Gå til innhold

Dumpet uten grunn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har noen her positive erfaringer med selv å få noen man dater til å videreutvikle følelser og ombestemme seg i etterkant av et avbrudd. 

I så fall, hvordan gikk dere fram? Ved å (ikke) gi oppmerksomhet eller noe helt annet, og på hvilken måte? Hvor lenge hadde dere datet, og ble det et langvarig forhold ut av det?

Anonymkode: 52f9e...32f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan ikke bestemme over andre,  eller tvinge dem til å føle ting de ikke gjør. Tvangsekteskap er heldigvis ikke noe vi driver med i Norge.

Du må bare akseptere at dere ikke var ment for hverandre og komme deg videre. Et brudd er aldri uten grunn 

Anonymkode: 93da0...bab

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Tror i hvert fall du øker oddsen ved å ha kontakt med vedkommene, om det er et alternativ? Har hørt om folk som begynner som venner og som etterhvert oppdager at det er noe mer imellom dem 

Anonymkode: c2fd7...b09

• Liker 3
Gjest Hottentått
Skrevet

Ja vettu hva. Min mann prøvde å dumpe meg etter et par måneder. Jeg ble virkelig så sønderknust at jeg ikke visste mine arme råd. Han var ikke vant til å snakke om ting og satt inne med tanker han ikke tørte/ville snakke om. Men jeg gikk (heldigvis) helt i error og nekta å dra hjem før vi hadde snakka om det. Viste seg at han rett og slett hadde kalde føtter og var redd for å binde seg. Dette er ekstremt kort fortalt da. Og det er jo ikke sikkert du er dumpet av samme grunn. Men her løste vi det ved å prate om problemet. Hadde jeg vært en som ikke kunne prate om ting hadde det aldri gått. Da hadde jeg bare godtatt det og gått i kjelleren. Men heldigvis klarte jeg å kapre han tilbake 😂 nå er vi gift og har to barn. Og han er blitt flink til å snakke om ting 😎

Skrevet

Jeg datet en mann som var veldig begeistret i starten. Mer enn meg. Jeg falt for ham, han kalte meg kjæreste en liten stund, før der begynte å dabbe av fra hans side. Jeg presset litt på for å få et svar på hvorfor, og han sa at han ikke var klar for forhold likevel. Jeg sa at det var greit, spilte careless, og sa at han bare kunne levere tingene jeg hadde hos han, til eksen min (de jobbet i samme bygg, men kjente hverandre ikke egentlig.) Allerede da ble han litt bestyrtet merket jeg 😆 

Jeg fant meg en ff, og det var en fin ting, for da brydde jeg meg mindre om denne fyren. Jeg hadde jo uansett min snille, kule ff, liksom 😅 Men jeg hadde sporadisk kontakt med han som dumpet meg, som oftest ved at en av oss sendte noe morsomt via some hvis det minnet oss om den andre. Etter nesten et år begynte han å si at han angret og aldri skulle latt meg gå. Da var ff ekstra god å ha, da han hjalp meg å holde meg litt i sjakk følelsesmessig. Jeg lot fyren kjempe ganske hardt for meg, og i dag har vi vært sammen i straks 7 år. Så det er mulig ja.

Anonymkode: 23d5a...22c

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Man kan ikke bestemme over andre,  eller tvinge dem til å føle ting de ikke gjør. Tvangsekteskap er heldigvis ikke noe vi driver med i Norge.

Du må bare akseptere at dere ikke var ment for hverandre og komme deg videre. Et brudd er aldri uten grunn 

Er ikke snakk om å tvinge noen her, men emnenavnet var misvisende (fikk ikke endret det, dessverre). Grunnen var manglende følelser, og følelser kan jo som kjent utvikle seg.

