Gå til innhold

Sykemelding etter isolasjon, eller fortsatt isolasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Testet pos I dag, og er selvsagt I isolasjon de neste 4 døgnene. Har 3 doser, likevel har jeg hodepine, er kvalm, slapp og har litt feber. Om jeg ikke er bra nok til å gå pp jobb etter 4 døgn....kan jeg da be om sykemelding,  eller kan isolasjon forlenges så lenge jeg trenger det? 

Skrevet

Er det ikke lurt å be om sykmelding fra dag 1 uansett? 

Skrevet

Du må overholde isolasjon så lenge du har symptomer med feber, og 24 timer etter det. Be om sykemelding du

Gjest Hoppetau
Skrevet (endret)

....

Endret av Hoppetau
Skrevet
MOD skrev (2 timer siden):

Er det ikke lurt å be om sykmelding fra dag 1 uansett? 

Kan vel ikke bare ringe legen og få sykemelding?slipper jo ikke inn hos lege  så lenge jeg er i isolasjon...har testet positivt I dag, søndag. Blir hjemme uansett t.o.m torsdag, mulig lengre om kroppen ikke er i form til å jobbe. Jobber I barnehage, så hjemmekontor utgår....

Gjest frøkenert
Skrevet
Mozart73 skrev (1 minutt siden):

Kan vel ikke bare ringe legen og få sykemelding?slipper jo ikke inn hos lege  så lenge jeg er i isolasjon...har testet positivt I dag, søndag. Blir hjemme uansett t.o.m torsdag, mulig lengre om kroppen ikke er i form til å jobbe. Jobber I barnehage, så hjemmekontor utgår....

Når du har positiv koronatest så er det bare å ringe og få sykemelding, jo. 

Skrevet
frøkenert skrev (2 minutter siden):

Når du har positiv koronatest så er det bare å ringe og få sykemelding, jo. 

Er der vanlig? Kjenner ingen som har gjort det hverken av venner eller kollegaer.....er ikke det å utnytte systemet? 

Gjest frøkenert
Skrevet

Nei, korona er helt legitim grunn til sykmelding. I min jobb har vi bare mulighet for 3 dagers egenmelding, så hvis jeg hadde fått det så måtte jeg hatt sykmelding uansett for disse fire dagene. Og legen tar deg jo ikke inn på kontoret når du har korona = e-konsultasjon eller telefon. 

Skrevet
Mozart73 skrev (33 minutter siden):

Er der vanlig? Kjenner ingen som har gjort det hverken av venner eller kollegaer.....er ikke det å utnytte systemet? 

Utnytte systemet? Å få en sykmelding fordi man er syk? Hvordan får du det til å henge sammen?

Isolasjon er da ingen egen fraværskode, så du har vel enten egenmeldingsdager eller sykemelding når du er hjemme fra jobb uansett...

• Liker 2
Skrevet
Teatrica skrev (19 minutter siden):

Utnytte systemet? Å få en sykmelding fordi man er syk? Hvordan får du det til å henge sammen?

Isolasjon er da ingen egen fraværskode, så du har vel enten egenmeldingsdager eller sykemelding når du er hjemme fra jobb uansett...

I min  arbeidskommune har vi egne koder for koronarelatert fravær(barn syke,  meg selv syk, tidligere var det også for karantene,  eller fravær ved stengt skole/barnehage grunnet koronafravær hos de ansatte.  ) Bor i en annen kommune enn jeg jobber....

• Opprett ny...