Gå til innhold

Covid - Like greit å bli ferdig med det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser flere i min krets av venner og bekjente sier etter de har fått covid at "det var greit å bli ferdig med det".

En annen variant er at de håper å bli smittet av sine barn slik at de "blir ferdige med det. "

Hva i all verden mener dere når dere sier det? Covid kan man jo få flere ganger, så ferdig med det blir man vel strengt tatt ikke? 

Hvorfor i alle verden er det ønskelig å bli smittet av covid? Jeg skjønner det bare ikke.

Anonymkode: 8875e...041

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blir ikke ferdig med det, bare imun i 6 mnd. Så kommer det nye mutasjoner og varianter 

Anonymkode: 3a97d...8b6

• Liker 2
Skrevet

Med den smittebølgen som nå er skjønner vi jo at det er lite sannsynlig at vi slipper unna, så for min del har jeg tenkt at det er like greit å få det ganske snart.. så slipper vi kanskje å ødelegge vinterferien som er like om hjørnet. For vår del er det nå en sannsynlighet for at det er i hus, sønnen min har symptomer. Det er bare oss to og han holdes ikke isolert, helt ok om jeg også får det nå i så tilfelle.

Så går det vel rundt 6 mnd før vi kan forberede oss på nok en runde, men vi får vært med på og gjennomført en god del planer fremover. Og det er fint 👍

Anonymkode: c3915...35e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har ikke hatt det enda, men jeg er helt sikker på at jeg vil bli smitta ganske snart, føler det viruset er overalt

Anonymkode: 12826...403

Skrevet

Jeg har familie i utlandet som jeg ikke har sett på 2 år. Har bestilt meg flybilletter til slutten av februar nå, og tenker at det hadde vært bedre å bli smittet før det...fordi hvis jeg blir smittet rett før avreise, så ryker hele turen min. 

Anonymkode: 9c449...b4c

Skrevet

Har du barn i skole eller bhg, så er det jo egentlig bare et tidsspørsmål når du får det (ikke om). Jeg kjenner nesten flere som har hatt korona enn som ikke har hatt det. Får du det i hus stopper livene opp en ukes tid (mindre strenge regler nå, men går fort en uke likevel). 

Så min reaksjon da vi fikk det forrige uke var nettopp dette: like greit å ha det gjort for denne gang. Jo flere som har vært gjennom det jo bedre. 

Har for øvrig aldri vært redd for long- covid som avisene skremmer med på linje med flått- artiklene sine. Jeg kjenner ingen som har fått long- covid. For de aller fleste er korona svært ubehagelig i to dager, så er du sliten en ukes tid før du er helt fin igjen. Jeg vil mye heller ligge syk med korona to dager i året, enn å bruke to år til av livet mitt på restriksjonene. 

Anonymkode: b08e5...12f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du blir ikke ferdig med det, bare imun i 6 mnd. Så kommer det nye mutasjoner og varianter 

Lol,en myye mer smittsom en.Og farligere selvfølgelig.

Anonymkode: 95ae9...018

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det stemmer ikke, det er mange som har blitt smittet flere ganger med mye kortere intervall enn det. Det er ikke gitt at de ulike variantene gir beskyttelse mot hverandre, delta f.eks. ga ingen beskyttelse mot omikron og nå ser det ikke ut til at de forskjellige omikron-variantene beskytter mot hverandre heller.

Anonymkode: f7245...d87

• Liker 2
Skrevet

For min del, av to grunner: 

1) det er greit å ha det alle sammen her hjemme i samme bolk, så slipper vi å gå uker og mnd med isolering, tilrettelegging på jobb fordi kun én forelder kan hente på skole og i barnehage, følge aktiviteter osv. Da er det like greit at vi har det samtidig i samme hushold.

2) Jobber i helsevesenet, og er temmelig lei av å bli kalt inn til testing utenom arbeidstid flere ganger i uken pga kollegaer er blitt smittet og vi som har jobber samme vakter må inn og teste oss et par ganger. Blir jeg smittet så får jeg 3 mnd pause med testing. 

Derfor blir jeg gjerne ferdig med det for denne gang, og tar det helst samtidig med familien.

Anonymkode: 52963...2fb

• Liker 1
Skrevet

Det er godt å bli ferdig med det fordi vi i to år har levd med strenge tiltak, usikkerhet og restriksjoner. Nå kan vi ta med barna på museum og badeland uten å være engstelig for å dra med oss smitte til besteforeldre. Det er også utrolig godt å bli ferdig med 4 uker med karantene og isolasjon om hverandre. Det skal bli godt å dra inn til byen for å se et show og ta en øl. Det skal bli godt å ha hjelp av besteforeldre oftere. Det skal bli godt å gå på treningssenter. Listen er lang. Føler vi kan leve litt igjen. 

Sykdommen vi opplevde nå merket vi så vidt. Yngste barn (født mars 2020) fikk feber, ellers var resten symptomfrie. 

Anonymkode: bb9a0...37d

• Liker 1
Skrevet

At man er immun i 6 mnd stemmer ikke. Kjenner 3 stk nå som er vaksinerte og har blitt smittet for 2 gang på 2 mnd. 

Jeg tenkte også; greit å bare få det overstått. Synes det er stressende å ha det hengende over meg, på en måte. Nå som jeg har det og har vært syk siden onsdag, så må jeg at det er som influensa med høy feber, hodepine, hoste og verking i kroppen. Kløe i hals og lunger + jeg har angst pga alt jeg har lest gjennom disse årene. Det er den verste biten jeg ikke hadde sett for meg……. da jeg ikke sliter med angst generelt

Anonymkode: ab2c9...95a

• Liker 1
Skrevet

Når jeg sier at jeg er glad for å være ferdig med det betyr det vare at nå slipper jeg å gå rundt og vente på det. Nå har jeg hatt smitten, det var et veldig mildt forløp og jeg overlevde. Ja, det kan godt hende jeg blir smittet igjen, men da vet jeg i det minste sånn ca. hva det går i. 

Anonymkode: ded29...68e

Gjest Villfisker
Skrevet

Folk har vel sine grunner. Skulle gjerne gjort det selv også, og bare blitt ferdig med dritten. Problemet er bare at det passer så dårlig å bli syk. Det passer aldri. 

Kjenner faktisk noen som har latt seg smitte med vilje akkurat nå. Handlet inn på forhånd, og reiste på besøk til flere de visste var smittet. Nå har de begge symptomer. De som satt isolert, syns sikkert det var hyggelig med besøk da. Selv syns jeg det var litt morsomt å høre hvordan de la ut, om hvordan de hadde blitt smittet med vilje.

• Opprett ny...