Gå til innhold

Klikkertrening katt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har startet klikkertrening med ene pusen og det er kjempegøy. Kan anbefales om du har en aktiv, matglad katt. Er ikke lenge siden vi startet, men pus har lært sitt og å gå rundt seg selv. Men det viktigste for med er at hun faktisk ser oppmerksomt på meg og prøver å forstå hva jeg vil. 

Er det noen andre som driver med klikkertrening med katt? Hva har dere lært katten? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trener litt med pus innimellom. Har ikke kommet så langt. Har lært ham å følge etter targetstick også har jeg brukt det til å lære ham sitt, stå, snurr rundt og begynnelsen på sitt bamse.

Skrevet

Ja! Vi klikkertrener vår katt. Han kan sitte og snurre, holder på å lære han gi lapp\high five 😄 

Er ikke akkurat det samme som å trene en hund, når pus ikke gidder, så gidder han ikke. Da er det ikke noe vits å prøve :P Men det skal sies at katter er mye smartere enn hva vi tror 

Anonymkode: 822b5...0b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja! Vi klikkertrener vår katt. Han kan sitte og snurre, holder på å lære han gi lapp\high five 😄 

Er ikke akkurat det samme som å trene en hund, når pus ikke gidder, så gidder han ikke. Da er det ikke noe vits å prøve :P Men det skal sies at katter er mye smartere enn hva vi tror 

Hvordan får du pus til å gi pote? 

Skrevet

Ikke trent med katt, men har klikkertrent hest og rotte 😁

Skrevet
Tvist skrev (På 8.2.2022 den 14.17):

Hvordan får du pus til å gi pote? 

Jeg gjør det på denne måten:
Legg en godbit under en post-it lapp f.eks på gulvet
I begynnelsen vil du se etter bevegelse i poten mot lappen, da klikker du og belønner med godbit
Etterhvert kan du belønne når pus beveger poten på post-it lappen
Så kan du prøve godbit med post it lapp på hånda, og belønne når pus gir lappen
Introduser kommando high five\gi pote helt fra begynnelsen av :) 

• Liker 1
Skrevet

Det skal jeg prøve når vi er klare for noe nytt. Pus er 8 år, så vi tar det pent og forsiktig. 

Skrevet
Myrmica skrev (På 8.2.2022 den 20.42):

Ikke trent med katt, men har klikkertrent hest og rotte 😁

Så spennende. Gikk det bra? Hva lærte du dem? 

Skrevet
Tvist skrev (11 minutter siden):

Det skal jeg prøve når vi er klare for noe nytt. Pus er 8 år, så vi tar det pent og forsiktig. 

Så lenge du har en matglad pus så skal det gå fint ❤️ Hvis pus ikke er så matglad, burde du gjøre det før han skal mates 😄 

Skrevet

Katter er smarte dyr.

Kan anbefale å sjekke ut «Billispeaks» på instagram/YT ol. Katter kan om de bare vil være med på leken 😸

Min katt er ikke noe matmotivert. Men han har lært at når jeg skal ut ytterdøren, så setter han seg pent ned å prøver ikke å springe ut 😸 

Anonymkode: 28010...464

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så lenge du har en matglad pus så skal det gå fint ❤️ Hvis pus ikke er så matglad, burde du gjøre det før han skal mates 😄 

Min har fri tilgang til mat, men er veldig glad i snop. Har to katter, men trener bare den ene, den andre er ikke så interessert i mat, og hun får nok stimuli ute. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...