Katarina1919 Skrevet 6. februar 2022 #1 Skrevet 6. februar 2022 Jeg har kjøpt meg en av Oral b IO tannbørster. Prøvde den bare to ganger, det var ubehagelig å bruke den. Den rister, vibrerer så mye at jeg føler at hjernen min rister også. Etter at jeg brukte den andre gang, følte jeg meg litt svimmel. Mulig jeg brukte den altfor lenge, ca fire minutter. Er det flere som opplevde noe liknende? Blir man vant til den? Jeg tør ikke å bruke den nå.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #2 Skrevet 6. februar 2022 Aldri opplevd. Men du må ikke trykke tannbørsten hardt mot tennene, slik du kanskje gjør med en vanlig en. La bare den roterende børste «danse» lett over tennene. Det er bare busta som skal røre ved tennene, du skal ikke ha kontakt med selve den harde delen som busta sitter fast på. Tror du gjør feil her. Anonymkode: 58234...74b 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #3 Skrevet 6. februar 2022 Det er en tilvenningsperiode, men aldri hørt om problemer med svimmelhet. 4 minutter er også lenge, holdervmed 2 minutter som ved vanlig tannpuss. Anonymkode: 7899d...a00 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #4 Skrevet 6. februar 2022 Jeg synes det var veldig ubehagelig de første gangene. Trodde det var tidenes bomkjøp. Nå er det motsatt, vanlig tannbørste føles rart. Og det blir heller aldri rent nok. Er så avhengig av den elektriske for å føle meg "fresh" at den til og med er med på turer der handbagasjen må prioriteres strengt.. Ikke gi opp. Men kutt etter et minutt eller så i begynnelsen. Anonymkode: b2fdb...6bb
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #5 Skrevet 6. februar 2022 4 minutter er for lenge. Puss tennene maks 2 minutter, ellers kan du slite emaljen på tennene. Kan godt være at du ble svimmel fordi du pusset så lenge. Anonymkode: b22a5...dec 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #6 Skrevet 6. februar 2022 Børsten har en funksjon som sier ifra når du har pusset lenge nok. (Jeg har en eldre modell, ikke iO, men starter f.eks. på nedre venstre side, bytter til nedre høyre når børsten gir et lite signal etter et halvt minutt, etc. - og så gir den et kraftigere signal når det er på tide å stoppe.) Hvis du likevel klarer å pusse i 4 minutter tipper jeg du rett og slett burde spandere et par minutter på å lese bruksanvisningen. Der står det også at børsten sier ifra med å lyse rødt hvis du presser for hardt. Den skal lyse grønt. Anonymkode: bb438...526
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #7 Skrevet 6. februar 2022 Jeg kan bli det. Men jeg har også en autoimmun sykdom, der svimmelhet utløses iht litt forskjellig. Det var vesrt i tilvenningen. Men går fint nå. Ser i flere tilfeller, så går svimmelheten bort om man trigger det nok. Men som andre sier, det er ikke nødvendig å klemme den for hardt på tennene. Anonymkode: cc3a9...6c1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #8 Skrevet 6. februar 2022 Har hatt samme opplevelse selv faktisk, men jeg har hatt en hjerneblødning og er nok litt sensitiv for slikt. Litt morsomt å se at andre har vært borti det samme, tenkte jeg var litt unik jeg...😅 Anonymkode: f22df...a3b
Katarina1919 Skrevet 6. februar 2022 Forfatter #9 Skrevet 6. februar 2022 Takk for alle svar. Jeg har lest bruksanvisningen. Tenkte å pusse ekstra lenge i tilfelle at det ikke ble bra nok. Børsten lyser når man presser for hardt, men den gir beskjed også når en presser lite. Da jeg pusset tennene som er oppe, fikk jeg signal om å presse mer. Og da ble det veldig ubehagelig. Å pusse tennene nede gikk ganske greit. Jeg kommer til å prøve å presse mindre og forkorte tiden i begynnelsen.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #10 Skrevet 6. februar 2022 Katarina1919 skrev (8 minutter siden): Takk for alle svar. Jeg har lest bruksanvisningen. Tenkte å pusse ekstra lenge i tilfelle at det ikke ble bra nok. Børsten lyser når man presser for hardt, men den gir beskjed også når en presser lite. Da jeg pusset tennene som er oppe, fikk jeg signal om å presse mer. Og da ble det veldig ubehagelig. Å pusse tennene nede gikk ganske greit. Jeg kommer til å prøve å presse mindre og forkorte tiden i begynnelsen. 2 minutter er bra nok. Elektriske tannbørster er mange ganger mer effektive enn en vanlige. Anonymkode: bb438...526
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #11 Skrevet 6. februar 2022 Jeg blir også svimmel og uvel, så jeg bruker bare elektrisk tannbørste forsiktig ca. en gang i uken eller hvis det er noe spesielt. Tradisjonell børste for resten. Har en sykdom som påvirker nakken og hodet og jeg har tenkt at kan ha noe med det å gjøre. Og jeg har krystallsyke som kommer og går. Anonymkode: d444e...676
Katarina1919 Skrevet 6. februar 2022 Forfatter #12 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg blir også svimmel og uvel, så jeg bruker bare elektrisk tannbørste forsiktig ca. en gang i uken eller hvis det er noe spesielt. Tradisjonell børste for resten. Har en sykdom som påvirker nakken og hodet og jeg har tenkt at kan ha noe med det å gjøre. Og jeg har krystallsyke som kommer og går. Anonymkode: d444e...676 Hvilken sykdom har du? Tenkte litt tanken om jeg ikke har noe jeg ikke vet om.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #13 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Børsten har en funksjon som sier ifra når du har pusset lenge nok. (Jeg har en eldre modell, ikke iO, men starter f.eks. på nedre venstre side, bytter til nedre høyre når børsten gir et lite signal etter et halvt minutt, etc. - og så gir den et kraftigere signal når det er på tide å stoppe.) Hvis du likevel klarer å pusse i 4 minutter tipper jeg du rett og slett burde spandere et par minutter på å lese bruksanvisningen. Der står det også at børsten sier ifra med å lyse rødt hvis du presser for hardt. Den skal lyse grønt. Anonymkode: bb438...526 Sånn er det hos meg også. Ts, 4 min er altfor lenge. Tre minutter holder. Anonymkode: 862f4...ce8
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #14 Skrevet 6. februar 2022 40 minutter siden, Katarina1919 said: Hvilken sykdom har du? Tenkte litt tanken om jeg ikke har noe jeg ikke vet om. Det har du ikke. Og 2 minutter er lenge nok. Les bruksanvisningen igjen. Anonymkode: 7ffc3...384
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #15 Skrevet 6. februar 2022 1 hour ago, Katarina1919 said: Hvilken sykdom har du? Tenkte litt tanken om jeg ikke har noe jeg ikke vet om. Neida, dette ville du visst om. Er ikke noe diffuse greier, så med mindre du har funksjonshemming så er det ikke dette. Anonymkode: d444e...676
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå