Gjest Little me Skrevet 23. april 2006 #2601 Del Skrevet 23. april 2006 Hei jenter!!! Nå har jeg baka mississippi mud cake!! Lukter himmelsk, står i ovnen nå, ferdig om ca en time! Er sånn kake som skal være litt rå.... Og med kaffelikør i Istad kjørte jeg ned til byen og henta pizza til oss, så da fikk jeg meg mat og! Surrer litt på kjøkkenet nå, men er så kjedelig... Mye mer spennende på kg Åh!!!! 24 timer til spisestua står her!!!!! Den gamle skal svoger ha. Ringte han istad, og han har ikke kjøkkenbord. Så da slipper vi å kaste det ← Skjønner at du gleder deg til spisestua. Må nesten hoppe litt for den... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 23. april 2006 Forfatter #2602 Del Skrevet 23. april 2006 :hoppe: :hoppe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little me Skrevet 23. april 2006 #2603 Del Skrevet 23. april 2006 Og 1 gang til... *puh* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 23. april 2006 Forfatter #2604 Del Skrevet 23. april 2006 :hoppe: :hoppe: :hoppe: *pust* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little me Skrevet 23. april 2006 #2605 Del Skrevet 23. april 2006 For å ikke bli for støl... :enig_anim: :enig_anim: :enig_anim: :enig_anim: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 23. april 2006 Forfatter #2606 Del Skrevet 23. april 2006 :enig_anim: :enig_anim: Og nå! 'me på alle som titter innom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little me Skrevet 23. april 2006 #2607 Del Skrevet 23. april 2006 Du får ha en riktig god natt da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 23. april 2006 #2608 Del Skrevet 23. april 2006 God natt Iss!! bare noen timer igjen til spisestue!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fantus Skrevet 23. april 2006 #2609 Del Skrevet 23. april 2006 Nattenatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little me Skrevet 23. april 2006 #2610 Del Skrevet 23. april 2006 Nattenatt ← Dæven!!! Trodde det kom ildkuler ut av rompa på'n jeg.... Tok litt tid før jeg skjønte hva som var foran og bak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 23. april 2006 Forfatter #2611 Del Skrevet 23. april 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 24. april 2006 #2612 Del Skrevet 24. april 2006 Tittentei! Bare innom for å ønske deg en fortreffelig fin uke!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 24. april 2006 Forfatter #2613 Del Skrevet 24. april 2006 Fin uke til deg og!! Har spist frokost og sånn, men jeg sitter bare å tenker på boksen på kjøkkenbenken med sjokoladekaka jeg lagde i går -må jo tenke på formene -men den var sinnsykt god -ikke sunt så tidlig om mårran -mmm med litt varme fra mikroen -alle de kaloriene da! -myk deilig saftig -nei ikke nå! -har masse masse kake i boksen *løper til boksen og setter inn et pittelite stykke i mikroen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little me Skrevet 24. april 2006 #2614 Del Skrevet 24. april 2006 I dag er den store spisestuedagen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 24. april 2006 Forfatter #2615 Del Skrevet 24. april 2006 Må legge inn oppskriften her og, selv om jeg sponreks skrev den inn i kokeboka. Mississippi Mud Cake 250 g smør 150 g mørk sjokolade 440 g sukker 2,5 dl varmt vann 80 ml kaffelikør (Tia Maria, Kahlua, Crème de Cacao) 1 ss kaffepulver 260 g hvetemel ½ ts bakepulver 25 g kakao 2 egg Bland smør, sjokolade, sukker, vann, likør og kaffe i en kjele. Rør over svak varme til sjokoladen smelter. Hell i en bolle og avkjøl 15 minutter. Sikt i det tørre og rør sammen, visp så inn eggene. Hell i en dyp 20 cm springform og stek ved 160 grader i ca 1½ time (i min ovn er 1 time mer enn nok, så jeg ville sjekket litt tidlig, kaken skal jo være saftig og litt rå i midten). La stå 30 minutter før den avkjøles på rist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little me Skrevet 24. april 2006 #2616 Del Skrevet 24. april 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 24. april 2006 #2617 Del Skrevet 24. april 2006 Fin uke til deg og!! Har spist frokost og sånn, men jeg sitter bare å tenker på boksen på kjøkkenbenken med sjokoladekaka jeg lagde i går -må jo tenke på formene -men den var sinnsykt god -ikke sunt så tidlig om mårran -mmm med litt varme fra mikroen -alle de kaloriene da! -myk deilig saftig -nei ikke nå! -har masse masse kake i boksen *løper til boksen og setter inn et pittelite stykke i mikroen* ← En usedvanlig kjent tankerekke -den ender som regel sånn hos meg også... Har faktisk lånt meg slankebok nå, tenkte å kvitte meg med litt bilringer før sommeren, men motivasjonen forsvant ganske så fort. Boka åpnet nemlig med en hel haug kompliserte regnestykker for å finne ut akkurat hvor mange kalorier man trengte pr dag, og så måtte man tilpasse måltidplanen (som var basert på gjennomsnittlig kaloribehov) til det. Litt for avansert for meg og viljestyrken min... Ikke har jeg mulighet til å lage avanserte varme lunsjer hver dag heller. Men det var mange spennende oppskrifter der, så jeg skal nok prøve noen av dem, så jeg kan føle meg litt sunn innimellom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulipan Skrevet 24. april 2006 #2618 Del Skrevet 24. april 2006 Hei på deg!!! Det var ikke så mange sidene jeg leste altså (ikke alle for det har jeg ikke tolmodighet til ). Men fikk med meg det jeg skrev sist da... Så morro med ny spsiestue som kommer idag. Legger du ut bilde???? JEg fikk nemlig ikke opp de sidene fra Bohus... Litt nysgjerrig da skjønner du... Den kaken hørtes fantastisk god ut. Du mener 20cm i dm ikke sant??? ikke 20cm dyp??? Men 440 gram med sukker??? Å herre gud. Men tror nok jeg må skrive den ned og prøve den ja. Er den mektig??? Eller orker man 3stkykker??? Masse spm her nå altså... Ha en fantastiks dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little me Skrevet 24. april 2006 #2619 Del Skrevet 24. april 2006 Detta er lissom litt pinlig... Men iss... står det for no spesielt eller no??? Bare lurer jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 24. april 2006 Forfatter #2620 Del Skrevet 24. april 2006 Tulipan: Nei, orker nok ikke tre stk nei! For den er saftig og mektig, men MÅÅÅÅÅ prøves altså! Jeg kjøpte en annen kaffelikør en den i oppskriften, går bra bare det er kaffelikør.... Tja, kan jo legge ut bilde hvis folk er intr i det Da må jeg jo rydde også da jo!! Little Me: Jaaaa, deg gjør nå det... Initialene mine... Hadde en skikkelig dårlig fantasi den dagen jeg registrerte meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg