lade fullt. Tar uannsett ikke lang tid da jeg sjeldent går under 30% og sjeldent lader over 75%. 

Anonymkode: 7582f...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...