Gå til innhold

Jeg ser seriøst ingen mening

Fremhevede innlegg

Skrevet

med livet. Familie som jeg alltid hadde ønska meg, ble ikke noe av. Ene forelderen er borte, den andre har jeg et dårlig forhold til. Sliter meg ut på jobb. Er lei av å hjelpe folk, når jeg heller trenger den lille energien jeg har til å hjelpe meg selv. Har alltid hatt et tungsinn over meg, men møter motgang på motgang, som det ikke er lett å komme seg ut av. Vondt overalt, føler meg som en 70 år gammel person, når jeg såvidt er 40.

Anonymkode: 1b4da...9f9

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen overordnet mening med livet. Og om det skulle være det så er det ikke noe vi har noe kjennskap til. Derfor er det ikke noe jeg forholder meg til.

Meningen med livet er for meg å ha det bra. Gjøre ting jeg liker og som gjør meg glad. Løse de problemer og utfordringer jeg kommer over som gjør at jeg ikke har det bra slik at jeg igjen kan gjøre ting jeg liker og som gjør meg glad.

Anonymkode: 4d485...adb

Skrevet

vi to skulle kommet i kontakt. Skulle gjerne ha noen å snakke med om nettopp disse tingene

Anonymkode: 86b3d...15a

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

med livet. Familie som jeg alltid hadde ønska meg, ble ikke noe av. Ene forelderen er borte, den andre har jeg et dårlig forhold til. Sliter meg ut på jobb. Er lei av å hjelpe folk, når jeg heller trenger den lille energien jeg har til å hjelpe meg selv. Har alltid hatt et tungsinn over meg, men møter motgang på motgang, som det ikke er lett å komme seg ut av. Vondt overalt, føler meg som en 70 år gammel person, når jeg såvidt er 40.

Virker som du har en liten mental breakdown just nu. Helt i orden :) det vil bli bedre. Et tips er å lese denne boka : den edle kunsten å gi faen. 
Hvis det er dårlig helse du har så er et tips:

å begynne å trene. Skaff deg en pt :) 

Anonymkode: 9b63b...22a

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ingen overordnet mening med livet. Og om det skulle være det så er det ikke noe vi har noe kjennskap til. Derfor er det ikke noe jeg forholder meg til.

Meningen med livet er for meg å ha det bra. Gjøre ting jeg liker og som gjør meg glad. Løse de problemer og utfordringer jeg kommer over som gjør at jeg ikke har det bra slik at jeg igjen kan gjøre ting jeg liker og som gjør meg glad.

Ja hvis man klarer å løse de problemene som dukker opp. Det er nettopp det at det går ikke, og det er mye mer enn jeg skrev her. Da klarer jeg ikke å ha det bra, for det er så mye negativt i livet mitt, slm det ikke er noe å gjøre med. Lite nettverk har jeg og, så det er ikke mye glede igjen.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Virker som du har en liten mental breakdown just nu. Helt i orden :) det vil bli bedre. Et tips er å lese denne boka : den edle kunsten å gi faen. 
Hvis det er dårlig helse du har så er et tips:

å begynne å trene. Skaff deg en pt :) 

Anonymkode: 9b63b...22a

Det vil neppe bli bedre, det har bare gått nedover de siste 20-30 årene, sakte men sikkert. 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja hvis man klarer å løse de problemene som dukker opp. Det er nettopp det at det går ikke, og det er mye mer enn jeg skrev her. Da klarer jeg ikke å ha det bra, for det er så mye negativt i livet mitt, slm det ikke er noe å gjøre med. Lite nettverk har jeg og, så det er ikke mye glede igjen.

Hvorfor kan du ikke gjøre noe med det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor kan du ikke gjøre noe med det?

Det er ikke ting det er noe å gjøre med. Jeg har aldri fått barn fordi jeg ikke har hatt kjæreste som ville, jeg kan ikke gjøre noe med at jeg ellers har lite familie, jrg kan ikke gjøre noe med vondter i kroppen (har prøvd) osv

• Liker 1
Skrevet

Trist at du har det sånn. Du har helt sikkert tenkt på mulige ting for å gjøre det bedre, og du ber ikke om råd her, så antar du ønsket å lufte deg bare. 

Det er helt lov. Jeg håper likevel det med tiden kan løse seg litt for deg. Men ja, det er omtrent umulig å se når en er så langt nede. 

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke ting det er noe å gjøre med. Jeg har aldri fått barn fordi jeg ikke har hatt kjæreste som ville, jeg kan ikke gjøre noe med at jeg ellers har lite familie, jrg kan ikke gjøre noe med vondter i kroppen (har prøvd) osv

Det du kan ikke kan gjøre noe med er det best å akseptere og finne måter å leve med det på. Du kan velge å fortsette å trekke deg selv ned og ha det kjipt pga omstendighetene eller du kan velge å akseptere det du ikke kan endre og finne andre måter som gjør at du kan ha det bra.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det du kan ikke kan gjøre noe med er det best å akseptere og finne måter å leve med det på. Du kan velge å fortsette å trekke deg selv ned og ha det kjipt pga omstendighetene eller du kan velge å akseptere det du ikke kan endre og finne andre måter som gjør at du kan ha det bra.

Det er jo nettopp det. Det er så mange aspekter av livet som er ødelagt eller feil med, at jeg klarer ikke å finne måter som kan gjøre det bra. Og oppi det hele må jeg jobbe og hjelpe mennesker, noe som irriterer meg. Jeg tjener like mye/lite som de som ikke har så store problemer med å jobbe. Jeg sliter ræva av meg for å ha penger til å leve.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er jo nettopp det. Det er så mange aspekter av livet som er ødelagt eller feil med, at jeg klarer ikke å finne måter som kan gjøre det bra. Og oppi det hele må jeg jobbe og hjelpe mennesker, noe som irriterer meg. Jeg tjener like mye/lite som de som ikke har så store problemer med å jobbe. Jeg sliter ræva av meg for å ha penger til å leve.

Nei, da er det jo helt umulig. Det er ingenting du kan gjøre for at du noen gang kan få det litt bedre. Du må bare ha det kjipt.

Skrevet

Meningen med livet er å gi livet mening 😊

Klem til deg ❤️

Anonymkode: 2cefa...d35

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Meningen med livet er å gi livet mening 😊

Klem til deg ❤️

Anonymkode: 2cefa...d35

Men hvordan skal jeg klare det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Sliter meg ut på jobb. Er lei av å hjelpe folk, når jeg heller trenger den lille energien jeg har til å hjelpe meg selv.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hvordan skal jeg klare det?

Snakk med fastlegen. Kanskje du kan bli delvis sykmeldt slik at du får mulighet til å ha energi til å hjelpe deg selv?

Planlegg å gjøre ting som du liker å gjøre  og gjerne dyrk en eller flere  lidenskaper så ofte som mulig alene og/eller sammen med noen som har  samme lidenskap som deg. Eksempler på lidenskaper: Natur, musikk, tegning, fotografering, dans.

Anonymkode: 86c19...ab9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ehm okei, du virker utrolig pessimistisk..

Selvsagt kan du få til, de tingene du ønsker. Og en familie er ikke noe man må ha for å ha det bra. Har nesten ikke kontakt med familien min pga omsorgssvikt i oppveksten, men jeg har et stort nettverk av venner og bekjente som jeg anser som familie. Disse har jeg jobbet for å få, selv om jeg til tider man være sosialt klønete. 

Velger du å fokusere på det negative og det du ikke har, fremfor det du har. Så blir det et meningsløst liv. 

Anonymkode: b73cd...1e9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ehm okei, du virker utrolig pessimistisk..

Selvsagt kan du få til, de tingene du ønsker. Og en familie er ikke noe man må ha for å ha det bra. Har nesten ikke kontakt med familien min pga omsorgssvikt i oppveksten, men jeg har et stort nettverk av venner og bekjente som jeg anser som familie. Disse har jeg jobbet for å få, selv om jeg til tider man være sosialt klønete. 

Velger du å fokusere på det negative og det du ikke har, fremfor det du har. Så blir det et meningsløst liv. 

Anonymkode: b73cd...1e9

Jeg er pessimistisk fordi jeg har prøvd og prøvd, men ikke fått det til. Jeg har prøvd å få ett nettverk og venner, men jeg sliter litt sosialt pga oppveksten, så jeg får det ikke til. Jeg har prøvd i mange år å få det bedre på forskjellige områder, eller godta at ting er som de er. Men nå er det så mye, og mye blir bare værre, så jeg klarer ikke å bare godta og godta lenger. Det får jeg heller ikke til.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

jeg heller trenger den lille energien jeg har til å hjelpe meg selv.

Hva ønsker du å gjøre for å hjelpe deg selv?

Skrevet

Jeg vet akkurat hvordan du har det. Er så mye i livet jeg ikke får gjort noe med og jeg føler meg helt låst og ser ingen mening med noe. Har et tungsinn som aldri går over.

Anonymkode: 18622...aef

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva ønsker du å gjøre for å hjelpe deg selv?

Ha tid og energi til å trene bl.a. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...