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tenker du må bare sjekke ut i forkant at fyren har gode holdninger til forhold. De gutta som lar "følelsene" bestemme alt, gjerne etter litt sex og greier, må du bare styre unna, med mindre du tenker på samme måten sjøl. Min erfaring er at menn som har tenkt litt over sitt eget bidrag til fungerende forhold, er solide menn for varig kjærlighet.

De kjennetegnes ofte av svært få, men langvarige forhold + positiv innstilling til likestilling.

Anonymkode: efb74...ae0

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg datet en mann som var veldig begeistret i starten. Mer enn meg. Jeg falt for ham, han kalte meg kjæreste en liten stund, før der begynte å dabbe av fra hans side. Jeg presset litt på for å få et svar på hvorfor, og han sa at han ikke var klar for forhold likevel. Jeg sa at det var greit, spilte careless, og sa at han bare kunne levere tingene jeg hadde hos han, til eksen min (de jobbet i samme bygg, men kjente hverandre ikke egentlig.) Allerede da ble han litt bestyrtet merket jeg 😆 

Jeg fant meg en ff, og det var en fin ting, for da brydde jeg meg mindre om denne fyren. Jeg hadde jo uansett min snille, kule ff, liksom 😅 Men jeg hadde sporadisk kontakt med han som dumpet meg, som oftest ved at en av oss sendte noe morsomt via some hvis det minnet oss om den andre. Etter nesten et år begynte han å si at han angret og aldri skulle latt meg gå. Da var ff ekstra god å ha, da han hjalp meg å holde meg litt i sjakk følelsesmessig. Jeg lot fyren kjempe ganske hardt for meg, og i dag har vi vært sammen i straks 7 år. Så det er mulig ja.

Anonymkode: 23d5a...22c

Takk! Det bør nevnes at jeg er mann, dater kvinner og har lite erfaring med å skaffe meg ffs, men får kanskje gi det et forsøk.😁

TS

Skrevet
17 minutter siden, Hottentått said:

Ja vettu hva. Min mann prøvde å dumpe meg etter et par måneder. Jeg ble virkelig så sønderknust at jeg ikke visste mine arme råd. Han var ikke vant til å snakke om ting og satt inne med tanker han ikke tørte/ville snakke om. Men jeg gikk (heldigvis) helt i error og nekta å dra hjem før vi hadde snakka om det. Viste seg at han rett og slett hadde kalde føtter og var redd for å binde seg. Dette er ekstremt kort fortalt da. Og det er jo ikke sikkert du er dumpet av samme grunn. Men her løste vi det ved å prate om problemet. Hadde jeg vært en som ikke kunne prate om ting hadde det aldri gått. Da hadde jeg bare godtatt det og gått i kjelleren. Men heldigvis klarte jeg å kapre han tilbake 😂 nå er vi gift og har to barn. Og han er blitt flink til å snakke om ting 😎

Takk! Ikke helt det samme situasjon, men veldig godt å høre at det gikk bra for dere!

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Har noen her positive erfaringer med selv å få noen man dater til å videreutvikle følelser og ombestemme seg i etterkant av et avbrudd. 

I så fall, hvordan gikk dere fram? Ved å (ikke) gi oppmerksomhet eller noe helt annet, og på hvilken måte? Hvor lenge hadde dere datet, og ble det et langvarig forhold ut av det?

Mennesket er designet for å ville ha det de ikke kan få. Så mitt råd til deg er å ikke vie denne daten oppmerksomhet . Tvert imot . Lat som du er helt enig i avgjørelsen . Det svir nok mer enn at du blir needy . 

• Liker 2
Skrevet

Det kommer jo an på situasjonen deres. Tror jeg ville hatt vanskelig for å opprettholde kontakten hvis den andre samtidig datet andre osv.. ville antakelig ikke klart å kutte kontakten helt, og så ville jeg angret etterpå over alt jeg utsatte meg selv for. Det er vondt å stå på sidelinjen. 

Ville nok vært tilbakelent og overlatt til den andre å ta initiativ.

Anonymkode: ba804...521

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...