Gå til innhold

Delvis sykemeldt - råd/erfaringer ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Syns det er utfordrende å være delvis sykemeldt, og har en del spørsmål knyttet til det, så håper noen har mulighet til å dele deres erfaringer eller råd :) 

- Har du noen faste tidspunkter du jobber på? Er dette avtalt? Eller styrer du det litt selv? 

- Har du fått noen tilrettelegging på jobben? Isåfall hva? 

- Hva gjør du hvis du er dårligere en uke? Møter du da ikke opp? Tar du arbeidet igjen? Egenmelding? Ny sykemelding?

- Hvis dere merker at det er vanskelig å jobbe den prosenten dere er satt til (med de oppgavene dere har), vil dere først prat med jobben/ sjefen eller legen? 

Noen generelle andre erfaringer eller råd til oss som er delvis sykemeldte? 

Anonymkode: d24cd...de7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Syns det er utfordrende å være delvis sykemeldt, og har en del spørsmål knyttet til det, så håper noen har mulighet til å dele deres erfaringer eller råd :) 

- Har du noen faste tidspunkter du jobber på? Er dette avtalt? Eller styrer du det litt selv? 

- Har du fått noen tilrettelegging på jobben? Isåfall hva? 

- Hva gjør du hvis du er dårligere en uke? Møter du da ikke opp? Tar du arbeidet igjen? Egenmelding? Ny sykemelding?

- Hvis dere merker at det er vanskelig å jobbe den prosenten dere er satt til (med de oppgavene dere har), vil dere først prat med jobben/ sjefen eller legen? 

Noen generelle andre erfaringer eller råd til oss som er delvis sykemeldte? 

Anonymkode: d24cd...de7

Jeg hadde faste tidspunkt. Bår jeg var dårligere måtte jeg kontakte legen og endre prosent. Det er forventet at du har tett dialog. 

Anonymkode: b616c...155

Skrevet

Du kan ikke bruke egenmelding når du er sykemeldt. Da må du kontakte fastlegen. 

jeg hadde faste tidspunkt. Men jobben min er den samme om jeg er syk eller ikke. Ingen går inn og gjør mine oppgaver. Så i praksis hadde jeg dårligere tid til å gjøre akkurat det samme.  Jeg ba leder prioritere oppgavene, så gjorde jeg det jeg rakk.

Anonymkode: efb2d...e72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...