Gå til innhold

Collie (langhåret)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Vi har bestemt oss for å få et nytt familiemedlem, en langhåret Collie. Har hatt Collie hos pappa da jeg var liten og synes de er helt fantastiske. Men jeg har ikke eid hund selv, så lurer på hvor man får tak i skikkelig oppdretter. Ser at de har en liste over oppdrettere på hjemmesiden til Norsk Collie klubb, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem. 
Setter kjempestor pris på alle råd.

Anonymkode: b2b31...ada

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med raseklubben og hør om de kan anbefale en oppdretter. Når du får noen navn, sjekker du ut hundene de har i avl, via dogweb. Heltestatus, søsken, avkom og forfedrene. Spør gjerne på Facebook om det er noen som har valper fra de aktuelle oppdretterne og spør om mental og fysisk helse på hundene. 

Skrevet

Har hatt rasen siden 1993 og vet om mange oppdrettere - de som følger klubbens krav til helse m.m er de du finner på klubbens hjemmeside. 

I tillegg er den en side på Facebook for annonsering av foretatte parringer og valper til salgs. 

Sett deg ned med oppdretterlista og ta en ringerunde - fortell om deg selv, hvorfor du ønsker rasen, hva du har å tilby samt hva oppdretter tenker om sitt avlsarbeid osv. Etter noen runder så får du nok en feeling på hvilke oppdrettere du kan tenke deg å kjøpe valp fra. 

Skrevet (endret)

Hadde klart å sette meg som anonym da jeg skrev tråden🙈 Tusen takk for gode råd😊 Jeg har nå kommet i kontakt med noen oppdrettere, så dette blir nok bra til slutt😊

Endret av Criss
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...