AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #1 Skrevet 5. februar 2022 Etter jeg fylte 40 har huden i ansiktet blitt så slapp, og jeg har fått dobbelthake som i profil ser ut som det man kaller "turkey neck", i tillegg til at kinnene har begynt å sagge på begge sider.... Jeg går alltid med skjer eller høyhalsede gensere for å skjule dette, og isolerer meg stadig mer fra venner i skam over hvordan jeg ser ut.... Dette holder på ødelegge selvbildet mitt fullstendig, men jeg har ikke råd til å ta noen operasjoner for å fikse det... Noen som har samme problem og som har fikset det enten ved kirurgi eller mindre inngripende metoder? Finnes der noen behandlinger mot dette som ikke koster skjorta?? Jeg er alenemor med 3 barn for tiden på AAP, så økonomien er svært trang Anonymkode: 15461...6a2 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #2 Skrevet 6. februar 2022 Skaff deg en psykolog. Det er hodet ditt det er feil med ikke ansiktet ditt. trist at du isolerer deg og sliter med selvbildet når du har 3 barn du skal ivareta Anonymkode: a8230...513 11
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #3 Skrevet 6. februar 2022 Det er normalt at huden følger alderen. Dessuten skal vi alle dø. Så det er best å nyte det så godt du kan. Anonymkode: 67f9f...85a 3
Hmmmmmm Skrevet 6. februar 2022 #4 Skrevet 6. februar 2022 Jeg er enig med andre her. Er selv 40, nyt livet, du er ca halvveis inn i det. Og alternative er stusselig. Lær deg å gi mer f, Har gjort det samme selv. Senk skuldrene, start med å ikke bruke høyhalset genser i en uke. Se deg rundt, se på omgivelsene dine. Det betyr mye mer en hvordan du ser ut. 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #5 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Etter jeg fylte 40 har huden i ansiktet blitt så slapp, og jeg har fått dobbelthake som i profil ser ut som det man kaller "turkey neck", i tillegg til at kinnene har begynt å sagge på begge sider.... Jeg går alltid med skjer eller høyhalsede gensere for å skjule dette, og isolerer meg stadig mer fra venner i skam over hvordan jeg ser ut.... Dette holder på ødelegge selvbildet mitt fullstendig, men jeg har ikke råd til å ta noen operasjoner for å fikse det... Noen som har samme problem og som har fikset det enten ved kirurgi eller mindre inngripende metoder? Finnes der noen behandlinger mot dette som ikke koster skjorta?? Jeg er alenemor med 3 barn for tiden på AAP, så økonomien er svært trang Anonymkode: 15461...6a2 Har du mulighet å spise mer frukt og grønt, spise mindre kjøtt og kutte ut gluten og melkeprodukter? Anonymkode: 9f32b...3f1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #6 Skrevet 6. februar 2022 Anbefaler gode hudpleierutiner og gode produkter. Fukt og glød i ansiktet hjelper på. Anonymkode: 2f40c...b95
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #7 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skaff deg en psykolog. Det er hodet ditt det er feil med ikke ansiktet ditt. trist at du isolerer deg og sliter med selvbildet når du har 3 barn du skal ivareta Anonymkode: a8230...513 100 % Anonymkode: fb97d...092
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #8 Skrevet 6. februar 2022 Det er jo slik som dette for oss alle. Ansiktet og kroppen forandrer seg hele livet. Jo, det kan kjennes kjipt og rart når man føler seg som den samme, men ansiktet tilhører en "gammel dame". Samtidig er dette det naturligste i verden. Hold kontakt med venner. Det blir ikke bedre av å isolere seg. De går også gjennom dette, så det er bedre at dere gjør det sammen! Anonymkode: e2bb7...3ec
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #9 Skrevet 6. februar 2022 Ingen som klarte å svare på det hun spør om? Anonymkode: 6a57f...aa5 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #10 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen som klarte å svare på det hun spør om? Anonymkode: 6a57f...aa5 Ikke du heller Anonymkode: c579b...265 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #11 Skrevet 6. februar 2022 Du kan prøve fascia blasting. Søk på nettet og youtube Anonymkode: f7446...221
