Mozart73 Skrevet 6. februar 2022 #1 Skrevet 6. februar 2022 Hei. Testet pos I dag, og er selvsagt I isolasjon de neste 4 døgnene. Har 3 doser, likevel har jeg hodepine, er kvalm, slapp og har litt feber. Om jeg ikke er bra nok til å gå pp jobb etter 4 døgn....kan jeg da be om sykemelding, eller kan isolasjon forlenges så lenge jeg trenger det?
Gjest MOD Skrevet 6. februar 2022 #2 Skrevet 6. februar 2022 Er det ikke lurt å be om sykmelding fra dag 1 uansett?
enkefru Skrevet 6. februar 2022 #3 Skrevet 6. februar 2022 Du må overholde isolasjon så lenge du har symptomer med feber, og 24 timer etter det. Be om sykemelding du
Gjest Hoppetau Skrevet 6. februar 2022 #4 Skrevet 6. februar 2022 (endret) .... Endret 3. mai 2022 av Hoppetau
Mozart73 Skrevet 6. februar 2022 Forfatter #5 Skrevet 6. februar 2022 MOD skrev (2 timer siden): Er det ikke lurt å be om sykmelding fra dag 1 uansett? Kan vel ikke bare ringe legen og få sykemelding?slipper jo ikke inn hos lege så lenge jeg er i isolasjon...har testet positivt I dag, søndag. Blir hjemme uansett t.o.m torsdag, mulig lengre om kroppen ikke er i form til å jobbe. Jobber I barnehage, så hjemmekontor utgår....
Gjest frøkenert Skrevet 6. februar 2022 #6 Skrevet 6. februar 2022 Mozart73 skrev (1 minutt siden): Kan vel ikke bare ringe legen og få sykemelding?slipper jo ikke inn hos lege så lenge jeg er i isolasjon...har testet positivt I dag, søndag. Blir hjemme uansett t.o.m torsdag, mulig lengre om kroppen ikke er i form til å jobbe. Jobber I barnehage, så hjemmekontor utgår.... Når du har positiv koronatest så er det bare å ringe og få sykemelding, jo.
Mozart73 Skrevet 6. februar 2022 Forfatter #7 Skrevet 6. februar 2022 frøkenert skrev (2 minutter siden): Når du har positiv koronatest så er det bare å ringe og få sykemelding, jo. Er der vanlig? Kjenner ingen som har gjort det hverken av venner eller kollegaer.....er ikke det å utnytte systemet?
Gjest frøkenert Skrevet 6. februar 2022 #8 Skrevet 6. februar 2022 Nei, korona er helt legitim grunn til sykmelding. I min jobb har vi bare mulighet for 3 dagers egenmelding, så hvis jeg hadde fått det så måtte jeg hatt sykmelding uansett for disse fire dagene. Og legen tar deg jo ikke inn på kontoret når du har korona = e-konsultasjon eller telefon.
Mezzosoprena Skrevet 6. februar 2022 #9 Skrevet 6. februar 2022 Mozart73 skrev (33 minutter siden): Er der vanlig? Kjenner ingen som har gjort det hverken av venner eller kollegaer.....er ikke det å utnytte systemet? Utnytte systemet? Å få en sykmelding fordi man er syk? Hvordan får du det til å henge sammen? Isolasjon er da ingen egen fraværskode, så du har vel enten egenmeldingsdager eller sykemelding når du er hjemme fra jobb uansett... 2
Mozart73 Skrevet 6. februar 2022 Forfatter #10 Skrevet 6. februar 2022 Teatrica skrev (19 minutter siden): Utnytte systemet? Å få en sykmelding fordi man er syk? Hvordan får du det til å henge sammen? Isolasjon er da ingen egen fraværskode, så du har vel enten egenmeldingsdager eller sykemelding når du er hjemme fra jobb uansett... I min arbeidskommune har vi egne koder for koronarelatert fravær(barn syke, meg selv syk, tidligere var det også for karantene, eller fravær ved stengt skole/barnehage grunnet koronafravær hos de ansatte. ) Bor i en annen kommune enn jeg jobber....
Anbefalte innlegg