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #12 Skrevet 6. februar 2022 Kanskje slanke deg, hvis du har fått dobbelhake? Eller er det kun hud? Anonymkode: 3360f...6fb
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #13 Skrevet 6. februar 2022 Om det plager deg så mye, så synes jeg at du kan vurdere å fikse det kirurgisk. Det er litt dyrt, men om du tror du vil få bedre livskvalitet av å fikse dette så synes jeg at du kan gjøre det. Jeg vurderer selv å gjøre noe med dobbelthaken når jeg har spart opp nok penger. Det har vært et problem for meg lenge, og jeg vet med meg selv at jeg hadde fått det mye bedre psykisk av å slippe å gjemme meg bort i høyhalsede gensere og skjerf. Anonymkode: 6da94...86b 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #14 Skrevet 6. februar 2022 Jeg har tenkt å ta kirurgi etterhvert, driter i hva andre sier, orker ikke å være en grå gammel mus. Anonymkode: fd9b7...fea 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #15 Skrevet 6. februar 2022 Kan hjelpe å spise sunt og gå ned i vekt hvis du har for mye fett på kroppen. Anonymkode: 9fd85...330
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #16 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er jo slik som dette for oss alle. Ansiktet og kroppen forandrer seg hele livet. Jo, det kan kjennes kjipt og rart når man føler seg som den samme, men ansiktet tilhører en "gammel dame". Samtidig er dette det naturligste i verden. Hold kontakt med venner. Det blir ikke bedre av å isolere seg. De går også gjennom dette, så det er bedre at dere gjør det sammen! Anonymkode: e2bb7...3ec Jeg er ganske trygg på at jeg vet selv hva jeg trenger for å ha det bra. Jeg er ingen overfladisk person; bryr meg minimalt om moter og trender, og det eneste jeg bruker av sminke er maskara og litt foundation. Venninnene mine har vært så heldig så langt å slippe aldringens drag på ansiktet, så de har alle fortsatt stram hud rundt kjeven og flotte tydelige profiler; og dette gjør meg enda mer selvbevisst! Jeg vet at jeg ville følt meg mye bedre om jeg tatt bort dobbelthaken og hengekinnene, for de er alltid synlig... Jeg har cellulitter og rynker og alt annet som følger naturlig med å aldres, og det aksepterer jeg! Men akkurat dette med den slappe huden i ansiktet tror jeg ikke er normalt å få så tidlig som jeg har fått det. Så jeg trenger ingen kommentarer om psykolog eller andre velmente innspill. Eneste jeg vil høre fra er personer med erfaring, tips og råd på akkurat det jeg spør om TS Anonymkode: 15461...6a2 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #17 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Kanskje slanke deg, hvis du har fått dobbelhake? Eller er det kun hud? Anonymkode: 3360f...6fb Det er slapp hud.... TS Anonymkode: 15461...6a2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #18 Skrevet 6. februar 2022 Hvilken mat du spiser kan påvirke huden mye. Kutt ut røyk/snus og alkohol, få nok søvn og drikk mye vann. Trening gir glød til huden pga øket sirkulasjon. sannheten er at det er kun kirurgi som kan fjerne overflødig hud i ansiktet når vi blir eldre….. Anonymkode: 1f8e9...0ae
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #19 Skrevet 6. februar 2022 Jeg har ikke erfaring med dette men er nysgjerrig på det samme. Anonymkode: 9c7e8...721
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #20 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Kanskje slanke deg, hvis du har fått dobbelhake? Eller er det kun hud? Anonymkode: 3360f...6fb Når en blir eldre vil det som var dobbelthake/fett ikke sprette tilbake når en hår ned i vekt slik der gjør på yngre personer, det blir til slapp saggete hud😬 Anonymkode: 1f8e9...0ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå